Voorstellen; mogelijke toekomstige 940-rijder
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2017 09:32 #1435541
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wellicht deze ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2017 11:34 #1435545
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi exemplaar, zeker.
Mooi exemplaar, zeker.
Helaas geen LPG.
Zondag ga ik kijken naar het exemplaar in A'dam, dat is nu zeker. En ik heb in principe de 1e keuze dus die kan niet weegekaapt worden
Heb de onderhoudshistorie opgevraagd. Het laatste jaar voor €5000 aan de auto vernieuwd, door Verkerk!
Ik durf nu niet teveel te hopen, maar wie weet.
Helaas geen LPG.
Zondag ga ik kijken naar het exemplaar in A'dam, dat is nu zeker. En ik heb in principe de 1e keuze dus die kan niet weegekaapt worden

Heb de onderhoudshistorie opgevraagd. Het laatste jaar voor €5000 aan de auto vernieuwd, door Verkerk!
Ik durf nu niet teveel te hopen, maar wie weet.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
22-03-2017 18:21 #1435592
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Kanshebber ?!?
Maarten,
Ik zou bij deze aanbieder ook zeker even informeren (zal wel snel verkocht zijn).
Zo op het oog veel waar voor je geld en deze voldoet aan al je eisen.
link.marktplaats.nl/m1148684252
groet,
Pascal
Ik zou bij deze aanbieder ook zeker even informeren (zal wel snel verkocht zijn).
Zo op het oog veel waar voor je geld en deze voldoet aan al je eisen.
link.marktplaats.nl/m1148684252
groet,
Pascal
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2017 19:03 #1435593
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goede tip, heb meteen contact
Goede tip, heb meteen contact gezocht!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2017 20:24 #1435596
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Morgenmiddag afgesproken voor
Morgenmiddag afgesproken voor de blauwe in Ermelo.
Mooie exemplaar, één van de laatste, nette km.stand.
En dan de vraag... als dit exemplaar "klopt", ga ik dan ook dat andere exemplaar in Amsterdam nog bekijken zondag? Die laatste is flink in geïnvesteerd, da's een voordeel, maar ouder en 2 ton meer; en het zit me net iets minder lekker dat die al 11 eigenaren heeft gehad. De blauwe 7.
Mooie exemplaar, één van de laatste, nette km.stand.
En dan de vraag... als dit exemplaar "klopt", ga ik dan ook dat andere exemplaar in Amsterdam nog bekijken zondag? Die laatste is flink in geïnvesteerd, da's een voordeel, maar ouder en 2 ton meer; en het zit me net iets minder lekker dat die al 11 eigenaren heeft gehad. De blauwe 7.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
22-03-2017 21:13 #1435599
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Petrol
Als de proefrit en de onderhoudshistorie vd 940 in Ermelo kloppen dan zou ik niet verder zoeken en toeslaan. Dit lijkt voor zo ver je op de advertentie kunt uitgaan een zeer goede kandidaat.
Vrij recente Prins G3 installatie (met een mooi gemiddeld verbruik van 1 op 8,5 en zonder in-tank pomp die stuk kan gaan. Je kunt dus gerust de gastank leeg rijden in tegenstelling tot de Vialle G3 installaties ). De Prins VSI is door Ad Ruis geleverd (woont vlak bij mij in Broekland, is dealer van Prins in mijn ogen een betrouwbaar en deskundig adres. Ik ben wel eens bij hem geweest voor een filter voor de Prins VSI in mijn vorige 940) en een cilinderkop die nog lang niet uitgesteld is, dan wist ik het wel.
Bovendien zitten hier ook nieuwe onderdelen aan (Dynamo, uitlaat). Kijken naar mogelijke (herstelde) schades (roest!), zijn alle sluitnaden even wijd?
Verder: automaat testen (soepel opschakelen, werking kickdown), komt de turbo er mooi in rond de 2000 rpm? de vering/wegligging (niveaumats aanwezig?), remproef doen (trekt de auto niet naar een kant?), werken alle opties (ECC/airco, stoelverwarming, elektra. ramen, ruitenwissers, blower: maakt de kachel geen vreemde geluiden op hogere standen?, werking cruise control, heeft het alarm geen vreemde kuren? (zou ik persoonlijk er meteen uithalen), werking schuifdak testen/lekvrij etc.). Kijk ook onder de auto: staat ophangingsrubbers, lekkages motorblok of automaatbak, kleur vd remvloeistof (helder, officieel max. 2 jaar oud), koelvloeistof (helder blauw., rood of groen) en automaat olie (moet rood achtig zijn, niet zwart) en het peil van deze vloeistoffen. Ik zou willen weten waaromdeze Ferry deze auto verkoopt? De auto lijkt klaar voor vele tonnen op lpg. Tot slot een verse APK er bij in bedingen en meenemen die baksteen.
Veel succes, plezier en wijsheid morgen!
We horen wel hoe het afgelopen is.
groet,
Pascal
(P.S.: De kleur is trouwens niet blauw maar Petrol, dat een metallic groen/blauw combinatie afhankelijk van hoe het licht er op valt.)
Vrij recente Prins G3 installatie (met een mooi gemiddeld verbruik van 1 op 8,5 en zonder in-tank pomp die stuk kan gaan. Je kunt dus gerust de gastank leeg rijden in tegenstelling tot de Vialle G3 installaties ). De Prins VSI is door Ad Ruis geleverd (woont vlak bij mij in Broekland, is dealer van Prins in mijn ogen een betrouwbaar en deskundig adres. Ik ben wel eens bij hem geweest voor een filter voor de Prins VSI in mijn vorige 940) en een cilinderkop die nog lang niet uitgesteld is, dan wist ik het wel.
Bovendien zitten hier ook nieuwe onderdelen aan (Dynamo, uitlaat). Kijken naar mogelijke (herstelde) schades (roest!), zijn alle sluitnaden even wijd?
Verder: automaat testen (soepel opschakelen, werking kickdown), komt de turbo er mooi in rond de 2000 rpm? de vering/wegligging (niveaumats aanwezig?), remproef doen (trekt de auto niet naar een kant?), werken alle opties (ECC/airco, stoelverwarming, elektra. ramen, ruitenwissers, blower: maakt de kachel geen vreemde geluiden op hogere standen?, werking cruise control, heeft het alarm geen vreemde kuren? (zou ik persoonlijk er meteen uithalen), werking schuifdak testen/lekvrij etc.). Kijk ook onder de auto: staat ophangingsrubbers, lekkages motorblok of automaatbak, kleur vd remvloeistof (helder, officieel max. 2 jaar oud), koelvloeistof (helder blauw., rood of groen) en automaat olie (moet rood achtig zijn, niet zwart) en het peil van deze vloeistoffen. Ik zou willen weten waaromdeze Ferry deze auto verkoopt? De auto lijkt klaar voor vele tonnen op lpg. Tot slot een verse APK er bij in bedingen en meenemen die baksteen.
Veel succes, plezier en wijsheid morgen!
We horen wel hoe het afgelopen is.
groet,
Pascal
(P.S.: De kleur is trouwens niet blauw maar Petrol, dat een metallic groen/blauw combinatie afhankelijk van hoe het licht er op valt.)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2017 21:20 #1435600
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zeg ook Ermelo
Eens met bovenstaand, je kunt op alle ruiten een jaartal lezen. Als die van het juiste jaartal zijn zal hij geen grote schade hebben gehad, tenzij het inbraak was.
Voelt het goed en ziet het er goed uit dan zou ik niet verder kijken.
Voelt het goed en ziet het er goed uit dan zou ik niet verder kijken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2017 21:23 #1435601
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor je tips!
Dank voor je tips!
Het kriebelt dat kan ik je zeggen.
Hij gaat weg vanwege aankoop van een Subaru met AWD, is het verhaal.
Ik heb zelf ook de neiging om te zeggen, alles nalopen, proefrijden en systemen checken, en als het klopt, nieuwe APK, en mee...
Het kriebelt dat kan ik je zeggen.
Hij gaat weg vanwege aankoop van een Subaru met AWD, is het verhaal.
Ik heb zelf ook de neiging om te zeggen, alles nalopen, proefrijden en systemen checken, en als het klopt, nieuwe APK, en mee...
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
22-03-2017 22:18 #1435605
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic distributie
Maarten, vraag die Ferry ook even waarom hij 18 maart jl. nog de distributie vervangen heeft? Dit staat op een foto bij de advertentie. Hij investeerde nog tijd/geld in deze 940 terwijl hij waarschijnlijk toen al wist dat de auto te koop kwam te staan ten gunste van een AWD Subaru ?!?
Netjes als hij dat nog doet voor de nieuwe eigenaar.
(kan hij het onderhoud vd laatste jaren aantonen met nota's/ stempels/ aanwijsbaar nieuwe onderdelen?)
Wellicht kun je jezelf na morgen een 940 rijder noemen...
groet,
Pascal
Netjes als hij dat nog doet voor de nieuwe eigenaar.
(kan hij het onderhoud vd laatste jaren aantonen met nota's/ stempels/ aanwijsbaar nieuwe onderdelen?)
Wellicht kun je jezelf na morgen een 940 rijder noemen...
groet,
Pascal
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-03-2017 06:31 #1435607
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inderdaad iets om na te
Inderdaad iets om na te vragen, samen met het feit waarom hij de auto na een half jaar in bezit weg doet.
Kan natuurlijk een hele goede reden hebben, omdat hij toch niet bevalt, zijn vrouw er niet mee om kan gaan, te lage instap. Maar zeker iets om te vragen.
Er zitten veel facturen bij van de afgelopen jaren, dus de (recente) historie kan ik nakijken.
Wordt vervolgd; ik hoop dat ik straks niet iets vergeet te vragen of te checken, en rationeel kan blijven, haha!
Kan natuurlijk een hele goede reden hebben, omdat hij toch niet bevalt, zijn vrouw er niet mee om kan gaan, te lage instap. Maar zeker iets om te vragen.
Er zitten veel facturen bij van de afgelopen jaren, dus de (recente) historie kan ik nakijken.
Wordt vervolgd; ik hoop dat ik straks niet iets vergeet te vragen of te checken, en rationeel kan blijven, haha!
Moderators: Jerry Stam