Duidelijkheid oldtimer regeling 10 april ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
en Jan jij hebt vast conecties met andere slachttoffer clubs schrijf ze aan zodat die ook opzeggen.
dan is de fehac straks leden kwijt en kunnen de mensen die nu een tussen wal en schip auto hebben.
een eigen club de regering gaan bestoken met argumenten van werk gelegenheid en ontneming van de hobby.
direct op papier levert het geld op maar indirect kost het veel meer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgens mij zijn dit soort clubjes ook de reden dat er niet 5 jaar geleden een stop is gezet achter importeren belastingvrije auto's, de auto's van deze heren komen vaak uit buitenland denk ik. Niks was makkelijker geweest dan dat, heb altijd vreemd gevonden dat dat maar door kon gaan.
Even voor de duidelijkheid ik rijd een oerholandse 740 td uit 86 en rijd ook 20k per jaar en ben voor veel leden een misbruiker, echter zie ik het meer als hobby in stand houden en win-win situatie.
Maar goed, strippen, mooi beige leer opgehaald in belgie eruit alle dingen van waarder eruit en op het vreugde vuur eind v jaar en een mini diesel kopen(in duitsland natuurlijk want die klootzakjes hier gun ik al jaren geen euro meer ) naast de andere volvo en dan is het mooi geweest.
Dit gaat heel veel kosten en clubjes en handel gaan halveren reken maar. Maar goed, de zure medemens is weer tevreden gesteld.
Dtic was the shit, einde hobby, maar vind wel weer wat anders.....stilzitten is lastig he!
Peter
De NOS meld:hdalhuisen schreef : <a href=" nos.nl/artikel/499354-regeling-oldtimers-versoepeld.html "> nos.nl/artikel/499354-regeling-oldtimers-versoepeld.html
Dat betekend dus dat elke lpg'er en dieselaar nu de pineut is en mag gaan betalen? Dan zou ik haast zeggen dat ik blij ben dat ik nog niet aan de scheepsdiesel begonnen ben.NOS schreef : De leeftijdsgrens voor belastingvrije benzineauto's gaat naar 40 jaar.
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wil je het hele jaar mogen rijden of hij je op LPG of diesel, dan betaal je de volle mep aan wegenbelasting totdat je auto 40 jaar oud is. Dan wel volledige vrijstelling.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die druk je hiermee van de markt. En dat vind ik op zich geen slechte zaak.
Bovendien zijn de auto's van 25 jaar niet echt als oldtimer te kwalificeren, ze gaan nog steeds prima mee met het huidige verkeer. Wat ook blijkt uit het feit dat we ze "young"timers noemen. En als je gewoon met het verkeer kan meekomen, moet je er ook voor betalen als gewoon verkeer. Voorbeeld:mijn moeder doet 600 km per jaar (!) in haar punto uit 2000 en betaalt ook gewoon normaal wegenbelasting. Dat is niet anders dan wat wij doen.
Auto's van >40 jaar zijn iets anders, Zeldzamer, anders in gebruik en onderhoud.
Feit is natuurlijk wel dat wij in Nederland echt belachelijk veel aan autorijden betalen.
DAAR zouden de liberalen wat aan moeten doen. Maar zoals iedereen weet, zitten in de VVD allang geen liberalen meer,slechts neo-liberalen en conservatieven.
En zoals bekend denken die niet NA, maar denken alleen OVER iets, namelijk geld en vermarkten en zichzelf.
Ik zeg: leve THORBECKE! de echte liberaal.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er zullen best wel weer wat auto's met ''ster'' dan weer terugkomen. krijgen ze misschien ook weer de oorspronkelijke blauwe kentekenplaten er weer op.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dan op lpg, jammie!
Ben inderdaad wel erg benieuwd of dat effect echt op gaat treden.
Veel dagelijks bel vrij rijders, zullen dat er vast niet voor over hebben. Hoe luxe de 164 ook was, in vergelijk met de auto's waar deze mensen in rijden (de 75% geimporteerde diesels)
Toch wat spartaans.