Voorstellen; mogelijke toekomstige 940-rijder

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2017 17:43 #1435474 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo verging het mij ook ....
Ook ik heb uiteindelijk meerdere auto,s moeten bekijken met dezelfde ervaringen, o.a. met de auto in Ede.
Maar niet getreurd, er kom er 1 voorbij waar je direct vertrouwen in hebt én die optisch ook aan je wensen voldoet !

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Reinier Verbeek
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
17-03-2017 17:59 #1435475 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic zij airbags zijn volledig stand-alone
Worden geachtiveerd door de aanrijding zelf, als de zijkant van de stoel fysiek wordt geraakt (door de ingedeukte deur) gaat de airbag uit. Dus dat is geen aspect dat je mee hoeft te nemen. Leder naar stof wil bijna ieder handelaar voor je regelen zonder kosten. De airbag computer doet alleen maar het stuur en indien geplaatst de bijrijders airbag. Zij-airbags zitten overigens ook in sommige stoffen stoelen, maar het blijft alles eruit en alles erin. met of zonder airbag geen verschil

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2017 09:36 #1435485 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Wat kleppen stellen betreft:
Wat kleppen stellen betreft: hard rijden doet weinig voor het verloop, onrustig of ruw rijden wel. Korte afstanden ook. Mijn B230FB is na 700.000 km, waarvan 440.000 op lpg, nog altijd niet uitgesteld (volgens dealer-normen wel overigens). Ik rijd lange afstanden, veel snelweg met 130-140 km/h, en bij een stelbeurt om de 40.000 km heb ik telkens nog minimaal 0.25 speling (wat 0.40-0.45 moet zijn). Deze motor gaat "overlijden" aan speling in het onderblok, niet aan uitgestelde kleppen.
Maar het is geen turbo, dat kan verschil maken. Geen ervaring met turbo's.
Over het algemeen wordt hesteld dat je volgens dealernormen (uitgesteld = 3.30 plaatjes) ongeveer 150.000 m op lpg kunt rijden, maar mijn ervaring is dat de oudere 740-motoren inderdaad zo snel verlopen, en de 940-motoren veel minder.

Budgetteer je 1000-1500 euro voor een kopwissel, dan is ook dat geen echte reden om een verder goede auto te laten staan. Het kan ook voor veel minder: ik heb een complete reservemotor gekocht voor 250. Waarschijnlijk leg ik die er gelijk in bij ombouw van automaat naar handbak.

Wat automaat betreft: LPT's hebben dacht ik altijd een AW automaat. Zo niet: laat een exemplaar met ZF staan, of budgetteer elke 150.000 km een automaatwissel. Die bak is niet geschikt om te gebruiken...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2017 10:10 #1435486 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beste mbroeren, heb je wat
Beste mbroeren, heb je wat meer info over dat stoffen interieur?
Het lijkt er op dat leer standaard zit in de exemplaren die ik de moeite waard vind.

Ben nu ook in gesprek met een particulier in Amsterdam die zijn 940 verkoopt. Ik hem nog nooit bij een particulier een auto gekocht maart deze ziet er wel erg goed uit.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2017 11:39 #1435502 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het exemplaar in Baarn is al
Het exemplaar in Baarn is al verkocht... dat ging snel.
Momenteel ben ik kijkende naar <a href=" www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m11430...reviousPage=lr&pos=7 ">dit exemplaar.

Deze is al een tijd in onderhoud bij Verkerk in Werkhoven.
Ik heb bij hem de onderhoudshistorie opgevraagd; ik ben vooral benieuwd naar wat hij over de cilinderkop kan zeggen, bijv. of en wanneer die vervangen is.
Als het meezit weet ik dat morgen.
Verder is de auto up-to-date met nieuwe APK, werkende CC en airco. Naar zeggen van de verkoper een goed werkend en lekvrij schuifdak (dat zullen we even goed moeten testen).

Verder heb ik het geluk dat mijn echtgenote in ieder geval voor nu overstag is rondom de leren bekleding; dus dat hoeft geen belemmering te zijn. Ze wil hem best eerst in leer een tijd uitproberen en eventueel kunnen we later dan altijd nog kiezen voor een ander interieur, of een goede kwaliteit stoelhoes voor haar, of wat dan ook.
Ik ben er blij mee, want het maakt de keuze iets ruimer maar ook vind ikzelf dat leer wel erg mooi. Bijvoorbeeld dat grijze leer uit bovenstaand exemplaar ziet er goed uit. En uiteindelijk rijd ik 75% van de tijd alleen in de auto.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2017 12:15 #1435503 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic je hebt een pb ontvangen
je hebt een pb ontvangen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2017 21:34 #1435529 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Naast het exemplaar in A'dam
Naast het exemplaar in A'dam ben ik ook aan het kijken naar de TT-VS-14.
Die is nog van iemand hier geweest volgens de verkoper... iemand een idee?

Wat ik uit de zaken tot nu toe kan opmaken:
- Volvo 940 Estate 2.3 Polar, LPT, met AW bak; ca. 500dkm
- 1998
- Blauw metallic
- Lederen bekleding, electrische bestuurderstoel
- Gave deurpanelen
- Allerlei onderhoud uitgevoerd; 75000 terug nieuwe koppakking, stuurkogels, stuurhuis, etc etc; 2014 nieuwe LPG-pomp gehad;
- Weet nog niet hoe oud de kop is, kleppen zijn nog niet uitgesteld maar moeten wel nu gesteld worden;
- Kleine beschadiging op de middenarmleuning
- Trekhaak, bagagerek, goede airco, cc
- 16" velgen

De wagen is nieuwer dan het exemplaar in A'dam, ongeveer evenveel km, iets minder luxe (geen schuifdak, geen electr.ramen achter). Wel 1200 euro goedkoper; voor dat geld kan ik het armsteuntje repareren/vervangen, het leer goed laten doen, en de wagen een goede onderhoudsbeurt geven, en dan houd ik nog flink euro's over t.o.v. het andere exemplaar. Misschien moet ik nog een reservewiel kopen (staat niet op de foto's).

En het staat me aan dat hij uit de laatste serie is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2017 21:42 #1435530 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voelt het goed ?
Uit je verhaal kan ik niets anders opmaken dan dat het goed voor je voelt !
En..... je hebt een flink budget over voor het oplossen van kleine problemen en onderhoud....
Op een gegeven moment moet je gewoon beslissen , succes daarmee !

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-03-2017 23:12 #1435536 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mogelijk een altenatief?
via autotrader:
www.autotrader.nl/klassieker/volvo-940/1...0-23-apk-26-08-2017/

940 gevonden bij een ford dealer. Vraagprijs 1499. Algemene informatie

Bouwjaar Feb 1997
Kilometerstand 397.632 km
Vermogen 135 PK
Schakeling Automaat
Kleur Grijs Metallic
Carrosserievorm Stationwagen
Aantal zitplaatsen 5 zitplaatsen
Wegenbelasting p/m € 106
Brandstof LPG
Aantal deuren 5 deuren
APK tot Augustus 2017
Kenteken RF-FT-91

Rondom heeft de Volvo uiteraard gebruikssporen, waaronder een aantal deuken in de motorkap (zie foto`s)

De prijs lijkt redelijk en geeft ruimte om het eea nog aan te pakken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-03-2017 07:22 #1435538 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De grijze zou een optie
De grijze zou een optie kunnen zijn.
Maar ik geef liever iets meer uit aan een 940 in betere staat; reden is dat de auto ook de <i>daily driver<i> gaat worden en dus niet te veel uit de roulatie mag zijn.

Misschien vis ik (weer) achter het net... het bovengenoemde blauwe exemplaar is voor mijn neus weggekaapt. Maar, dat is gedaan door Peter Verkerk. Die gaan we straks dus maar even bellen of hij hem wil doorverkopen; zou moeten lukken als hij hem niet zelf wil berijden. Kost iets meer dan, maar als het goed lijkt, gaat het nog steeds binnen budget blijven.
Als alternatief hebben we nog het exemplaar in A'dam. Die heeft als plussen dat ie iets luxer is, en voor zover ik kan zien echt tiptop; het laatste jaar veel aan nieuwe zaken op geschroefd. Nadeel is dat ie duurder is, en ouder.

En zo blijf je nog even bezig, ook leuk.
Ééns zal ik succes hebben..!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC