Ten einde raad...940 B230FB hikt (eindelijk.....)

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2017 21:31 #1436241 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic eerste cylinder
Maar met een streepje op 180 gaden andere kant kun je iedere cylinder controleren.

Kijk eens goed naar de grijze draad vanaf poort 16 ezk naar de vonkversterker.
Dit is een draad met een mantel ter bescherming. Mantel zit op poort 3 van de vonkversterker en de kern op poort 5. Mantel en kern mogen geen verbinding maken.
Even de weerstand controleren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2017 22:10 #1436243 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vonkverster
Adrian,

Ga ik morgen even meten, ik hou je op de hoogte...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-04-2017 23:02 #1436244 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Distributie?
Ik neem aan, dat alle grond beginselen zijn gecontroleerd zoals;
Klepspeling
Timing distributie( geen gebroken spie in de nokkenas ?)
Heb zelf ook meerdere malen meegemaakt, dat lambasonde en luchtmassameter samen vervangen de oplossing was.
Gr. Ben 991

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2017 14:52 #1436270 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Distributie
Hey Ben,

Timing, distributie en klepspeling zijn allemaal gecheckt bij Timen...allemaal tip top in orde....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2017 10:11 #1436308 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gaskleppositiesensor (3x woordwaarde)
Adrian,

Als ik volgens de LH2.4 manual de gaskleppositiesensor doormeet moet ik 0 ohm bij gas los hebben. 2 tot 3K ohm bij half gas en oneindig bij volgas....Ik heb 0 ohm bij gas los...12-13K ohm bij half gas en ook bij volgas....

Dat is op dit moment het enige verschil wat ik kan vinden t.o.v. de voorgeschreven specs...Ik moet nog wel op advies van Timen nog één keer de ditributie checken...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • noppen20
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
14-04-2017 09:56 #1436334 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Waar meet je dit?
Waar meet je dit precies? Bij de TPS of bij de LH aansluiting?
Ik zou eerst bij de LH meten, als de waardes hier niet goed zijn nogmaals meten bij de TPS om te kijken of de fout niet in de bedrading zit.

Let op dat de waardes die je noemt ( 0, 2-3kOhm, en oneindig) voor verschillende aansluitingen zijn.

Voor connector no.2:
gas los: 0
klein beetje gas: 2-3kOhm
De handleiding zegt "slight throttle" puur om de switch te triggeren en dus niet half gas.

Voor connector no.3:
gas los: oneindig
plank gas: 0



Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2017 11:38 #1436338 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgas
Ik meen dat het volgas signaal alleen door NA-motoren wordt gebruikt. De TPS van een turbomotor heeft maar twee standen:
- gesloten (0 Ohm) bij gas los
- open zodra iets gas wordt gegeven tot volgas aan toe.
Maar zelfs al zou deze TPS niet de juiste zijn voor de B230FB, dan zou je alleen een afwijkende reactie bij volgas verwachten. Lijkt mij een dood spoor.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2017 12:13 #1436341 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoe is de brandstofpomp,
Hoe is de brandstofpomp, drukregelaar en injectoren?

Ik had dus heel hoog verbruik, regelmatig hikjes en ook CO was te laag.

Pomp zat een imitatie onder, dus vervangen door een Bosch. Tot mijn schrik was er geen brandstofretour, dus drukregelaar vervangen en bij 3 van de 4 injectoren was het deel wat in de motor hangt gescheurd, dus alle 4 de injectoren vervangen, ook doordat het sproeibeeld zwaar verstoord is. Bij Volvo 240 euro per stuk. Bij Bosch 50 eur incl btw. Wat een verschil.

Ik heb er een compleet nieuwe auto voor terug en was nog geen 350 euro kwijt. Beste 350 euro ooit besteed in mijn leven.

Heb dan wel een B230FT.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2017 12:16 #1436342 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En ik zou een LMM van een
En ik zou een LMM van een sloper proberen, die dingen geven je de meest vreemde problemen en valt weinig aan te meten. Ze zijn goed of kapot, er zit niks tussen in.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2017 13:59 #1436352 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Reacties
Mannen,

Had de TPS aan de LH gemeten...en idd alleen op pootje 2...

Ik ga nog eens de TPS meten, aan de LH en aan de sensor zelf.

Brandstof druk is ideaal, regelaar werkt als behoren en injectoren zijn allemaal goed. De laatste twee zijn ook al uitgewisseld in eerdere pogingen het euvel te vinden...Het verbruik is 1:10.5 op de snelweg (110-120)...

LMM is een nieuwe gereviseerde...en iniddels zijn er al een stuf of 8 verschillende gemonteerd geweest...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD