Duidelijkheid oldtimer regeling 10 april ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik kan wel leven met een kwarttarief. Wel jammer dat mijn diesel totaal onaantrekkelijk is geworden voor de verkoop.
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Als ze nu de LPG nog bij benzine duwen, voor het milieu, en de drie maanden 4 of 5 maken als compensatie dan kan ik er prima mee leven.
4 keer 120 euro ( is max tarief) is nog te overleven.
Alleen kan ik dit project pas gaan doen als ik formeel met pensioen ben. www.volvo700vereniging.nl/node/32273
Na ja, misschien is er dan wel een nog sterkere diesel beschikbaar tegen die tijd. De D5 motoren kosten tegen die tijd waarschijnlijk net zo veel als de huidige B230 motoren.
Voor de grote groep klassiekers ouder als 40 jaar is er geen enkele pijn meer.
Dat red denk in belangrijke mate de branche. Dat is positief.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ben hier even even (alleen vanavond hoor) goed ziek van, met 2 belastingvrije diesels op mijn erf en nog twee jongere voor onderdelen.
Morgen tokkel ik er weer vrolijk op los!
Jaap
- V700 register
- Nieuw lid
-
worden erg duur over tien jaar.
iedereen sloopt ze nu dus als het klassiekers zijn zijn ze onbetaalbaar.
zeker in goede staat want ze zijn allemaal gesloopt in 2014.
zethemopstal.nl
- Jan Snijder (GAST)
- Nieuw lid
-
Wat een stelletje ............. daar in Den Haag. In Nederland zal er geen mooi dieseltje uit de late jaren zeventig en vroege jaren 80 meer overblijven. Ook mijn 200 dieseltje ( waarmee ik wel 2000 km per jaar rijd) zal met zekerheid terug naar Duitsland gaan. Met grote pijn in mijn hart. Maar 1800 euro per jaar worden me echt te gortig en om hem 9 jaar in de schuur te laten staan met alle standschade van dien dat gaat hem ook niet worden. Gelukkig is de markt in Duitsland voor een mooie w123 diesel niet slecht momenteel.
Voor de rest kom ik er persoonlijk nog redelijk goed af met 2x een kwarttarief en een LPG mercedes uit 1974. Maar velen zullen dat niet kunnen zeggen met een oldie uit de 70-er en 80-er jaren op lpg of diesel. En daarom vind ik het een mormel van een regeling.
En de Fehac en de KNAC mogen zich heel diep gaan schamen. Het old boys netwerk heeft zijn hobby van het poetsen en patsen met 50 jaar oude Jaguars veilig gesteld en de mensen die van hun spaarcentjes een leuk dieseltje of een amerikaan op lpg uit de jaren 70 en vroege jaren 80 hebben gekocht zijn gruwelijk de sjaak. Een groot deel van de oldtimerbranche gaat door dit voorstel naar de donder en zal dus duizenden werkelozen en vele bedrijfswbeeindigingen tot gevolg hebben. Ik stel hierbij dan ook het lidmaatschap van onze vereniging van de Fehac openlijk ter discussie. Aan zulke "pleitbezorgers" hebben we niets, helemaal niets en is het daaraan uitgegeven geld volledig weggegooid. Slappe hap, weke knieën en geen ruggengraat. Ik zal dit bij de komende ALV ter discussie brengen. En mijn meer dan 30 jarige lidmaatschap van de KNAC zal hierdoor ook per direct beëindigd worden. Ze bekijken het maar. ( Kan ik in ieder geval met dat geld voor 1 auto het kwarttarief betalen)
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nee dit is niet juist. Er komt een kwarttarief voor de auto's die nu belastingvrij zijn, dus t/m 1987. Een auto uit 1988 en later krijgt geen overgangsregeling en blijft dus t/m 40 jaar belasting betalen! Daarom heet het ook een overgangregeling, voor de gevallen die nu al belastingvrij zijn (1987 is dit jaar 26, dus in de huidige regeling belastingvrij).Fred 740 schreef :
Dus bv een '88 wordt dan al belastingvrij/kwarttarief in 2014 ipv in 2015.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nu maar eens kijken of ik de Oude Iejoor kan inruilen....Het is maar blik maar het doet toch zeer!