Duidelijkheid oldtimer regeling 10 april ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik geheel met je eens, maar heeft totaal geen zin want dan komt er weer een andere pipo. En die gaat ook proberen centen te plukken van de mensen met oldtimers.mark244turbo schreef : .....WEG MINISTER.
Is altijd zo met politici, iedereen heeft voor en tijdens de verkiezingen de mooiste beloftes. Zodra ze eenmaal gekozen zijn, zijn ze ineens alles in 1 klap vergeten. Persoonlijk was ik toch altijd behoorlijk VVD minded, maar heb de laatste jaren nog geen grotere draaikont gezien als Mark Rutten...
Bweahk !
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
www.oudevolvo.nl/blog/2013/04/17/debat-f...gingen/#comment-5570
Gelijk hebben is niet gelijk krijgen. Ik denk dat ze de verkeerde strategie te pakken hebben.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- V700 register
- Nieuw lid
-
Een lange inhoudelijke brief, zal niet gelezen worden, maar het onderwerp, waarom ik een oldtimer heb.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Vorige week heb ik mijn auto gratis ontschorst.
Dat scheelt Kiezel een aantal keer 24 euro in zijn berekening.
Groet Lieme Huib
- V700 register
- Nieuw lid
-
Alleen het schorsen betaal je voor, voor een auto ouder dan `15 jaar is het 24 euro per keer.
Heb je meer dan 5 gekentekende voertuigen dus ook scooters/motor/auto/camper dan betaal je voor de 6e en verder niets .
Als u de schorsing opheft binnen 1 maand na het begin van de schorsing, dan krijgt u een naheffing van de motorrijtuigenbelasting over de periode waarover de schorsing van kracht was.
Je moet dan dus wel heel goed plannen. Bovendien moet je formeel wachten totdat je je ontschorste papiertje in huis hebt voordat je mag rijden.
Van de FEHAC hoeven we het als je het mij vraagt niet te hebben.
Ik heb nog even een update comment geschreven naar aanleiding van een nieuwsbrief van de FEHAC die verscheen.
De titel van die nieuwsbrief van de FEHAC: "We gaan betalen" om te besluiten met afwachten wat de kamer gaat doen....
- Bikker
- Nieuw lid
-
Ontschorsen is inderdaad gratis; ik tel dan ook alleen zes keer 24 euro voor het schorsen (als je je auto 6 keer in het jaar 'ontschorst' dus ook weer 6 keer opnieuw moet schorsen).LHOsinga schreef : Ontschorsen is toch gratis? Vorige week heb ik mijn auto gratis ontschorst. Dat scheelt Kiezel een aantal keer 24 euro in zijn berekening. Groet Lieme Huib
Nee, het minimum wat je moet betalen is 1 dag. De maandperiode die je hier citeert gaat over de periode dat het voertuig geschorst moet zijn; er is geen minimumperiode dat het voertuig ontschorst is. Sterker nog, als het te betalen bedrag MRB (per dag berekend) onder de 5 euro blijft, wordt dit niet aangeslagen. Ik heb dit nagevraagd bij de belastingdienst en geverifieerd bij de RDW.oudevolvo schreef : Wat betreft het maken van je eigen kwarttarief of 30-dagenkaart. Volgens mij is het zo dat het minimum wat je moet betalen altijd een maand is. Zie site RDW:
Als u de schorsing opheft binnen 1 maand na het begin van de schorsing, dan krijgt u een naheffing van de motorrijtuigenbelasting over de periode waarover de schorsing van kracht was.
Je moet dan dus wel heel goed plannen. Bovendien moet je formeel wachten totdat je je ontschorste papiertje in huis hebt voordat je mag rijden.
Nou, zal ik ook nog eens een mailtje naar Den Haag gaan sturen (voelt een beetje nutteloos, maar ja niks doen is nog nuttelozer).
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Werkelijke kosten zijn via internet max enkele euro's.
De huidige 24 euro met aanvullende regels is slechts een drempel om mensen de doen beslissen de wagen gewoon aangemeld te houden.
De dertig dagen schorsing heeft een heel ander doel.
30 dagen vind ik wel weinig. 60 zou ik graag zien.
- V700 register
- Nieuw lid
-
40 jaar voor diesel/gas is het signaal. Blijf erbij dat we dan het probleem verschuiven