kantelbeugels en amazon combi project

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
15-07-2018 12:51 #177724 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Dankjewel Rob! Gisteren de verstralers gemonteerd op de voorbumper. Er wordt me toch een geld gevraagd voor 2 van die stukjes RVS dus "moest" ik die zelf maken. (Er knapt dan iets in mijn hoofd hahaha) .








Verder nog weer wat lopen mijmeren over de zonneklep-bevestiging......



Nog paar kleine stukjes er af slijpen voor de montage, beetje beter polijsten en wat RVS-boutjes bestellen.

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
23-07-2018 18:38 #177901 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Lang leve de zomer :-) !!

Wat een heerlijk klimaat om in te werken, ik sta op het platte land, continu briesje, in de schaduw van bomen op mijn gemakje wat te prutsen aan de combi.





De zonneklep is definitief bevestigd, hij zit alsof hij aan de voorstijlen vastgelast is, de klemconstructie heeft zijn werk gedaan.









Verder een hoop gefrut met elektra, de elektronische teller ingebouwd, snelheidsignaal moet nog gekoppeld worden maar dan is ook dat af. Controlelampjes en aansluiten tankelement LPG is ook gelukt, zij het dan dat de tankmeter maar de helft aangeeft, de weerstandswaarde van de LPG-zender is maar de helft van de originele waarde van het benzinevlottertje. Maar een aangepaste sensor gaat er binnenkort nog in.


Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-07-2018 20:16 - 23-07-2018 20:19 #177905 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic kantelbeugels en amazon combi project
Bij ons achter in de tuin op het zuidwesten in de luwte is het niet uit te houden. Maar net zoals bij jou heb ik ook bij mijn werkplaats zon, schaduw en een lekker briesje. Heerlijk om daar te werken, zo ontspannend en midden in de natuur.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-07-2018 00:50 #177914 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic kantelbeugels en amazon combi project
Kun je, je dan mijn luxe dan voorstellen (Filippijnen) altijd goed weer/temperatuur in een open gagarge Niets van ik moet snel zijn want morgen is het slecht weer.
Lekker dat sleutelen in de open lucht.
Niet mooier dan een tropen garage.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-07-2018 06:09 #177915 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic kantelbeugels en amazon combi project
Denk jij dat jij dit seizoen al met de auto kan gaan rijden of gebruik jij de winter om de puntjes op de i te zetten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
29-07-2018 12:33 #178000 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
@ Johan, je hebt helemaal gelijk, een tropen-garage is zó fijn! Ik ben bijvoorbeeld onder het dashboard bezig en heb geeneens een lamp nodig, er gaat niets boven daglicht.
Zelfs de afgelopen week was nog aangenaam de sleutelen met de altijd aanwezige wind op platteland.

@ Chris, de Ama moet 20 sept in elk geval rijden, mijn zoon wil hem namelijk gebruiken op zijn trouwdag. Daarom dit jaar geen vakantie op de camping maar in de garage.... :-)
Hij is de 20e vast nog niet af in detail, dus de puntjes op de i zullen na de trouwdag gedaan moeten worden.



De elektronische snelheidsmeter is inmiddels ook werkend, op de krik even een "proefrit" gemaakt. De meter geeft nog te weinig aan, een echte proefrit met GPS zal een correctie-factor op gaan leveren die ik dan in de software zal verwerken voor een correcte weergave.

Digitale temperatuurmeter weggewerkt in asbak, alarm piept al bij 50 graden, dat moet ik dus even naar bijvoorbeeld 110 graden.

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-07-2018 14:32 #178003 door Albert Samsma
Beantwoord door Albert Samsma in topic kantelbeugels en amazon combi project
Mooi, dat digitale display in de asbak... Very James Bond!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
02-08-2018 23:27 - 02-08-2018 23:34 #178124 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Ha Sam, dankjewel, ik wil het dashboard zo kaal mogelijk houden, vandaar.

Afgelopen week weer wat dingetjes kunnen doen.

Ruitensproeier tankje achterin gemaakt, voor onder de motorkap was geen fraai plekje meer.




Verstralers elektrisch aangesloten;





Even LPG wezen tanken, ook een jaar heen en weer rijden schuur in schuur uit kost gas..... Nou ja, kost dat valt mee, 71 cent / liter. ;-)
Tweede keer van mijn leven gastanken, eerste keer was 4 jaar geleden toen ik de combi kocht in Barneveld. Gelijk daarna begonnen met opknappen, dat liep tikje uit de hand.





Even snel filmpje gemaakt van de herrie en algemene impressie voor thuisfront;






De herrie komt nog naar binnen via gaten in schutbord, vanavond enorm gevecht geleverd met afdichtrubbertje gasbediening door schutbord....... klein dingetje groot gepruts.
Gordels voorin geplaatst, rolautomaat zo laag mogelijk gezet om er met de stoel nog langs te kunnen schuiven.






Bumpersteunen achter waren nog niet goed, losgeslepen en opnieuw gemaakt, nu verstelbaar.......













En zo prutst een mens wat af hé.


Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-08-2018 00:19 #178125 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic kantelbeugels en amazon combi project
Beste Jan, hoe is het sturen? Blijft de auto mooi recht op een vlakke weg? Stuurt hij zwaar? Ga je nog veranderingen doorvoeren?

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
03-08-2018 10:52 #178126 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Ha Johan,

Ik vond de wegligging nu nog niet bepaald om naar huis te schrijven......
Maar het kan zijn dat het wat gewenning vraagt en instelling van bijvoorbeeld schokbrekers.
Het sporen / rechtuitstabiliteit heb ik nog niet kunnen controleren omdat de rit grotendeels over niet-vlakke klinkerwegen ging.
Zodoende weet ik dus nog niet of ik iets ga veranderen.

Mvg Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.