Duidelijkheid oldtimer regeling 10 april ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-04-2013 21:34 #1385300
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Den Haag
Die mooie stad achter de duinen, nou zo mooi vind ik hem al niet meer sinds dit(en de voorgaande 2) Kabinet/ten er zit met hun eigenwijze plannetjes een deel van de NL economie om zeep te helpen,Ik denk dat het nog wel minder op gaat leveren dan wat zij denken te ontvangen,Want stel nou dat we allemaal onze oldtimer de deur uit doen en allemaal in zo'n super zuinig gebakje gaan rijden (liefst nog electrice) dan lopen ze een enorm bedrag mis vanwege de brandstof die niet meer afgenomen word door de "verslindende" oldtimers,Taxatie bedrijven liggen dan op hun gat,Restauratie bedrijven liggen dan op hun gat,De AMH krijgt het zwaar te verduren,De oldtimer evenementen kunnen niet meer door gaan(er zijn immers geen oldtimers meer),Auto Garage's krijgen het ook zwaar.
Het plezier van rijdende oldtimers word weg genomen, dus je zou bijna de keuze maken om je hele hebben en houden op te pakken en naar Belgie of Duitsland toe te gaan, waar het leven over het algemeen al goedkoper is dan in NL, lopen ze nog meer geld mis want de Oostblokkers die dan jou werk gaan doen dragen toch geen belasting af.
Ik ben eigenlijk benieuwd wanneer de pleuris echt uitbreekt en heel NL in opstand gaat komen eens kijken of ze hun zin er nog door (kunnen) drukken. Want ze zitten er dankzij ons alleen dat vergeten krijg ik het vermoeden.
Tom.
Het plezier van rijdende oldtimers word weg genomen, dus je zou bijna de keuze maken om je hele hebben en houden op te pakken en naar Belgie of Duitsland toe te gaan, waar het leven over het algemeen al goedkoper is dan in NL, lopen ze nog meer geld mis want de Oostblokkers die dan jou werk gaan doen dragen toch geen belasting af.
Ik ben eigenlijk benieuwd wanneer de pleuris echt uitbreekt en heel NL in opstand gaat komen eens kijken of ze hun zin er nog door (kunnen) drukken. Want ze zitten er dankzij ons alleen dat vergeten krijg ik het vermoeden.
Tom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2013 11:26 #1385326
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Van volvo tip
@Volvo_Tips: #Weekers komt binnen 1 week met "ultieme poging" voor voorstel #oldtimers, vóór 1 mei definitieve regeling #wegenbelasting
Dit naar aanleiding behandeling kamer, op Twitter leek het signaal te zijn dat PVDA en VVD voor optie 4 gaan, 40 jaar.
Dit naar aanleiding behandeling kamer, op Twitter leek het signaal te zijn dat PVDA en VVD voor optie 4 gaan, 40 jaar.
17-04-2013 11:41 #1385330
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic De vaart zit erin!
Vanmorgen was er een zeer interessant debat.
Zie verslag www.oudevolvo.nl/blog/2013/04/17/debat-f...ies-en-toezeggingen/
Maandag komt Weekers met zijn laatste voorstel.
Als KNAC, FEHAC etc slim zijn, geven ze hem dat op een presenteerblaadje, doorgerekend en wel.
Alleen dwarsliggen en nee zeggen is geen optie.
Zie verslag www.oudevolvo.nl/blog/2013/04/17/debat-f...ies-en-toezeggingen/
Maandag komt Weekers met zijn laatste voorstel.
Als KNAC, FEHAC etc slim zijn, geven ze hem dat op een presenteerblaadje, doorgerekend en wel.
Alleen dwarsliggen en nee zeggen is geen optie.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2013 11:44 #1385331
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Compliment
Naar jou snelheid en site, top oudevolvoblog.
Ben benieuwd Hoeveel bezoeken je nu op de site krijgt
Ben benieuwd Hoeveel bezoeken je nu op de site krijgt
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
17-04-2013 21:53 #1385355
door Hendrik Teerink
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic ...
<p style="margin: 1em 0px; padding: 0px; font-family: tahoma, arial, sans-serif; font-size: 13px;">"iets kunnen zijn in de trend van:<ul style="margin-top: 10px; margin-bottom: 10px; padding-top: 0px; padding-bottom: 0px; font-family: tahoma, arial, sans-serif; font-size: 13px;">[*]Keuze 30-dagenkaart of kwarttarief voor auto’s van 30 tot 40 jaar[*]Volledige vrijstelling voor auto’s ouder dan 40 jaar"[/list]
En hoe met het lpg/diesel verhaal?
En hoe met het lpg/diesel verhaal?
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2013 23:54 #1385366
door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic F-35
Heb zojuist even gebeld met Den Haag...
I.p.v. 85 stuks Joint Strike F-ers (F-35) kopen we er nu maar 82. Dat scheelt slechts 3 van die vervuilertjes à raison van € 85.000.000,00 (= € 255.000.000,00 )
Is de heer Weekers ook meteen uit de problemen. (Excl. de kosten van de 3x3 pilootjes + de rest niet eens mee geteld... )
Kunnen we met z`n allen lekker blijven genieten van onze Baksteentjes, met of zonder diesel/cyrosine...
Fijne nachtrust....
I.p.v. 85 stuks Joint Strike F-ers (F-35) kopen we er nu maar 82. Dat scheelt slechts 3 van die vervuilertjes à raison van € 85.000.000,00 (= € 255.000.000,00 )
Is de heer Weekers ook meteen uit de problemen. (Excl. de kosten van de 3x3 pilootjes + de rest niet eens mee geteld... )
Kunnen we met z`n allen lekker blijven genieten van onze Baksteentjes, met of zonder diesel/cyrosine...
Fijne nachtrust....
18-04-2013 00:35 #1385368
door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Dank
Dank voor de complimenten. Inderdaad een drukke dag op de blog vandaag. In alleen Volvo's updates zijn lang niet zoveel mensen geinteresseerd.
Op de vraag van Hendrik : Hoe met het diesel/LPG verhaal?
Ik zou het mooi vinden als je dat erbuiten kunt laten en dan op 25 miljoen uitkomt. Zit je dan nog te hoog qua kosten/derving voor Weekers, dan zou je daar nog iets mee kunnen sleutelen door de drempel voor de keuzeoptie en volledige belastingvrijheid voor LPG en diesel nog iets omhoog te schroeven.
Eerlijk is eerlijk, dat is helaas bijna de enige manier om dagelijks gebruik te ontmoedigen en ook dat is deel van de intentie, ook van de indieners van de motie.
Hopelijk gaat niemand Weekers nog uitleggen dat hij nog wel wat meer inkomsten moet derven ivm. schorsingen, etcetera. Ha ha
Op de vraag van Hendrik : Hoe met het diesel/LPG verhaal?
Ik zou het mooi vinden als je dat erbuiten kunt laten en dan op 25 miljoen uitkomt. Zit je dan nog te hoog qua kosten/derving voor Weekers, dan zou je daar nog iets mee kunnen sleutelen door de drempel voor de keuzeoptie en volledige belastingvrijheid voor LPG en diesel nog iets omhoog te schroeven.
Eerlijk is eerlijk, dat is helaas bijna de enige manier om dagelijks gebruik te ontmoedigen en ook dat is deel van de intentie, ook van de indieners van de motie.
Hopelijk gaat niemand Weekers nog uitleggen dat hij nog wel wat meer inkomsten moet derven ivm. schorsingen, etcetera. Ha ha
- Bikker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2013 09:51 #1385382
door Bikker
Beantwoord door Bikker in topic Zelf geknutseld kwarttarief / dagenkaart voor jongere auto's
Voor de auto's waarvoor het niet eens uitmaakt of het nou 30, 35 of 40 jaar wordt, maar die sowieso de pineut zijn (bouwjaar van 1986 of daar vlak onder):Als je niet al teveel rijdt kun je je eigen 'kwarttarief' of '30-dagen-kaart' maken.
Ik zie het volgende scenario voor me:
Ik zie het volgende scenario voor me:
- Auto schorsen per 1 januari 2014 (kost 24 euro)
- In de voorjaarsvakantie een weekje weg, dus schorsing opheffen eind februari en een week later opnieuw schorsen (kost weer 24 euro + 7/365 wegenbelasting (naar rato)
- In mei nog eens zo'n weekje, zelfde oefening (kost weer 24 euro + 7/365 wbl)
- In de zomer 1 maand ontschorsen (kosten 24 euro + 1/12 wbl)
- In de herfst en de winter nog een keer een weekje (telkens 24 euro + 7/365 wbl)
- Wellicht ergens tussendoor nog eens een keer 1 dagje 'ontschorsen' (kosten 24 euro + nihil wbl), voor de Volvo Klassiekerbeurs ofzo, als die dan nog bestaat teminste...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-04-2013 00:37 #1385432
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Deze maatregel kent alleen maar verliezers.
Wat de minister ook gaat doen met de oldtimerregeling. Vaststaat dat deze regeling alleen maar verliezers kent. De maatregel is ondoordacht, niet onderbouwd en/of gestoeld op verkeerde aannames, en enkel met als doel meer belastinggeld te kunnen innen. Het milieu was en dat blijkt wel uit het feit dat daar niets meer over gezegd wordt, geen thema, maar slechts een excuus om de maatregel er door te kunnen drukken.
Ondertussen ligt de hele oldtimerhandel op zijn gat en moeten liefhebbers flink afschrijven op hun trotse bezit. En de minister zelf, die ligt ook onder vuur, want als een maatregel eenmaal is aangekondigd (en in de begroting is meegerekend) dan moet hij ook uitgevoerd worden, ook al is allang duidelijk dat het niet de gewenste extra inkomsten of de genoemde CO2-reductie op gaat leveren.
Weg hobby, weg rijdend cultureel erfgoed, weg investering in aanschaf en onderhoud, weg gevarieerd straatbeeld...
Daar kan ik maar een ding aan toevoegen en dat is ...
.....WEG MINISTER.
Ondertussen ligt de hele oldtimerhandel op zijn gat en moeten liefhebbers flink afschrijven op hun trotse bezit. En de minister zelf, die ligt ook onder vuur, want als een maatregel eenmaal is aangekondigd (en in de begroting is meegerekend) dan moet hij ook uitgevoerd worden, ook al is allang duidelijk dat het niet de gewenste extra inkomsten of de genoemde CO2-reductie op gaat leveren.
Weg hobby, weg rijdend cultureel erfgoed, weg investering in aanschaf en onderhoud, weg gevarieerd straatbeeld...
Daar kan ik maar een ding aan toevoegen en dat is ...
.....WEG MINISTER.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-04-2013 07:48 #1385437
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Herhaling
Ik ben benieuwd of er nog een compensatie komt voor het waardeverlies van de oldtimers.
Het lijkt op het verhaal van zo'n 8 jaar geleden met de grijze kentekens..
www.google.nl/search?q=compensatie+grijs...&hl=nl&client=safari
Het lijkt op het verhaal van zo'n 8 jaar geleden met de grijze kentekens..
www.google.nl/search?q=compensatie+grijs...&hl=nl&client=safari
Moderators: Jerry Stam