kantelbeugels en amazon combi project

Lees meer
24-09-2017 18:18 #171996 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic kantelbeugels en amazon combi project
Goed bezig Jan. Die koplampen staan goed maar wacht maar eens als die bumpers erop zitten, dat is echt kicken :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
19-11-2017 00:07 - 19-11-2017 00:12 #173356 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Je hebt helemaal gelijk Rob, bumpers maken het plaatje compleet.
Via marktplaats heb ik vorig jaar een mooi bumper kunnen kopen, geen showroomstaat maar gewoon mooi oud.
De bumperbeugels hebben al wel een tik gehad maar ja, na 50 jaar is dat niet opmerkelijk......



Eerst maar eens proefpassen, het blauwe biesje op de bumperrand is een soort dun u-profiel dat als bescherming tijdens transport op een lintzaag zit geklemd. Dat kan nu mooi dienst doen als bescherming van de lak.




Het valt mij op dat de stelmogelijkheden nog niet echt ruim te noemen zijn en op het moment dat de bumpersteunen allemaal los zitten flodderen alle delen maar wat onder het front door, persoonlijk vind ik dat niet prettig werken.
Daar komt nog bij dat ik het graag moeilijk doe als het ook makkelijk kan dus heb ik het plan opgevat met een binnenbumper te gaan werken die voldoende steun en stelmogelijkheden biedt.




Beetje fantaseren, ik wil graag een buis 60mm als basis.
Eerst maar eens van dun plaatstaal paar proefsteunen gemaakt;



Waar de buis 60mm doorheen loopt.



Beetje stutten met balkjes en wat er ook maar voorhanden is.




Nee ik heb de auto niet op z'n kop gelegd voor het passen, het programma plaatst de foto gewoon op z'n kop.
In elk geval zie je er straks niets van dat er een binnenbumper wordt gebruikt.
De gewichtstoename valt ook reuze mee, het is dunwandige pijp.



Links en rechts op de uiteinden komen dan nog steunen waarop de bumperhoeken bevestigd gaan worden.
Nu ik gezien heb dat het allemaal goed gaat passen zal ik eerst definitieve steunen gaan fabriceren.

Groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-12-2017 10:48 #173812 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic kantelbeugels en amazon combi project

Jan van Bochove schreef : Ook aan deze mooi dag komt een eind en ik doe nog even een proefje met sierlijst-van-de-rol.
Ik kocht daar eens een rol van via marktplaats voor een prikkie en ben niet helemaal zeker of ik het wat vindt.
Het moet op de dakgoot komen, geen van beide combi's van mij had die lijsten.









Foto zonder ;







En natuurlijk eentje met sierlijst;







De echte purist zal het wel niets vinden maar ik ben aangenaam verrast dus blijft het lekker zitten, er kan altijd nog een originele op.
Het mooiste verwerkt het in de zon, dan is het kunststof wat soepeler, ronding vooraan gaat ook prima.

Dat is het weer voor deze week, prettig weekend, groet Jan

Ik ben op zoek naar sierstrips an de orginele zijn niet goedkoop. Op de foto kan ik niet goed zien of de sierstrip die jij hebt gebruik rond is of ovaal? Hoe heb jij deze bevestigd?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-12-2017 15:04 #173813 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic kantelbeugels en amazon combi project
De originele klik eromheen en de kans dat je de verf er weer af drukt is groot met roest tot gevolg. Dit is een mooie oplossing zo. Je kan ook de föhn gebruiken om deze sier lijst in de juiste vorm te krijgen. Ik zou hem erop laten het breekt net even al dat grijs en het past gewoon bij de auto.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-12-2017 15:12 #173814 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic kantelbeugels en amazon combi project
Enig idee waar je zo'n sierlijst kan kopen?

Hoe zit het met de ronding van de a-stijl?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
12-12-2017 17:53 #173815 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Hallo Chris,

De lijst die ik op de dakrand heb zitten is een lijst vergelijkbaar met deze;

DAKLIJST chroomkleurig voor R4 Kever Mini Daf Volvo enz.
€ 5,50
link.marktplaats.nl/m1205227475?utm_sour...mpaign=socialbuttons

In de lijst die ik heb zit in de binnenhoek van het profiel een kleeflaag maar ik heb de indruk dat de klemming zonder die kleeflaag ook ruim voldoende is.
Net als jij zat ik er ook een beetje over in of de ronding wel gemaakt kan worden, ik kan je gerust stellen, dat gaat prima.
De grap is zelfs dat ik bij de verkoper van de link die ik gaf 20cm aangevraagd en betaald heb om juist die ronding te testen, ook de lijst die hij aanbiedt is daar uitstekend geschikt voor.

Het aanbrengen in de zon is natuurlijk het mooiste maar zoals hierboven opgemerkt, met een fohn zou het ook kunnen.
Grote voordeel vind ik dat zoals ook hierboven al opgemerkt is door Rene, de lak niet beschadigd.

Groet, Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-12-2017 10:46 #173819 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic kantelbeugels en amazon combi project
Grappig: jaaaaaren geleden was ik bij deze Harry in Emmen om onderdelen op te halen voor een R4 die ik toen aan het restaureren was voor mijn lief (nostalgie voor haar).
Ik heb toen zo'n rol sierstrip meegenomen voor een amazon sedan waar ik ook mee bezig was; en sindsdien zet hij er in zijn advertentie ook "Volvo" bij....
Trouwens: de R4 is na voltooiing van de restauratie niet lang bij ons gebleven: viel toch tegen en ook mijn lief rijdt sindsdien weer Volvo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-12-2017 19:42 #173821 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic kantelbeugels en amazon combi project
@Jan: is jouw U-strip ongelijkzijdig?
Anders zakt hij gezien de vorm van de dakrand niet laag genoeg, toch?


De dakrand is 12 mm hoog, dus die van Marktplaats lijkt me te laag.

Er is ook een platte 12mm strip.
Maar dan zit je wat meer met inwatering vanaf de bovenkant, maar minder met opgesloten ruimte.
Bijv shop.ap-onderdelen.nl/carrosserie-sierlijst-1.html
Of www.gomaxx.com/sierlijst-chroom-12mm.html
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
15-12-2017 17:41 #173847 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Ha Lars,

Daar zeg je zoiets.....het is mij niet eens opgevallen dat de strip de goot niet helemaal bedekt.
Mijn strip is gelijkzijdig, ik zal wel een detailfoto maken als ik weer bij de auto ben.

Groet, Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-12-2017 23:10 #173854 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic kantelbeugels en amazon combi project
zelfklevemd???? daar heb ik het niet zo op, als de klemstrip 12mm is zou ik aan een kant (binnenzijde) wat weghalen dan valt hij in het geheel over de goot.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.