Duidelijkheid oldtimer regeling 10 april ?

• Jan Snijder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-04-2013 23:57 #1385247 door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Zoals voorspeld..................
gaat het onze roverheid alleen om geld. En de liefhebbers worden helemaal niet ontzien. Het zwartste scenario staat voor de deur: gewoon het volle pond betalen. ( en Wytze, ik heb mijn pilletje wel genomen hoor) Hopelijk zullen bepaalde politieke partijen voor al hun kiezersbedrog ruimhartig "beloond" gaan worden bij de volgende verkiezingen die wat mij betreft morgen al mogen plaatsvinden.
Dus mede oude auto liefhebbers: sterkte de komende tijd. En sterkte voor de mensen die met het inperken van onze hobby hun broodwinning in rook zien opgaan. Meer zal ik er maar niet over zeggen.

Groeten van een boze maar vooral een verdrietige oldtimerliefhebber.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2013 08:29 #1385255 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuw
Deze regering helpt Nederland naar de kloten en bedrijven ook die in oldtimers en onderdelen handelen. Nu worden er ook nog bospercelen verkocht. Mocht ik volgend jaar belasting gaan betalen voor mijn oldtimer met NL kenteken dan voer ik hem weer terug naar Duitsland wacht dan nog 3 jaar dan is hij 30 jaar en betaal hier € 190,00 per jaar aan wegenbelasting.

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-04-2013 10:18 #1385264 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Poll, wat ga jij doen?
Op basis van de drie overgebleven meest waarschijnlijke scenario's heb ik een poll gemaakt:Poll: Wat ga jij doen met je oldtimer?Graag invullen en verder verspreiden. Ik ben benieuwd naar de resultaten en zal die uiteraard delen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2013 10:19 #1385265 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wie
Heeft iemand het bericht van Weekers gelezen? Of blijven we lekker ongenunanceerd  roepen dat het de "schuld is van de noord-afrikanen of van die graaiers in Den Haag"
Leuk is het allemaal niet inderdaad, maar we wisten dat het geld ging kosten.
Wat wordt er voorgesteld? Ik citeer even,
Insteek voor een alternatief dient mijns inziens te zijn:- In geval van beperkt gebruik van de weg oldtimers ontzien;- Het belasten van oldtimers die veel kilometers maken;- Uitvoerbare oplossing;- Beperkt budgettair beslag.
Naar mijn oordeel beantwoorden de varianten 3 en 5 en in wat mindere mate 4aan de eerder genoemde criteria. Voor alle varianten geldt overigens datduidelijkheid op korte termijn noodzakelijk is om invoering per 1 januari 2014 voorBelastingdienst mogelijk te maken.
Voor de andere voertuigcategorieën - motoren, bussen, vrachtauto’s – ligt eenkwarttarief het meest voor de hand, de budgettaire derving hiervan is enkelemiljoenen. Voor bussen en vrachtauto’s kan uiteraard ook gebruik worden gemaaktvan de huidige evenementenregeling.
Een dagenkaart voor deze categorieën is niet opportuun: de meeste rijden nu al weinig en zullen dat ook blijven doen met de introductie van een dagenkaart. De extra administratieve lasten en de kosten van toezicht kunnen derhalve beter bespaard worden. Een kwarttarief is een efficiënter alternatief.
Wat zijn dan varianten 3,5 en 4?(in het kort)
3: kwarttarief voor benzine van 30 jaar enouder en kwarttarief voor diesel- en LPG-auto’s van 40 jaar en ouder. Een 25%MRB-tarief (inclusief opcenten) voor benzineauto’s van 30 jaar en ouder envoor diesel en LPG-auto’s van 40 jaar en ouder.
5: Een 30-dagenkaart voor auto’s van 30 jaar en ouder;Deze variant houdt in dat voor een personenauto of bestelauto van 30 jaar enouder gekozen kan worden voor een 30-dagenkaart.
4:Vrijstelling voor voertuigen ouder dan 40 jaar. Deze variant kost € 15 mln.Deze variant is uitvoerbaar en leidt tot minder gebruik door benzine, diesel- enLPG-auto’s jonger dan 40 jaar aangezien zij niet langer onder de vrijstellingvallen.
Het zal om deze opties gaan denk ik. Dat is niet zoals het was nee, maar het is nog wel leefbaar denk ik.
De veelrijders met diesel en gas  zullen een 40 jaar oude auto moeten gaan zoeken, en dat gaat niet gebeuren denk ik.
En de rest krijgt een kwarttarief.
Leuk? Nee.
Leefbaar? Net.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2013 10:33 #1385267 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik ga betalen. voor de 760td
ik ga betalen.
voor de 760td    1985   335,euro
voor de 940 g3   1997  318,euro
voor de v70 tdi   1997  442,euro
= 1095,euro per kwartaal

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2013 10:43 #1385268 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helaas is er niets duidelijk
De brief is een voorstel, welke geld kost of eigenlijk minder gaat opleveren. Dus het kan zo zijn dat in 2014 een ieder gewoon de volle mep gaat betalen, ongeacht leeftijd, brandstof, type.

Dus ook de oude T-ford etc,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2013 11:08 #1385269 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .
Geld gaat het inderdaad kosten.Lincoln een kleine 3000 euroChevrolet het zelfde.. een kleine 3000 euro.Rij er om de week rond de 60 km mee.Totaal 3150 km beide wagens samen.Komt dus neer op 1,90 euro per km.Ik was eerst tegen de km rijden.. Maar nu zou ik dat op prijs stellen.Dat zou 0,06 eurocent zijn zoiets...Andere mensen die veel ( moeten ) rijden zijn hier natuurlijk weer op tegen.Zou ik ook zijn.Schiet allemaal voor geen meter op.Maar betalen doe ik niet, uit de verzekering halen en in de stalling t/m de regel verdwijnt ( lijkt me sterk dat Den Haag zoiets zal besluiten ).Dus.. verkopen in Duitsland..Met veeeeeeeeeel verlies.Hulde !!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2013 11:36 #1385270 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ongemerkt
Met alle belastingen, btw, waterschap, assurantie, inkomsten, overdracht, honden, houderschap, onroerendzaak, motorrijtuigenbelasting, energie, afvalstoffen, erfbelasting, etc, zit ik straks ergens tussen de 80-90 procent van mijn inkomen. Kan dit er ook wel bij

En nog een mooi stukje tekst autosvantoen.nl/blog/2013/04/16/mrb-oldt...sis-van-fout-rapport

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2013 11:52 #1385272 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zwak stukje

JMB schreef : Met alle belastingen, btw, waterschap, assurantie, inkomsten, overdracht, honden, houderschap, onroerendzaak, motorrijtuigenbelasting, energie, afvalstoffen, erfbelasting, etc, zit ik straks ergens tussen de 80-90 procent van mijn inkomen. Kan dit er ook wel bij En nog een mooi stukje tekst autosvantoen.nl/blog/2013/04/16/mrb-oldt...sis-van-fout-rapport

Ja dat gevoel heb ik ook wel eens over mijn inkomen.
Maar dat stukkie is wel erg zwak beargumenteerd.
Alsof je je auto in de schuur niet meer kunt schorsen. Alsof een staatssecretaris voor zijn liefhebberij niet wel een offer wil brengen. Alsof je maar de wet moet overtreden Alsof je met je nepheraldiek en nepadel wel dingen kan en mag die een ander niet kan. Alsof de FEHAC en KNAC niet in het overleg al hadden kunnen aantonen dat de cijfers in de rapporten niet kloppen...
Not my cup of tea.

• Jan Snijder (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2013 12:13 #1385273 door Jan Snijder (GAST)
Beantwoord door Jan Snijder (GAST) in topic Fehac en KNAC.
De Fehac en KNAC hebben wel degelijk gewezen op de foute aannames van het door de overheid gehanteerde rapport. Maar onze huidige regering krijgt steeds meer autistische trekjes. Deze regering " bezuinigt" alleen maar met lastenverzwaringen voor de burgers. Zelf doet de overheid niet aan matiging. Sinds 2008 is de economie niet gegroeid maar het aandeel dat de publieke sector hiervan opsnoept is in dezelfde periode gegroeid van 39% naar 43%. Zo krijg ik bij het woord "bezuinigen" toch een rare smaak in mijn mond.
Groeten, Jan.

Moderators: Jerry Stam