Duidelijkheid oldtimer regeling 10 april ?
- Wytze Broerze
-
- Senior lid
-
Het stukje tekst daaruit :
Weekers komt met eigen alternatieven: een dagenkaart of een heffing van 25 procent van het normale bedrag. Het is dan aan de Tweede Kamer om te bepalen hoe de uiteindelijke regels eruit gaan zien.
www.nu.nl/auto/3398516/overleg-mrb-heffing-mislukt.html
Ik ben voor een dagenkaart. En ik wil op die dagen ook best wel mee betalen aan de weg. Kwart tarief voor 90 dagenkaart lijkt me eigenlijk best aantrekkelijk. Wel dan natuurlijk de mogelijkheid om op dag basis aan en af te melden.
Dat geeft precies de mogelijkheid die de liefhebber buiten schot houdt en de dagelijkse gebruiker, en daar ging het om, buiten sluit.
Maar ik denk dat dan wel veel gebruikers hun oude wagen gaan slopen en gewoon een jonge wagen gaan kopen. Dus beter milieu en inkomsten voor de overheid.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Platinum lid
-
Een andere optie, naast 25% bij 40 jaar en ouder, is een dagenkaart (ook pas NA 40 jaar), jonger dan dat, gewoon betalen.
Groeten,Gerbenknac.nl schreef : Het voorstel van de alliantie om de leeftijdsgrens voor benzineauto’s per 1 januari 2014 te verhogen naar 30 jaar en die voor diesel- en LPG-auto’s naar 40 jaar is door Weekers afgewezen. Hij wil >aanvullend< >de dan nog vrijgestelde voertuigen< belasten met een kwarttarief motorrijtuigenbelasting danwel via een dagenkaart.
- V700 register
- Nieuw lid
-
de rest vd koets kan voor onderdelen in een v6 760.
die ik moet gaan kopen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
En de Liefhebbers... worden genaaid.. Mag iedereen weten.. ik heb ( +20.000 euro in 2 Amerikanen gestoken, en ik rij er 60 km per week mee, en dat is om en om.. ).Ik zal een kleine 3000,- euro per wagen moeten gaan betalen per jaar.Verkopen in NL is niet te doen.En verkopen in Duitsland is mijn hoop, of... stallen bij mijn baas en afwachten wanneer de vele MB's zijn omgesmolten en de regeling word opgeheven.Of de regering iets gaat opheven lijkt me sterk..Maar mijn rijdende spaarboekjes... nee sorry heb er geen worden voor. DIEP terleurgesteld..
- V700 register
- Nieuw lid
-
De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers wordt vanuit milieu- overwegingen afgeschaft.
Unquote
Hier hoor ik niemand meer over.
- V700 register
- Nieuw lid
-
En zo kunnen we nog even doorgaan, maar helaas we weten het niet en blijven weer in onzekerheid.
Maar zal die b23e volvo van mij uit 84 nu geld waard worden is alweer bijna 30 jaar en niet op gas....... Tja en dan die diesel die ik heb van 32 jaar, zal daar een 960 motor inpassen, die staat ook nog voor de deur.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als het om het milieu zou gaan, dan zouden ze het verbieden.. en niet alleen om geld te innen.johan.flohr schreef : Blz 38 van het regeerakkoord. Quote De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers wordt vanuit milieu- overwegingen afgeschaft. Unquote Hier hoor ik niemand meer over.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-