- Berichten: 1253
kantelbeugels en amazon combi project
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
Het met de hand naaien is best grappig om te doen, het pricipe is hier mooi uitgelegd;
Ik heb straks ook nog wat ander herstelwerk wat ik iets meer gemechaniseerd wil gaan doen, ik zal daar straks ook wat van laten zien. Een paar stoelhoezen zijn best prijzig om het maar eens zachtjes uit te drukken en dan is een avondje per stoeldeel wel het overwegen waard.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Albert Samsma
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 158
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Daar wordt het zodanig uitgelegd dat zelfs ik het na kon doen.......
Nou nog een filmpje dan waarin het weliswaar mechanisch gaat maar je ziet dat slechts één naald nodig is en "de onderdraad" steeds door het lusje moet die de naald maakt;
Groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Dat werkt toch wel fijn, nu kan ik de Chinese schoenmakersnaaimachine eens goed voor elkaar maken.
Ik heb het beestje 3e hands gekocht op MP voor 9 tientjes nadat ik mezelf goed "ingelezen" had op Youtube. De moraal van het verhaal met deze "shoe patcher" is dat alle delen welke met het garen in aanraking komen gepolijst moeten worden. Daarnaast zijn er nog het kleine spoeltje, de spoelhouder en spoelhouderaandrijving die door de ruwheid niet lekker lopen.
Dus met commandant, polijstschijf en garen aan het werk;
Bovenstaand is het spoelhuisje, de gaatjes waar het nylongaren doorheen loopt zijn ook scherp op de hoeken, deze wat gepolijst door garen door de Commandant-polijstpasta te laten lopen en dan maar "flossen".
Loopwerk van de spoelhouder-beweging gepolijst en in de teflon.
Sommige delen zit de walshuis van het staal gewoon nog op.....
Dan stukje skai naaien voor proef;
De onderdraad staat te slap, veertje van de spoelhouder voorzichtig wat strakker en nog eens proberen;
Dat is beter, bovendraad is wat simpeler strakker te zetten;
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
4 lagen, geen probleem
Zelfs 8 lagen laten zich nog makkelijk stikken.
Voor de kenners; ik naai met naald 23 en draad 12
Omdat ik de smaak toch te pakken had met polijsten ook de achterbumperdelen nog even een poetsbeurt gegeven;
Een deukje er zoveel mogelijk uit getikt met hulp van een kogel;
Bumper laten rusten op de grasmat, dan een paar flinke klappen met rubber hamer op kogel;
Deuk is niet helemaal weg maar ik vind het acceptabel tov de algehele staat van de bumpers.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3370
gaat de goede kant op
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Daar zal ik ook een foto van posten, anders zouden jullie denken dat het heel makkelijk is hahahaha.
Je zou mij een groot plezier doen met wat skai om de stoelen te repareren, heb je mijn adres nog?
Mocht je nog wat klein draaiwerk hebben dan rol je dat er maar bij in
Mag ook een tekeningetje zijn, hier slingert ook nog wel wat materiaal rond.
Mvg Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Kijk en huiver;
Bovenstaand de uitgescheurde naad welke ik wilde vernieuwen.
Eigenlijk kom ik gewoon een hand tekort....terwijl il een motortje, frequentie regelaar en pedaaltje heb liggen.
Dat gaat een stuk beter! Twee handen vrij stuurt een stuk strakker.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Maar om exact langs de ronde pees / bies te stikken blijft nog lastig.
Ineens bedacht ik dat de handeling net zo goed in twee fasen kan; 1e fase reep netjes evenwijdig met de bestaande baan waar de pees op zit. 2e fase stikken strak langs de pees zelf, omdat de reep al niet meer verschuift door fase 1 is dat laatste een stukje eenvoudiger geworden.
Foto van binnenzijde;
Foto van zichtzijde, fase 1
Door nu zo precies mogelijk over het originele rode stiksel te naaien wordt het skai zo strak mogelijk langs / tegen de pees genaait, en is dit het resultaat;
Ik ben er heel tevreden over, het is een leuk project in een project.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.