- Berichten: 1253
kantelbeugels en amazon combi project
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
De zijwang van een van de voorstoelen is nogal beschadigd door tientallen jaren in en-uitstappen. Eerder heb ik al eens een deel van een vlak willen herstellen maar dat werd een drama. Met nieuwe moed nóg eens een poging gedaan;
Eerst de twee korte zijden met zoompje 8mm aan elkaar naaien, dan zoompjes omklappen en stukje skai erachter naaien.
Dan rondom afnaaien over de originele stiklijn.....
Vulling er in en klaar.
Het is te zien dat het amateurwerk is maar het is net zo degelijk als fabriekswerk en daar gaat het mij vooral om.
Er is nog e.e.a. te repareren maar daar zal ik verder geen verslag meer van doen, anders verzand dit draadje in een naai kransje
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Zo'n aggregaat lust wel wat trouwens, heeft er in een paar uur ruim 5L doorgestookt met compressor en stofzuiger. Maar dan heb je wel 230V.
Met een beetje dunne Fluidfilm de wat dikke Fluidfil NAS iets verdund......
En dan het schapenwolvet er lekker tussen blazen.
Gelijk ook de kettingen van de raam mechanismen ook ingespoten want het spul smeert ook prima!
Hopelijk trekt het diep tussen de gedubbelde delen waar de portieren zijn gerepareerd, aan de temperatuur heeft het in elk geval niet gelegen.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
En heb je de kokers ook al gedaan?
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Dat heb je als je altijd maar anders wilt dan dat wat de gemiddelde restaurateurs doen.
Maar we geven zo maar niet op! Stuk geweven band meegenomen van de zaak en dat eens deftig op de overgang skai / alu gelijmd, zit als een huis.
En ja, daar doe je het voor
Omdat de stofzuiger toch bij de hand was ook de dorpels "even uitgezogen" en geblazen. De bekende slogan "gaat altijd meer in dan je denkt" geldt ook hier.......
Ook de dorpels goed volgeblazen met Fluidfilm, daar hoop ik de komende tijd ook vanaf te zijn.
Vloermatten set geplaatst en beetje pasgemaakt rondom hydraulische handrem.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Maikel Groener schreef : Jan met hoeveel Bar blaas je het materiaal op de auto.
En heb je de kokers ook al gedaan?
De kleine compressor begint heel dapper met 8 bar maar zodra ik de trekker overhaal zie je de druk terugzakken naar 7 6 5 en tenslotte 4 bar. Maar dat hinderd in praktijk nauwelijks, gewoon wat minder opbrengst dus wat langzamer "lopen" met het pistool.
Dorpels zijn gedaan en A-stijlen. Ook de dakrand van binnenuit waar straks hemeltje voor komt. (Niet zo overvloedig, geen trek in vetwolken aan de hemel!)
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Zeker geen concours-staat maar ik ben d'r wijs mee.
Gelijk ook maar de stoelen in laagste stand gezet, stapt veel makkelijker in en uit. Tot zo ver weer de verrichtingen van deze dag.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Goed afkijken is beter dan slecht zelf verzinnen dus een instelling gemaakt zoals Josam die ook heeft / had.
Met behulp van een hangend bordje kan je dan zien óf de klem nog slingert, hoeveel en in welke richting.
In het klein ziet het er bij mij dan zo uit;
Het gele kokertje , los op de grond past spelingsvrij op de uitstekende as.
Daar komt straks dan een lijnlaser in waar ik mee wil gaan uitlijnen.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3368
Het probleem hier is het is hier in een half uur van licht donker en dan heb je gelijk ook last van muggen en dat is het laatste waar je door gestoken wil worden.
Ik heb een open garage dus kan de boel niet afsluiten/donker maken.
Des al niet te min ik ben benieuwd hoe jij het aan gaat pakken.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Johan Geers schreef : Ziet er goed uit dat uitlijn apparaatje, maar uitlijnen met een laser het moet wel donker zijn.
Des al niet te min ik ben benieuwd hoe jij het aan gaat pakken.
succes
Johan Geers
Ik heb het uitlijnen klaar, een hele klus maar zeer leuk en leerzaam, ik had mezelf nooit eerder zó verdiept in wielgeometrie.
Eertst een laserwaterpas gekanibaliseerd;
Die heb ik verstelbaar in de oude houder gemonteerd welke origineel op de wieladapter werd geschoven.
Vervolgens de auto waterpas gesteld en draaischijven onder de voorwielen geplaatst.
Van cv buis 15mm hulpstukken gemaakt waar kaarten aan worden gehangen welke een schaalverdeling hebben.
De buizen uitgelijnd tov het midden van de auto.
En dan kan het feest beginnen.
Voor de KPI meting moet de rem worden "ingetrapt".
Dan kan na het meten van de waardes geshimd gaan worden.
Ik houd de waardes aan van "Tinus Techniek" waar goede ervaringen mee zijn.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
De caster-shims hebben een assymetrische vorm, dat is bedoeld om de moer van de stuuruitslagbegrenzingsbout voldoende ruimte te geven.
Camber kan direkt worden afgelezen;
Caster en KPI moeten berekend worden met een factor, afhankelijk van de gekozen hoeken die je de wielen laat maken.
Het schuiven ging helaas zó makkelijk dat de auto er aan het einde van de sessie toen ik de achteras opkrikte "zijdelings vandoor ging" . Dat wordt dus nieuwe maken......
Morgen de uitlijning van de achteras nog controleren en evt corrigeren en dan eerst een paar duizend KM afleggen voor hercontrole / nastellen.
Wat het laserlicht betreft; met de zon vol de garage in moest ik soms met mijn hand even wat schaduw creeren maar over het algemeen gaat het erg goed.
Wie het naadje van de kous wil weten, google maar eens op Josam AM , de manual is zeer uitvoerig en heeft mij voor 80% van info voorzien.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.