E-fan volvo 940 1997

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2020 12:06 #1462668 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fanrelais
Als de fan draait en ik trek dan de middelste stekker op het fanrelais eruit dan stopt de fan met draaien. Wanneer ik hem er terug un steek blijft de fan weer eindeloos draaien. De fan draait niet als de motor nog niet pp temperatuur is. Zet ik bij koude motor de airco aan en de fan begint te draaien, vanaf dat moment blijft de fan heel de tijd draaien ook al zet ik de airco direct uit. Dus of hij het signaal van de temp.sensor krijgt of van de airco, wanneer hij aanslaat blijft hij draaien.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2020 14:11 #1462671 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb ground op draad 10 van
Ik heb ground op draad 10 van de ecu stekker. Dus de ecu afgekoppeld en dan op de stekker van de ecu draad 10.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2020 14:36 #1462672 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen ground. Verkeerd gemeten
Geen ground. Verkeerd gemeten. Dus de bedrading op pin 10 en 11 gaan rechtstreeks naar de middelste stekker van de fanrelais en deze maken geen ground.
Heeft iemand nog een idee?

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2020 14:52 #1462673 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Even de stekkers van de arco
Even de stekkers van de beide airco druksensoren los trekken. Dan kunnen deze sensoren de fan in ieder geval niet laten draaien.
Als het probleem dan niet meer optreedt dan ligt het aan de airco; als het probleem dan nog steeds optreedt ligt het aan de LH2.4 o.i.d.

Piet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2020 15:55 #1462674 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stekker los uit de sendoren
Stekker los uit de sendoren van de condensor=exact hetzelfde gedrag. Lh 2.4 ecu en ezk gewisseld, weer hetzelfde. Ik geefhet op voor vandaag.
Een ombouw naar visco kan niet morilijk zijn denk ik. Als iemand mij daar tips voor kan geven?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2020 16:07 #1462675 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wanneer ik de bruine stekker
Wanneer ik de bruine stekker van condensor kortsluit met een draadje begint de fan te draaien. Bij de grijze ook. Maar als ik de stroomdraad terug uit de stekker trek blijft hij dus weer lekker doordraaien. Bij bruin en grijs zit er wel verschil op de snelheid.
Het lijkt erop dat de ecu blijft zeggen dat hij moet draaien. Het is de originele ecu want hij zat vast met een beugel waar niks opzat om los te maken. Geborgd zeg maar. Ik heb daar zekf een gleufje in geslepen met een dremel zodat er een schroevendrasier op past. Met andere ecu dus ook gewoon hetzelfde probleem.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2020 16:49 #1462676 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Relais
Je zou toch nog kunnen proberen het zwarte relais te wisselen. Ombouw naar Visco kan niet zomaar vanwege de afstand tussen radiator en motorblok bij een e-fan.

Hoe ik dat weet? Ik heb net ECC ingebouwd met visco omdat ombouw naar e-fan me te ver ging

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2020 17:10 #1462677 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb het zwarte relais
Ik heb het zwarte relais tussen koplamp eb accu met 2 andere gewisseld en steeds hetzelfde. wanneer ik de middelste stekker van het relais uittrek valt de fan onmiddelijk uit. als ik dan met een stroomdraad de twee pinnentjes op het relais verbind begint de fan te draaien. op 2 verschillende snelheden. Dat hangt af welk pinnetje op de relais je ground maakt.
Ik begrijp er echt niks meer van. Is er ergens op het hele systeem nog een relais of sensor?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2020 17:17 #1462678 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kent er iemand een echte
Kent er iemand een echte kenner/liefhebber Liefst in de buurt van zeeland? Zeeuws Vlaanderen. Of een garage?
Ik krijg het probleem niet opgelost. De thermostaat is ook al 2 keer vervangen, radiator gedemonteerd en uitgespoeld. Hij koelt naar mijn mening genoeg want wanneer je de motor afzet en onmiddellijk terug start duurt het weer een tijdje vooraleer de fan terug draait en blijft draaien..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2020 17:20 #1462679 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wanneer de motortemp. hoog
wanneer de motortemp. hoog genoeg is draait de fan en blijft draaien.
Als ik de motor start en direct de airco aanzet begint de fan na een minuutje ook te draaien wat volkomen normaal is maar als ik dan de airco afzet blijft de fan ook draaien, ook al is de motor nog niet op temperatuur.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC