Voorstellen; mogelijke toekomstige 940-rijder
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-03-2017 13:30 #1435671
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic http://volvo700vereniging.nl
volvo700vereniging.nl/content/940-holida...lpi-te-koop-automaat
Deze al gezien? Is net online gekomen op het forum..
Naar mijn inzicht een goede basis die wat liefde kan gebruiken, maar waar ik de ruimte qua budget naar is. Nette deurpanelen komen regelmatig voorbij, en het euvel bij de warme start moet ook goed op te lossen zijn..
Als ik het goed zie op de foto's op gas, Vialle switch knopje zie ik zitten..
Deze al gezien? Is net online gekomen op het forum..
Naar mijn inzicht een goede basis die wat liefde kan gebruiken, maar waar ik de ruimte qua budget naar is. Nette deurpanelen komen regelmatig voorbij, en het euvel bij de warme start moet ook goed op te lossen zijn..
Als ik het goed zie op de foto's op gas, Vialle switch knopje zie ik zitten..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-03-2017 21:24 #1435676
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het is zover.
Het is zover.
Vandaag ben ik eigenaar geworden van een 940...
Een 940 Estate Polar 2.3IC Aut op LPG/G3, 1995, 533.000km.
Het exemplaar in Amsterdam.
Op een paar schoonheidsdingetjes na, klopt deze auto volgens mij gewoon.
Rijdt super, soepele automaat, historie in orde, enz.
Vanmiddag bekeken, bereden en meteen meegenomen.
Wel de vraagprijs moeten betalen, maar ja. Dat is dan maar zo.
Er zijn slechts enkele dingetjes die gedaan moeten worden:
- 1 sleutel: sleutel bijmaken
- Raam linksachter heeft nogal moeite met helemaal omlaag komen. Ik zal beginnen met de rubbers insprayen.
- Knopje gordel bestuurdersstoel mist, knopje gordel linksachter gebarsten
- Gordelvanger rechtsachter stuk
- Knopje gevarenverlichting gebroken
- 1 kapot lampje achter snelheidsmeter, en 1 of 2 achter de klimaatknoppen
- Klein scheurtje in een naad van het leer van de achterbank; met naald en draad zelf te doen
- Plafonniere lipje afgebroken waardoor die een beetje hangt
- Auto moet uitgelijnd worden, stuur staat net niet helemaal recht bij rechtuit rijden. Trekt niet naar een zijkant, dus ik verwacht niets bijzonders.
De gordelvangers wil ik als eerste achteraan. Ook omdat ie over een week als kindertransport moet dienen.
En hij en vanbinnen een tikje smoezelig. Vooral de hemel mag een goede poetsbeurt hebben. De lak is goed, wat oppervlakkige krasjes natuurlijk. Kleine schaafbeschadiging net bij het linkervoorwiel, lakstiftje is de oplossing. De lak op één van de buitenspiegels bladdert een klein beetje.
Ik denk dat ie een keer door een prof van binnen en van buiten schoongemaakt mag worden.
Maar vrijwel alles is optisch. Motorisch was ik onder de indruk, de wagen reed beter dan de vorige 940s die ik gereden heb, sterker nog, hij rijdt echt strak.
Motor start zowel koud als warm prima, al binnen een paar 100m ging ie op LPG over, niks van te merken.
Wat ik nog wel spannend vind...
Heb ik iets over het hoofd gezien?
Uit de boorddocumentatie blijkt dat er in 2012 problemen waren met het rijden op LPG en dat toen de kleppen allemaal op nog ongeveer 0.3 stonden. Maar dat is allemaal opgelost toen.
Het APKformulier van 2 mnd terug meldde een afkeur op koplampafstelling, en 'overmatige olielekkage'. Verder niks.
Oliepeil was goed, om en nabij de max, zal dit wel in de gaten houden (weet iemand welke olie er in moet?). ATF was donkerrood. Kleur van de KVS was lastig te zien, leek redelijk kleurloos. KVSpeil stond wel hoog, maar de motor was warm dus er stond een klein beetje druk op. Zal ik ook in de gaten houden.
Ik denk dat er ooit in het verleden eens in de auto gerookt is, de asbak achter liet daar wat van zien. Maar gelukkig geen rooklucht in de auto.
Onder de vloer van de achterklep ben ik nog het één en ander van eerdere eigenaren tegengekomen. Een kinderwantje, een paar kindertekeningen. Een Bosch bobine, een bougiesleutel, en heel veel reservelampjes. En een reserve rubber snaar voor de dynamo.
Heel verhaal, maar ik ben als een kind zo blij ... zelfs mijn buurman die niets heeft met auto's keek er naar en zei... ik wil er ook één... mag ik er es in rijden...?
Zoals gezegd een beetje spannend of er nog iets naar boven komt.
Ik denk dat ik morgen Peter Verkerk even bel voor de eerste kleine dingetjes zoals de gordelvangers, lampjes en de plafonniere.
Vraag aan de experts hier...
- Klopt het dat de benzinemeter ook het LPG-niveau aangeeft als ie op LPG rijdt (Vialle LPI)?
- Welke olie?
Ik moet nog even zien hoe ik er een paar foto's van kan plaatsen hier.
Vandaag ben ik eigenaar geworden van een 940...
Een 940 Estate Polar 2.3IC Aut op LPG/G3, 1995, 533.000km.
Het exemplaar in Amsterdam.
Op een paar schoonheidsdingetjes na, klopt deze auto volgens mij gewoon.
Rijdt super, soepele automaat, historie in orde, enz.
Vanmiddag bekeken, bereden en meteen meegenomen.
Wel de vraagprijs moeten betalen, maar ja. Dat is dan maar zo.
Er zijn slechts enkele dingetjes die gedaan moeten worden:
- 1 sleutel: sleutel bijmaken
- Raam linksachter heeft nogal moeite met helemaal omlaag komen. Ik zal beginnen met de rubbers insprayen.
- Knopje gordel bestuurdersstoel mist, knopje gordel linksachter gebarsten
- Gordelvanger rechtsachter stuk
- Knopje gevarenverlichting gebroken
- 1 kapot lampje achter snelheidsmeter, en 1 of 2 achter de klimaatknoppen
- Klein scheurtje in een naad van het leer van de achterbank; met naald en draad zelf te doen
- Plafonniere lipje afgebroken waardoor die een beetje hangt
- Auto moet uitgelijnd worden, stuur staat net niet helemaal recht bij rechtuit rijden. Trekt niet naar een zijkant, dus ik verwacht niets bijzonders.
De gordelvangers wil ik als eerste achteraan. Ook omdat ie over een week als kindertransport moet dienen.
En hij en vanbinnen een tikje smoezelig. Vooral de hemel mag een goede poetsbeurt hebben. De lak is goed, wat oppervlakkige krasjes natuurlijk. Kleine schaafbeschadiging net bij het linkervoorwiel, lakstiftje is de oplossing. De lak op één van de buitenspiegels bladdert een klein beetje.
Ik denk dat ie een keer door een prof van binnen en van buiten schoongemaakt mag worden.
Maar vrijwel alles is optisch. Motorisch was ik onder de indruk, de wagen reed beter dan de vorige 940s die ik gereden heb, sterker nog, hij rijdt echt strak.
Motor start zowel koud als warm prima, al binnen een paar 100m ging ie op LPG over, niks van te merken.
Wat ik nog wel spannend vind...
Heb ik iets over het hoofd gezien?
Uit de boorddocumentatie blijkt dat er in 2012 problemen waren met het rijden op LPG en dat toen de kleppen allemaal op nog ongeveer 0.3 stonden. Maar dat is allemaal opgelost toen.
Het APKformulier van 2 mnd terug meldde een afkeur op koplampafstelling, en 'overmatige olielekkage'. Verder niks.
Oliepeil was goed, om en nabij de max, zal dit wel in de gaten houden (weet iemand welke olie er in moet?). ATF was donkerrood. Kleur van de KVS was lastig te zien, leek redelijk kleurloos. KVSpeil stond wel hoog, maar de motor was warm dus er stond een klein beetje druk op. Zal ik ook in de gaten houden.
Ik denk dat er ooit in het verleden eens in de auto gerookt is, de asbak achter liet daar wat van zien. Maar gelukkig geen rooklucht in de auto.
Onder de vloer van de achterklep ben ik nog het één en ander van eerdere eigenaren tegengekomen. Een kinderwantje, een paar kindertekeningen. Een Bosch bobine, een bougiesleutel, en heel veel reservelampjes. En een reserve rubber snaar voor de dynamo.
Heel verhaal, maar ik ben als een kind zo blij ... zelfs mijn buurman die niets heeft met auto's keek er naar en zei... ik wil er ook één... mag ik er es in rijden...?
Zoals gezegd een beetje spannend of er nog iets naar boven komt.
Ik denk dat ik morgen Peter Verkerk even bel voor de eerste kleine dingetjes zoals de gordelvangers, lampjes en de plafonniere.
Vraag aan de experts hier...
- Klopt het dat de benzinemeter ook het LPG-niveau aangeeft als ie op LPG rijdt (Vialle LPI)?
- Welke olie?
Ik moet nog even zien hoe ik er een paar foto's van kan plaatsen hier.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
26-03-2017 21:33 #1435677
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd Maarten met de aankoop en veel veilige km toegewenst!
We zien de foto's graag tegemoet.
Om op je vragen terug te komen:
- Ja, de benzinemeter van de origineel geplaatste LPI installatie geeft zowel benzine- als LPG voorraad aan. Als het rode lampje brandt, tijd je op benzine.
Is het lampje groen dan rijd je op gas.
- Motorolie viscositeit: 10W 40
groet,
Pascal
We zien de foto's graag tegemoet.
Om op je vragen terug te komen:
- Ja, de benzinemeter van de origineel geplaatste LPI installatie geeft zowel benzine- als LPG voorraad aan. Als het rode lampje brandt, tijd je op benzine.
Is het lampje groen dan rijd je op gas.
- Motorolie viscositeit: 10W 40
groet,
Pascal
- Stijn Terstappen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-03-2017 21:34 #1435678
door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Gefeliciteerd met je aankoop,
Gefeliciteerd met je aankoop, ben benieuwd naar de foto's.
Als je de auto omschakelt naar Benzine op (origineel VIalle) gas wordt de actuele benzine stand weergegeven en visa versa. (dit kan even duren) Bovendien gaat er in beide gevallen een oranje ledje branden in het metertje als de tank bijna leeg is.
Ik probeer zelf altijd zo min mogelijk op reserve te rijden omdat ik laatst had gelezen dat dat slecht was voor de lpg pomp in geval van vialle.
Succes met het verbeteren van de auto, ik zie het zelf altijd als leuke en gemakkelijke klusjes om te doen waar je meteen eer van hebt!
Als je de auto omschakelt naar Benzine op (origineel VIalle) gas wordt de actuele benzine stand weergegeven en visa versa. (dit kan even duren) Bovendien gaat er in beide gevallen een oranje ledje branden in het metertje als de tank bijna leeg is.
Ik probeer zelf altijd zo min mogelijk op reserve te rijden omdat ik laatst had gelezen dat dat slecht was voor de lpg pomp in geval van vialle.
Succes met het verbeteren van de auto, ik zie het zelf altijd als leuke en gemakkelijke klusjes om te doen waar je meteen eer van hebt!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-03-2017 21:41 #1435679
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fotootje
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-03-2017 13:10 #1435693
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Benzinemeter
Vergeet niet af en toe te checken hoeveel benzine je nog hebt! Bij het starten wordt benzine gebruikt. Met een lege tank benzine kun je niet meer starten, bovendien is het niet best voor de benzinepomp als die droog draait.
En een klepspeling van 0.3 mm kan geen LPG storing hebben gegeven. Het is wel zo'n beetje de ondergrens die je voor klepspeling moet aanhouden voordat je weer gaat stellen.
En een klepspeling van 0.3 mm kan geen LPG storing hebben gegeven. Het is wel zo'n beetje de ondergrens die je voor klepspeling moet aanhouden voordat je weer gaat stellen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-03-2017 13:35 #1435696
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gefeliciteerd !
Geweldig, je bent zo blij als ik was en nog steeds ben !
Gisteren wezen toeren en wat een geweldige auto is het toch !
Veel plezier gewenst !
Gisteren wezen toeren en wat een geweldige auto is het toch !
Veel plezier gewenst !
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
27-03-2017 13:48 #1435698
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Nautic Blue
Zo op het oog een mooie auto.
Zo te zien een bekende kleur: Nautic Blue.
Nice!
groet,
Pascal
Zo te zien een bekende kleur: Nautic Blue.
Nice!
groet,
Pascal
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-03-2017 15:36 #1435699
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt allen!
Bedankt allen!
Voor wat betreft de benzinemeter; ik ga gewoon af en toe eens een klein stuk op benzine rijden zodat ik het niveau in de tank weet.
En we zijn begonnen met de puntjes op de i zetten...
Vandaag met Timen Smit contact gehad met de vraag of hij een plafonniere en de benodigde onderdelen voor de gordelklikkers heeft. Hij is voor mij op zoek.
Ik begrijp dat het afbreken van knopje van de gevarenverlichting een veelvoorkomend probleem is en dat een nieuwe 2 tientjes kost... dat vind ik dan wel overdreven.
Van de week even bij de sleutelboer 2 reservesleutels laten maken.
Ik ga zelf met HG spul aan de slag voor de vlekken in de hemel en leerconditionering.
En ik ga nog een haffel lampjes bestellen om de verlichting achter de snelheidsmeter en achter de klimaatknoppen te repareren (zijn dat van die rijstekorrellampjes?).
Voor mijn telefoon heb ik een Brodit set besteld die zonder gaten boren in het dash past.
En zo wordt de auto al meer de mijne.
Voor wat betreft de benzinemeter; ik ga gewoon af en toe eens een klein stuk op benzine rijden zodat ik het niveau in de tank weet.
En we zijn begonnen met de puntjes op de i zetten...
Vandaag met Timen Smit contact gehad met de vraag of hij een plafonniere en de benodigde onderdelen voor de gordelklikkers heeft. Hij is voor mij op zoek.
Ik begrijp dat het afbreken van knopje van de gevarenverlichting een veelvoorkomend probleem is en dat een nieuwe 2 tientjes kost... dat vind ik dan wel overdreven.
Van de week even bij de sleutelboer 2 reservesleutels laten maken.
Ik ga zelf met HG spul aan de slag voor de vlekken in de hemel en leerconditionering.
En ik ga nog een haffel lampjes bestellen om de verlichting achter de snelheidsmeter en achter de klimaatknoppen te repareren (zijn dat van die rijstekorrellampjes?).
Voor mijn telefoon heb ik een Brodit set besteld die zonder gaten boren in het dash past.
En zo wordt de auto al meer de mijne.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-03-2017 13:50 #1435716
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Wat het uitlijnen betreft:
Wat het uitlijnen betreft: als de auto nu keurig spoort, is er geen echte noodzaak. Eerst even kijken waar de afwijking zit: auto voor opkrikken, en stuur vanuit middenstand helemaal naar links en helemaal naar rechts draaien. Slagen tellen, en kijken of het stuur wel in het midden van het stuurhuis staat. Je hebt een kans dat de scheve stand juist moet worden opgelost door het stuur zelf te verzetten.
Moderators: Jerry Stam