Voorstellen; mogelijke toekomstige 940-rijder
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-03-2017 15:31 #1435720
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je bedoelt, de stuuras
Je bedoelt, de stuuras verstellen tov het stuurhuis, of het stuurwiel tov de as?
De auto spoort inderdaad prima, de bandenslijtage is ook niet asymmetrisch ofzo waardoor ik uitlijnproblemen verwacht. Alleen dat net-uit-het-midden-staande stuurwiel, vind ik altijd zo slordig staan.
De auto spoort inderdaad prima, de bandenslijtage is ook niet asymmetrisch ofzo waardoor ik uitlijnproblemen verwacht. Alleen dat net-uit-het-midden-staande stuurwiel, vind ik altijd zo slordig staan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-03-2017 16:05 #1435721
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Niet aan het stuur komen.
Wanneer het stuur niet helemaal in het midden staat en de sporing is goed ( 1-3 mm )
Dan de stuurkogel aan de ene kant in- of uitdraaien ( vergt even wat nadenk werk!) aan de andere zijde evenveel in tegengestelde richting zodat de sporing gelijk blijft. Zet voordat je begint merktekens op stuurstang en stuurkogel.
Blijf maar van het stuur zelf af .Wanneer je niet oppast heb je zo een SRS- storing.
Dan de stuurkogel aan de ene kant in- of uitdraaien ( vergt even wat nadenk werk!) aan de andere zijde evenveel in tegengestelde richting zodat de sporing gelijk blijft. Zet voordat je begint merktekens op stuurstang en stuurkogel.
Blijf maar van het stuur zelf af .Wanneer je niet oppast heb je zo een SRS- storing.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-03-2017 20:21 #1435731
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nummerschildje
Beste Ronald,al 11 jaren verzorgt mijn persoon nummerschildjes (14cmx14cm) voor achter de voorruit met in jouw geval erop V700 1616 zodat van verre is te zien dat je bij de V700-vereniging zit.Op 1April is een sleuteldag in Heerhugowaard zodat je via een kontaktpersoon dit gratis schildje kunt krijgen.Zelf woon ik circa 3 km van Nordicar af.Ing.R.L.Sandstra.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-03-2017 08:08 #1435742
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Update-je
Gisteren sloeg de 940 opeens af.
Ik was net weg van mijn werk, stond met de voorwielen op een drempel en achterwielen nog niet te wachten om de doorgaande weg op te draaien, en opeens... motor uit. Volgens mij júist toen ie op LPG overschakelde.
Sleutel draaien, niets.
??
O wacht, ik heb een automaat. Die kun je niet starten in D.
Dus handel naar P, sleutel opnieuw omgedraaid en meteen leven. Pfew.
Maar waarom ie nou afsloeg?
En vanmorgen had ik boven mijn hoofd een klokkend geluid, maar pas bij hogere snelheid (70+). Was weg toen ik het afdekscherm van het schuifkanteldak dicht schoof. Aangezien het vannacht geregend heeft, en de auto het nu ook pas voor het eerst laat horen, denk ik dat het waarschijnlijk de afvoer(en) van het schuifdak zijn die eens doorgespoeld/geprikt moeten worden.
Dus dat wordt ook een klusje om aan te pakken. Fijn dat er een forum is waar je dit soort dingen kan vinden, anders zou ik niet gauw weten waar te beginnen!
Overigens heb ik ook veel aan deze site: www.volvoclub.org.uk/faq/FAQSummary1.html
Ik was net weg van mijn werk, stond met de voorwielen op een drempel en achterwielen nog niet te wachten om de doorgaande weg op te draaien, en opeens... motor uit. Volgens mij júist toen ie op LPG overschakelde.
Sleutel draaien, niets.
??
O wacht, ik heb een automaat. Die kun je niet starten in D.
Dus handel naar P, sleutel opnieuw omgedraaid en meteen leven. Pfew.
Maar waarom ie nou afsloeg?
En vanmorgen had ik boven mijn hoofd een klokkend geluid, maar pas bij hogere snelheid (70+). Was weg toen ik het afdekscherm van het schuifkanteldak dicht schoof. Aangezien het vannacht geregend heeft, en de auto het nu ook pas voor het eerst laat horen, denk ik dat het waarschijnlijk de afvoer(en) van het schuifdak zijn die eens doorgespoeld/geprikt moeten worden.
Dus dat wordt ook een klusje om aan te pakken. Fijn dat er een forum is waar je dit soort dingen kan vinden, anders zou ik niet gauw weten waar te beginnen!
Overigens heb ik ook veel aan deze site: www.volvoclub.org.uk/faq/FAQSummary1.html
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-03-2017 08:15 #1435743
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leuk !
Beste Sandstra ,
Leuk idee, ik ben inderdaad op 1 april bij Nordicar en ga even achter het schildje aan.
Er is altijd baas boven baas, zelf woon ik 9.7km bij Nordicar vandaan.
Bedankt voor de tip !
Groet Ronald
Leuk idee, ik ben inderdaad op 1 april bij Nordicar en ga even achter het schildje aan.
Er is altijd baas boven baas, zelf woon ik 9.7km bij Nordicar vandaan.
Bedankt voor de tip !
Groet Ronald
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-03-2017 15:46 #1435757
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik bedoel stuurwiel tov
Ik bedoel stuurwiel tov stuuras. Inderdad met airbag wel meer voor de ervaren sleutelaar: zonder is het geen enkel probleem om het stuurwiel even te verzetten: dat kan iedereen die de werking van een dopsleutel snapt.
Als je, zoals Timen zegt, het verschil wegstelt op de stuurkogels, dan loop je kans dat je constant het stuurhuis in rechtuitstand belast, doordat dat feitelijk ingestuurd staat. Dat zorgt voor verhoogde slijtage. Daarom bij uitlijnen en controleren ALTIJD eerst vaststellen dat het stuurwiel in het midden staat, en zo nodig dat corrigeren.
Bij de juiste werkwijze hoef je ook bij een airbag niet bang te zijn voor SRS-storingen.
Als je, zoals Timen zegt, het verschil wegstelt op de stuurkogels, dan loop je kans dat je constant het stuurhuis in rechtuitstand belast, doordat dat feitelijk ingestuurd staat. Dat zorgt voor verhoogde slijtage. Daarom bij uitlijnen en controleren ALTIJD eerst vaststellen dat het stuurwiel in het midden staat, en zo nodig dat corrigeren.
Bij de juiste werkwijze hoef je ook bij een airbag niet bang te zijn voor SRS-storingen.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-03-2017 19:55 #1435779
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Als je werkelijk
Als je werkelijk het stuur er recht op wilt hebben dan zijn de splines in het stuurwiel te grof. Je zult toch met de stuurstangen moeten werken. Ook het meest logisch, af fabriek is het stuur er goed op gezet ( denk ik zo!) Staat het stuur niet goed dan is er altijd iets met de stuurkogels -stuurstangen aan de hand, dus alleen die verstellen en van het stuurwiel afblijven.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-04-2017 08:39 #1435917
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een week later
Inmiddels zijn we een week(je) verder.
In die week heb ik de auto een beetje leren kennen; zijn geluid, nukjes, comfort, rust en souplesse.
De eerste tank was 1:8.5. Eigenlijk precies waar ik rekening mee hield, dus dat was vast een opsteker.
Mijn echtgenote vind hem heerlijk stil maar kijkt nog een beetje raar bij het starten, aangezien de motor koud niet bij de allereerste keer ronddraaien aanslaat.
Mijn dochter doet alsof het haar niks kan schelen, mijn zoon is blij dat ie niet wagenziek wordt. De hond kan hem ook wel hebben.
In de tussentijd zijn er wat kleine klusjes uitgevoerd:
- Gordelvanger achter vervangen (met dank aan Timen!)
- Knopjes gordelvangers bestuurder en linksachter vervangen
- Andere radio ingebouwd, nette telefoonhouder ingebouwd
En volgende week gaat ie even bij Verkerk langs voor:
- Afslaan/hikje
- Check koelsysteem
- Check lagering cardanas
- Sproeier achterruit
- Afvoer airco (zie onder)
- Klein grut
Overigens vanmorgen wat moeite met beslagen zijramen. De voorruit is mooi droog maar de voorste portierramen kostte meer moeite. Grappig genoeg zit er een soort 'helder stuk' voorin waardoor de zijspiegels goed te zien zijn, maar naar achter doorlopend is er wat meer beslagen.
Zal er wel mee te maken hebben dat de auto koud en nog wat vochtig was nadat dochterlief gisteren op het strand nogal nat was geworden. En de hond ook...
Nou ja. Ik heb nog ergens zo'n vochtvreter-zakje liggen. En even de airco-afvoer checken.
In die week heb ik de auto een beetje leren kennen; zijn geluid, nukjes, comfort, rust en souplesse.
De eerste tank was 1:8.5. Eigenlijk precies waar ik rekening mee hield, dus dat was vast een opsteker.
Mijn echtgenote vind hem heerlijk stil maar kijkt nog een beetje raar bij het starten, aangezien de motor koud niet bij de allereerste keer ronddraaien aanslaat.
Mijn dochter doet alsof het haar niks kan schelen, mijn zoon is blij dat ie niet wagenziek wordt. De hond kan hem ook wel hebben.
In de tussentijd zijn er wat kleine klusjes uitgevoerd:
- Gordelvanger achter vervangen (met dank aan Timen!)
- Knopjes gordelvangers bestuurder en linksachter vervangen
- Andere radio ingebouwd, nette telefoonhouder ingebouwd
En volgende week gaat ie even bij Verkerk langs voor:
- Afslaan/hikje
- Check koelsysteem
- Check lagering cardanas
- Sproeier achterruit
- Afvoer airco (zie onder)
- Klein grut
Overigens vanmorgen wat moeite met beslagen zijramen. De voorruit is mooi droog maar de voorste portierramen kostte meer moeite. Grappig genoeg zit er een soort 'helder stuk' voorin waardoor de zijspiegels goed te zien zijn, maar naar achter doorlopend is er wat meer beslagen.
Zal er wel mee te maken hebben dat de auto koud en nog wat vochtig was nadat dochterlief gisteren op het strand nogal nat was geworden. En de hond ook...
Nou ja. Ik heb nog ergens zo'n vochtvreter-zakje liggen. En even de airco-afvoer checken.
- F Nieuwenhuizen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-04-2017 19:02 #1435932
door F Nieuwenhuizen
Beantwoord door F Nieuwenhuizen in topic kachel radiator
misschien moet je even onder de mat van de bestuurdersstoel kijken/voelen..
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-04-2017 19:37 #1435935
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kachelradiateur
Ik zou wel eens een lekke kachelradiateur kunnen hebben...
Pech... kun je hebben als je een oude wagen koopt.
Zie volvo700vereniging.nl/benzine-motoren/ko...-zit-het-nou-precies
Pech... kun je hebben als je een oude wagen koopt.
Zie volvo700vereniging.nl/benzine-motoren/ko...-zit-het-nou-precies
Moderators: Jerry Stam