kantelbeugels en amazon combi project

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
30-12-2017 13:19 - 30-12-2017 13:32 #174200 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Vanmorgen de wielen gebalanceerd (bij oude werkgever) die al weer te lang in de huiskamer lagen....




Niets bijzonders op zich maar deze velgen had ik afgelopen zomer het hart uit losgeslepen, omgedraaid, er weer in geperst (geslagen ;-) ) en zo goed mogelijk slingervrij gemaakt.
Dus met toch wel een beetje lood in m'n schoenen wielen op balanceermachine.
Gelukkig was de afwijking bij drie wielen maar 30gram, een wiel had 50gram nodig dus het viel mij alles mee...…...
Het lood uit mijn schoenen dus maar op de aangewezen plekken op de velgrand geslagen en voilá de wielen zijn gereed voor montage.








Omdat het velgproject al weer even geleden is hier de link;

www.volvokv.nl/forum/body-exterieur/2223...ect?start=480#170181

Iedereen een fijne jaarwisseling gewenst ! Groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-01-2018 12:08 #174389 door Adriaan Nagel
Beantwoord door Adriaan Nagel in topic kantelbeugels en amazon combi project
Mooi werk Jan, ik heb 'even' je verslag gelezen en of ik dat allemaal kan leren . . . .

Groeten,
Adriaan

122S
C70 Cabrio Soft

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
13-01-2018 18:54 - 13-01-2018 19:02 #174521 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Ha Adriaan, leuk dat je het gelezen hebt. Je hoeft ook niet alles te leren en te kunnen, het gaat er vooral om dat je zelf lol in je hobby(auto) hebt. Bij mijn voorlaatste werkgever heb ik ruim 2 jaar aan de auto kunnen werken, omringt door 15 collega's met verstand en passie voor auto's. Alles wat met stralen strak maken en spuiten te maken had is bijvoorbeeld voor mij gedaan door de spuiter/plaatwerker uit hetzelfde bedrijf, dat scheelt natuurlijk een slok op een borrel :-)

Nu is het behelpen met wat ik prive heb aan gereedschap en ruimte maar ik heb er nog steeds lol in.


Vanmiddag nog even de bumpersteun voorzien van een scheut Fluidfilm.




En gemonteerd op de auto, evenals de richtingaanwijzers die ik voor de kerst thuis al in elkaar gefrut had met kunststof fittingen.




De brede velgen met Michelin crossclimates 195-65-15 lagen achter in de Fiesta en staan toch mooier onder een Amazon;






Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
20-01-2018 16:56 #174640 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Tijd voor de stoelendans, een auto kan er wel grappig uit zien maar als hij voor geen meter zit is het ook niet wat......
In mijn 240 had ik eens stoelen gebouwd uit een BMW, ze waren splinternieuw want de klant wilde toch liever leren zetels toen de nieuwe auto klaar was voor aflevering. Ik de bink, hoop werk aan besteedt om de sledes pas te maken en wat denk je wat; na 100KM had ik het gevoel dat ik op een plank zat.......
Over smaak valt niet te twisten, de een vindt een Renault lekker met zachte stoelen, de ander een BMW met harde stoelen.

Omdat ik het interieur van de ama's heel aansprekend vind ga ik nu zeker niets veranderen aan de stoelen :-)
Alleen uit elkaar halen ter inspectie van framewerk en schuim plus banden.
Met het framewerk bedoel ik eventuele scheurvorming , een andere 240 verraste mij eens een dag voor de vakantie met een gescheurd rugleuning-frame, dat willen we dus ook uitsluiten.

Genoeg geleuterd, ik ga nu een berg foto's posten omdat ik weinig detailfoto's kon vinden van de stoelconstructie.
Het is geen moeilijke constructie, je moet het gewoon even een keer gezien hebben;
















Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
20-01-2018 16:58 - 27-01-2018 19:29 #174641 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Het verwijderen van het kerfspanstiftje is simpel, je moet alleen even opletten dat je het stiftje er vanaf de dunne zijde uit slaat. Vergelijkbaar met zo'n conisch stifje in een huis-tuin-en-keuken-deurklink.

Het dikste gedeelte van het stiftje is herkenbaar aan de drie kerfjes die je op de kopzijde kunt waarnemen, daar niet slaan dus.

En dan nog een tip voor degene die deze actie wil uitvoeren met de stoel nog in de auto; zorg dat de stang waar het stiftje in zit "draagt" als je zomaar op het stiftje begint te slaan met een doorslag zal het resultaat zijn dat de stang veert en veert en veert en langzaam krom raakt terwijl het stiftje blijft zitten........
Beter is het een helper een zwaardere hamer dan waar jij mee slaat vanaf de achterkant tegen de stang te laten drukken, je hebt dan een soort mobiel aambeeld en je zult merken dat het dan wel gaat.
















Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
20-01-2018 17:00 #174642 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
20-01-2018 17:06 #174643 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
20-01-2018 17:09 #174644 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
20-01-2018 17:13 #174645 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
20-01-2018 17:22 - 20-01-2018 17:26 #174646 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Beste moderator(s) , ik zie ineens dat ik mijn oudere berichten niet meer kan bewerken.
Dat is jammer want ik wilde juist nog wat verduidelijken bij sommige foto's.
Is het mogelijk mij weer bewerking toe te staan bij oudere berichten?

mvg Jan

PS
Voor de "digitaal" handige mensen ; is er iemand die in een handomdraai een GIFje kan brouwen van de 3 plaatjes van de stoelverstelling?






Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.