GESLOTEN: Group Buy H4 LED 6S+
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-06-2018 10:24 #1446560
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja Coen zeker een goeie
Ja Coen zeker een goeie beschrijving van Willem. Trilling zal zeker een issue zijn. Wat ik mij wel af vraag is of alleen trilling de oorzaak is. Of is hitte ook een factor. Dan is de manier van monteren wat betreft de koelstrippen ook van belang. Maar ik begrijp uit de beschrijving dat de koelstrippen nu niet anders zijn (open) gevouwen ten opzichte van de vorige montage?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Coen de Voogd
- Premium lid
-
Minder
Meer
08-06-2018 16:05 #1446572
door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Klopt
Die aanname van jou over de spreiding van de koelstrippen klopt. Zowel bij de ‘oude’ H4 leds als bij de nieuwe zijn de koelstrippen maximaal uitgewaaierd. De nieuwe led lampen hebben wel langere koelstrippen dus dat uitwaaieren kost wat meer moeite (lastiger om in de beperkte ruimte ze goed gespreid kwijt te kunnen).
- Coen de Voogd
- Premium lid
-
Minder
Meer
08-06-2018 16:18 #1446573
door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Of lossere montage oorzaak is geweest zal onduidelijk blijven
Of de ‘lossere montage’ de echte oorzaak is geweest van t zo snel overlijden van de eerdere H4 led lamp zal niet te achterhalen zijn, denk ik. De bewuste H4 led lamp heb ik, toen deze t niet meer deed, er even uit gehad om te kijken om te kijken wat er aan de hand was. Mogelijk is deze toen niet goed meer teruggezet. Een niet vastzittende lamp moet je, in de vorm van een trillend lichtbeeld, zien. Daar was geen sprake van. Los van dit alles onderschrijf ik wel de tip om de led lamp vast te lijmen in t voetje wat in t lamphuis gezet wordt (en geborgd via de bekende witte kunststof ring met koperen ring. Is gewoon steviger.
Maare, hoeveel kapotte H4 led lampen uit de eerdere groupbuy zijn er nu binnen onze club? En is het een idee om gezamenlijk aanspraak te maken op de garantie? We kunnen dan mogelijk via 1 zending (dus 1 keer verzendkosten) nieuwe lampen verkrijgen. Heeft iemand enig idee wat de garantie voorwaarden zijn van de leverancier / fabrikant?
Maare, hoeveel kapotte H4 led lampen uit de eerdere groupbuy zijn er nu binnen onze club? En is het een idee om gezamenlijk aanspraak te maken op de garantie? We kunnen dan mogelijk via 1 zending (dus 1 keer verzendkosten) nieuwe lampen verkrijgen. Heeft iemand enig idee wat de garantie voorwaarden zijn van de leverancier / fabrikant?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2018 11:25 #1446641
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Inzetmiddag of -morgen?
Ik ben benieuwd of er nog een aktiedag komt om ze in te bouwen 
Fijne dag!
JP

Fijne dag!
JP
- ADRIAANB234FT
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2018 20:27 #1446654
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Hallo JP, zodra ik de
Hallo JP, zodra ik de resterende lampen uit China heb ontvangen, kies ik een datum. Omdat het slechts een kleine hoeveelheid lampen betreft die wordt nagezonden, ben ik bang dat het wat langer duurt dan bij de eerste zending. Ik hoop dat alle deelnemers er mee kunnen instemmen dat we als locatie Culemborg kiezen. Dat scheelt me tijd en bespaart me gesleep met dozen etc. Ook omdat eenieder dan het grootste deel van de middag nog aan gezin etc kan besteden, geef ik de voorkeur aan de ochtend (vanaf half elf). Ik heb inmiddels een prima locatie op het oog met een prachtige plek langs de Lek voor koffie met gebak. Alle deelnemers aan de group buy die verder van de regio Utrecht-Culemborg af wonen, hebben hun bestelling inmiddels via de post ontvangen. Zodra ik bericht uit China ontvang, laat ik jullie dat weten.
Adriaan
Adriaan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-06-2018 21:38 #1446678
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Per post ontvangen
Maar ik kom wel naar Kuilenburg voor gezelligheid en advies

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-06-2018 11:10 #1446759
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic H4 iets ander lichtbeeld
Deze nieuwe versie H4 geeft volgens mij een iets nader lichtbeeld als de oude versie. Het is meer een horizontale lichtbundel. Bij de vorige versie scheen volgens mij het rechter deel van de H4 lichtbundel meer omhoog.
Mooi lichtbeeld.
Mooi lichtbeeld.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-06-2018 14:05 #1446762
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic testje
Bij de 940 alle remlichten er uit gehaald.
Inderdaad werkt de CC dan niet meer.
De oplossing wordt dus een relais.
volvo700vereniging.nl/sites/default/public_files/CCadapt2.jpg
Inderdaad werkt de CC dan niet meer.
De oplossing wordt dus een relais.
volvo700vereniging.nl/sites/default/public_files/CCadapt2.jpg
- ADRIAANB234FT
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-06-2018 17:25 #1446772
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Radiostoring
Hallo Adrian, tja, dat de remlichten van de 900 voor onverwachte effecten kunnen zorgen, bleek tijdens mijn bezoek aan Oost-Duitsland, vorige week. Met de (standaard Volvo-) radio op een Duitse zender begon zodra ik afremde de zender te storen. Rem los, geluid weer zuiver. In Nederland heb ik daar absoluut geen last van. Ra-ra, hoe kan dat. Ongetwijfeld iets met slechte massa te maken. Overigens heb ik nog de oude BAY15D LED.
Denk jij dat het realistisch is om tijdens de montage-ochtend ook het probleem van de nieuwe BAY15D te tackelen? Wat zouden de deelnemers daar vooraf voor moeten aanschaffen? Ik heb eventueel nog een doos met 50 Ohm voorschakel-weerstanden. Ooit aangeschaft voor eenzelfde probleem. Het zou super zijn als ook dát die ochtend gaat lukken. Want het monteren van de H4- en H3-LEDlampen neemt weinig tijd in beslag. Het koffiedrinken (met verrukkelijk gebak!) zal waarschijnlijk langer duren...
Adriaan
Denk jij dat het realistisch is om tijdens de montage-ochtend ook het probleem van de nieuwe BAY15D te tackelen? Wat zouden de deelnemers daar vooraf voor moeten aanschaffen? Ik heb eventueel nog een doos met 50 Ohm voorschakel-weerstanden. Ooit aangeschaft voor eenzelfde probleem. Het zou super zijn als ook dát die ochtend gaat lukken. Want het monteren van de H4- en H3-LEDlampen neemt weinig tijd in beslag. Het koffiedrinken (met verrukkelijk gebak!) zal waarschijnlijk langer duren...
Adriaan
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-06-2018 21:54 #1446775
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic test
Hallo Adriaan,
Moeten we even testen. Een weerstand als vervanging van de achterlichten zou het werk moeten doen lijkt me. Dan wel parallel aan te sluiten voor het lampdetectierelais, anders geeft dat weer consequenties.
Zondag ga ik voor twee weken naar Frankrijk.
Tegen die tijd heb jij de lampen ook binnen.
Daarna kunnen we een test doen.
Een oplossing komt er vast uit.
Groet Adrian
Moeten we even testen. Een weerstand als vervanging van de achterlichten zou het werk moeten doen lijkt me. Dan wel parallel aan te sluiten voor het lampdetectierelais, anders geeft dat weer consequenties.
Zondag ga ik voor twee weken naar Frankrijk.
Tegen die tijd heb jij de lampen ook binnen.
Daarna kunnen we een test doen.
Een oplossing komt er vast uit.
Groet Adrian
Moderators: Jerry Stam