GESLOTEN: Group Buy H4 LED 6S+
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-06-2018 12:08 #1446783
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Voorschakelweerstand
Stel alleen de remlichten zouden alleen het probleem geven en de stadlichten zijn wel goed. Dan zou een voorschakelweerstand van 9 ohm en 16 watt voldoende zijn. Dit berekend met de gegevens die op de site van Immers staan. Deze lampen geven hetzelfde probleem. Deze weerstand zou dan parallel over de remlichten moeten komen.
Voor de stadslichten zou er een weerstand van 37 ohm en 4 watt overheen moeten, maar aangezien alleen de remlichten worden gecontroleerd verwacht ik niet dat dit nodig is.
Nu is het zo de waarde voor de remlichten wel te krijgen is maar is een rare/dure waarde wat ik zo zie.
Het volgende heb ik wel de volgende gevonden; www.banggood.com/nl/4pcs-12V-25w-8_2-ohm...d=1&cur_warehouse=CN
Ja het is zo dat deze inderdaad lager in ohm is dan berekend wat nodig is. Maar ik denk eerlijk gezegd dat dit bij ons geen probleem is. Dus zal deze eens bestellen en mijn bevindingen neer zetten.
@Adrian; Zolang je links en rechts (en het midden) qua weerstand toch hetzelfde doet bij je lampen maakt het niet dat je dit na je lampdetectierelais doet.
Voor de stadslichten zou er een weerstand van 37 ohm en 4 watt overheen moeten, maar aangezien alleen de remlichten worden gecontroleerd verwacht ik niet dat dit nodig is.
Nu is het zo de waarde voor de remlichten wel te krijgen is maar is een rare/dure waarde wat ik zo zie.
Het volgende heb ik wel de volgende gevonden; www.banggood.com/nl/4pcs-12V-25w-8_2-ohm...d=1&cur_warehouse=CN
Ja het is zo dat deze inderdaad lager in ohm is dan berekend wat nodig is. Maar ik denk eerlijk gezegd dat dit bij ons geen probleem is. Dus zal deze eens bestellen en mijn bevindingen neer zetten.
@Adrian; Zolang je links en rechts (en het midden) qua weerstand toch hetzelfde doet bij je lampen maakt het niet dat je dit na je lampdetectierelais doet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-06-2018 13:51 #1446784
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic klopt
Met een(1) 21 watt lamp erin doet de CC het al, als ik het goed begrepen heb.
Een(1) weerstand zou het werk al kunnen doen wanneer aangesloten voor het lamprelais en met drie gelijke lampen. De weerstand moet laag zijn en de capaciteit voldoende om de amperes van de CC en ABS te trekken anders brandt de weerstand door.
Een vaste aarde verbinding verbroken door een relais bij remmen lijkt me ook een veilige oplossing.
Een(1) weerstand zou het werk al kunnen doen wanneer aangesloten voor het lamprelais en met drie gelijke lampen. De weerstand moet laag zijn en de capaciteit voldoende om de amperes van de CC en ABS te trekken anders brandt de weerstand door.
Een vaste aarde verbinding verbroken door een relais bij remmen lijkt me ook een veilige oplossing.
- ADRIAANB234FT
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2018 13:26 #1446826
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic HOERÁÁÁ...
...de nazending is binnen. Alle deelnemers (behalve Adrian) hebben inmiddels een pb ontvangen.
Adriaan
Adriaan
- ADRIAANB234FT
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2018 22:13 #1446841
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Graag zo spoedig mogelijk reageren
Ook voor de deelnemers die zich inmiddels hebben aangemeld voor zaterdagochtend 23 juni is het wel fijn om snel te weten of het doorgaat. Dan kan ook ik een en ander regelen. Daarom vraag ik iedereen die nog niet op mijn pb heeft gereageerd, om alsnog even - liefst vóór woensdag - te laten weten of je er zaterdag bij kunt zijn. Dankjewel/
Adriaan
Adriaan
- ADRIAANB234FT
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-06-2018 14:38 #1446911
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Eerste rondje...
Zaterdagochtend 23 juni gaat definitief door! Alle deelnemers hebben inmiddels een pb ontvangen waarin tijdstip, route naar verzamelpunt etc staat beschreven.
Handig om wat gereedschap mee te nemen om eventueel de lamphuizen te kunnen demonteren. Bij de 945 van Coen bleek dat geen overbodige luxe.
Eerste rondje koffie is van mij!
Tot zaterdag!
Adriaan
Handig om wat gereedschap mee te nemen om eventueel de lamphuizen te kunnen demonteren. Bij de 945 van Coen bleek dat geen overbodige luxe.
Eerste rondje koffie is van mij!
Tot zaterdag!
Adriaan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-06-2018 19:41 #1446978
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Na een leuke
Na een leuke installatieochtend (dank Adriaan voor de organisatie!) zien mijn koplampen er een stuk hipper uit. Maar nu wil ik natuurlijk ook de andere lampen voor LED vervangen. Ik zag dat Adriaan dat al had.
Hebben jullie misschien een (AliExpress/DealExtreme?) linkje voor de richtingaanwijzers en parkeerlampen?
Hebben jullie misschien een (AliExpress/DealExtreme?) linkje voor de richtingaanwijzers en parkeerlampen?
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-06-2018 20:43 #1446981
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic lampen
nl.aliexpress.com/item/2pcs-P21W-1156-BA...1.0.0.87c24c4dsYUvDc
Deze heb ik in de achterkant zitten voor het mistlicht/achteruitrijd in desbetreffende kleuren.
In de voorkant voor de stads/parkeer verlichting heb ik lampen lampen van immers erin zitten; www.immers.info/2-x-BA15s-13x2835smd-Cool-Wit-10-30v
Dit omdat deze minder fel zijn en de richtingsaanwijzers niet overstralen wat wel gebeurt met die ik had van Ali.
Voor de richtingaanwijzers kan je ook die van Ali kopen voor de voor/achterlichten moet je alleen ook nog voor de zijknippers T5(?) ledjes bij Ali kopen. Maar is het dan volgens mij ook zo dan dat je sowieso moet gaan werken met een belast/voorschakelweerstand omdat anders je knipperlicht relais denkt dat er lampen kapot zijn vanwege de lagere belasting.
Deze heb ik in de achterkant zitten voor het mistlicht/achteruitrijd in desbetreffende kleuren.
In de voorkant voor de stads/parkeer verlichting heb ik lampen lampen van immers erin zitten; www.immers.info/2-x-BA15s-13x2835smd-Cool-Wit-10-30v
Dit omdat deze minder fel zijn en de richtingsaanwijzers niet overstralen wat wel gebeurt met die ik had van Ali.
Voor de richtingaanwijzers kan je ook die van Ali kopen voor de voor/achterlichten moet je alleen ook nog voor de zijknippers T5(?) ledjes bij Ali kopen. Maar is het dan volgens mij ook zo dan dat je sowieso moet gaan werken met een belast/voorschakelweerstand omdat anders je knipperlicht relais denkt dat er lampen kapot zijn vanwege de lagere belasting.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
24-06-2018 21:02 #1446982
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Heb ze er ook ingezet.
Opsluitklem met Dremel groter gemaakt.
Omdat de bevestgingsplaat wat dikker is ook de haakjes waarachter de opsluitklem opgesloten worden iets uitgebogen.
Verder is het plug and play.
Uiteindelijk de koelflaps zo ruim mogelijk achter het luikje uitstrekken opdat er genoeg koeling ontstaat.
Omdat de bevestgingsplaat wat dikker is ook de haakjes waarachter de opsluitklem opgesloten worden iets uitgebogen.
Verder is het plug and play.
Uiteindelijk de koelflaps zo ruim mogelijk achter het luikje uitstrekken opdat er genoeg koeling ontstaat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-06-2018 21:43 #1446984
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic veel licht wytze, maar hoe is
veel licht wytze, maar hoe is het met je tegenligger gesteld? Of kan die naar de kliniek voor led verblindheid afslag uwv ?
En ik vind vaak : Bij real life beeld ziet het er minder fel uit dan op een foto. Hoe is jouw ervaring of er niet op gelet?
En ik vind vaak : Bij real life beeld ziet het er minder fel uit dan op een foto. Hoe is jouw ervaring of er niet op gelet?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-06-2018 22:41 #1446986
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic overzicht
Ik ben helaas te laat voor de led verlichting.
Is er eigenlijk overzicht van verlichting en welke erin moet van volvo 940?
Bedankt.
Is er eigenlijk overzicht van verlichting en welke erin moet van volvo 940?
Bedankt.
Moderators: Jerry Stam