GESLOTEN: Group Buy H4 LED 6S+
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-06-2018 22:33 #1446490
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Kan ook
Wel parallel aan de leds. En moeten denk ik minstens 0,5 W zijn om de relais aan te trekken. Wel uittesten of het werkt.
Ik ben ook maar een amateur.
Ik ben ook maar een amateur.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-06-2018 22:37 #1446491
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic En max. 50 ohm
Ook mijn inschatting om te zorgen voor voldoende voltage op het relais.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2018 08:02 #1446497
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Of Of
Toch een diode in de de Y-BN draad vanaf C7-4.
Hoeft allleen een klein stroompje tegen te houden vanaf CC en ABS.
Lijkt me de simpelste en goedkoopste oplossing. Volvo had het zelf kunnen bedenken.
Zal een schema plaatsen en er eentje testen.
Hoeft allleen een klein stroompje tegen te houden vanaf CC en ABS.
Lijkt me de simpelste en goedkoopste oplossing. Volvo had het zelf kunnen bedenken.
Zal een schema plaatsen en er eentje testen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2018 09:05 #1446498
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Diode?
Ik weet niet of een diode gaat werken.
Als de remlichten niet branden, loopt er een kleine stroom van de CC regelaar en ABS computer, via de gloeidraden van de remlichten naar massa. Als de remlichten worden bediend, dan wordt de stroom als het ware teruggeduwd naar de regelaar / computer.
De nut hiervan voor werking van de ABS begrijp ik nog niet helemaal, maar voor de CC is dit een extra uitschakelveiligheid. Voorwaarde om CC in te schakelen is wel dat er een stroom van regelaar via remlicht naar massa kan stromen, voorwaarde voor uitschakelen is dat de stroom van remlicht naar computer kan stromen. Een diode maakt stroming in één richting onmogelijk. Om de LED's niet op te laten lichten, moet die in de richting van computer naar remlichten sperren. In dat geval zal de CC regelaar geen massa meer krijgen en dus niet meer inschakelen.
Ik verwacht dat als je de remlampen er alle drie uit zou halen, de CC ook niet meer zal werken en de ABS een storing geeft.
Als de remlichten niet branden, loopt er een kleine stroom van de CC regelaar en ABS computer, via de gloeidraden van de remlichten naar massa. Als de remlichten worden bediend, dan wordt de stroom als het ware teruggeduwd naar de regelaar / computer.
De nut hiervan voor werking van de ABS begrijp ik nog niet helemaal, maar voor de CC is dit een extra uitschakelveiligheid. Voorwaarde om CC in te schakelen is wel dat er een stroom van regelaar via remlicht naar massa kan stromen, voorwaarde voor uitschakelen is dat de stroom van remlicht naar computer kan stromen. Een diode maakt stroming in één richting onmogelijk. Om de LED's niet op te laten lichten, moet die in de richting van computer naar remlichten sperren. In dat geval zal de CC regelaar geen massa meer krijgen en dus niet meer inschakelen.
Ik verwacht dat als je de remlampen er alle drie uit zou halen, de CC ook niet meer zal werken en de ABS een storing geeft.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2018 12:09 #1446500
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic klopt
Ik kreeg ook al mijn bedenkingen bij de diode.
Het is afhankelijk hoe de CC en ABS reageren.
Ik meen me ook te herinneren dat de situatie met drie defecte rem lampen een storing geeft. Dat ga ik als eerste uitproberen bij de sedan. Daar is het verwijderen en plaatsen van de lampen het minste werk.
Lukt de diode niet dan wordt het een wisselrelais waarmee ik de oorspronkelijke werking naboots.
Het is afhankelijk hoe de CC en ABS reageren.
Ik meen me ook te herinneren dat de situatie met drie defecte rem lampen een storing geeft. Dat ga ik als eerste uitproberen bij de sedan. Daar is het verwijderen en plaatsen van de lampen het minste werk.
Lukt de diode niet dan wordt het een wisselrelais waarmee ik de oorspronkelijke werking naboots.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2018 20:43 #1446518
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook remlicht probleem
Ik heb ze remlampjes nu ook geplaatst en ook bij mij hetzelfde probleem. Incombinatie met led in het derde remlicht nauwelijks onderscheid bij het remmen. Een gewoon lampje in het derde remlicht en de leds doen het vervolgens naar behoren.
Dit probleem had ik eerder met AliExpress lampjes en was reden voor apk afkeur.
Ik heb geen oplossing maar ik zou die wel heel graag willen weten.
Dit probleem had ik eerder met AliExpress lampjes en was reden voor apk afkeur.
Ik heb geen oplossing maar ik zou die wel heel graag willen weten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2018 20:48 #1446519
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @Coen1970
@Coen1970 jouw eerste versie H4 is bij jou stuk gegaan (bij mij en anderen ook). Nu heb je samen met Adriaan de nieuwe versie geplaatst. Zou je hier kunnen melden of je de wijze monteren nu anders hebt gedaan? Bijvoorbeeld koelstrippen verder uitbuigen oid zodat ea. beter kan koelen. Ik vraag mij namelijk af of de wijze van monteren invloed heeft op de levensduur.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2018 21:57 #1446524
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik was bij de montage: Coen,
Ik was bij de montage: Coen, Adriaan en ik hebben ter plekke de lampen bij Coen's 940 gewisseld.
De opbouw van de S5+ is anders dan bij de S6: de eerste heeft zeg maar een cilindervormig lamphuis, waar de drietands montageplaat als een bajonet op vast klikt. De S6 bestaat uit 1 geheel: met montage iets lastiger omdat je de lamp inclusief koelstrippen door de klembeugels moet wurmen. Maar het grote voordeel: een lamp uit 1 geheel kan niet lostrillen. En dat had de kapotte lamp bij Coen duidelijk wel gedaan: links heeft niet goed in z'n bajonet gezeten en heeft daardoor meer getrild. Waarschijnlijk is die lamp dus in zo'n 40.000 km aan branduren domweg stuk getrild. De LED van het dimlicht was stuk, die van het grootlicht werkte nog prima. En de ballast ook: die hebben we eerst links-rechts gewisseld.
Je zou kunnen overwegen om de S5+ met een drupje lijm of locktite op de bajonet te monteren om dit probleem te voorkomen. Bij de S6 kan dit probleem niet meer optreden.
De opbouw van de S5+ is anders dan bij de S6: de eerste heeft zeg maar een cilindervormig lamphuis, waar de drietands montageplaat als een bajonet op vast klikt. De S6 bestaat uit 1 geheel: met montage iets lastiger omdat je de lamp inclusief koelstrippen door de klembeugels moet wurmen. Maar het grote voordeel: een lamp uit 1 geheel kan niet lostrillen. En dat had de kapotte lamp bij Coen duidelijk wel gedaan: links heeft niet goed in z'n bajonet gezeten en heeft daardoor meer getrild. Waarschijnlijk is die lamp dus in zo'n 40.000 km aan branduren domweg stuk getrild. De LED van het dimlicht was stuk, die van het grootlicht werkte nog prima. En de ballast ook: die hebben we eerst links-rechts gewisseld.
Je zou kunnen overwegen om de S5+ met een drupje lijm of locktite op de bajonet te monteren om dit probleem te voorkomen. Bij de S6 kan dit probleem niet meer optreden.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2018 23:23 #1446532
door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Was wel benieuwd naar
Was wel benieuwd naar ervaringen/resultaat van h4 medekopers.
Denk dat ik ze pas na weekend monteer.
Eerst laatste achterstallig onderhoud bijwerken (bijna klaar)
Denk dat ik ze pas na weekend monteer.
Eerst laatste achterstallig onderhoud bijwerken (bijna klaar)
- Coen de Voogd
- Premium lid
-
Minder
Meer
08-06-2018 00:09 #1446556
door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Dank
@willem: dank voor je reactie en beschrijving van zowel de situatie waarin we de ‘overleden’ H4 lamp aantroffen en de verschillen in montage van de nieuwe versie.
Moderators: Jerry Stam