Stationair toerental

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2019 20:54 #1453668 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic elektronica
elektronica contact probleem zelf in de LH ECU? Soms wel soms niet contact? Of een weerstand/condensator bijna kapot (althans een EZK heeft die, ECU weet ik niet).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2019 21:41 #1453671 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Er van uit gaand dat de auto
Er van uit gaand dat de auto geen valse lucht trekt, de cis klep goed werkt de injectoren goed vast zitten. En de auto in goede conditie is (bougies klepspeling etc) zit er niks anders op om onderdelen te gaan uitruilen. Want anders word. t het roepen in de woestijn

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2019 22:56 #1453675 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LMM...
Andere LMM proberen of schoonmaken?

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2019 08:01 #1453677 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Hangen
Eerst rond de 1000 hangen en pas langzaam na een tijdje zakken zie ik wel vaker. Duurt het te lang dan geeft ik een tikje op het gaspedaal. Daarna zakt het toerental meestal wel.

1000 toeren kan geen kwaad voor stationair.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2019 20:19 #1453687 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Onderdelen uitruilen zal het
Onderdelen uitruilen zal het uiteindelijk op uitdraaien om de oorzaak te vinden.
Dan moet de fout echter wel consistent optreden op oproepbaar zijn, anders weet ik nog niets.
En voorlopig doet de auto het weer geweldig en is er ook niets afwijkends te meten.

V.w.b. valse lucht: heeft luchtlekkage via de peilstok, de olievuldop of eventueel via een lekke kleppendekselpakking ook effect op de motorloop?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2019 22:31 #1453694 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Duid wel op wat Carter druk,
Duid wel op wat Carter druk, je Carter ontluchting is toch wel helemaal open?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2019 09:00 #1453697 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 0280000949
Vanochtend na de koude start weer hoog stationair toerental, ook na een kilometer rijden. Nog een keer de relevante signalen (voertuigsnelheid, gasklepschakelaar en aanstuurspanning CIS klep) gemeten. Deze signalen zagen er allemaal plausibel uit.
Herstart gedaan waarna het toerental op de normale waarde afgeregeld werd.
Voor de volledigheid de aanstuurspanning van de CIS klep nogmaals gemeten en deze was anders dan de stuurspanning voor de herstart, wat betekent dat de ECU de CIS klep anders aanstuurt. Het waarom is mij een raadsel.

Ik denk dat het i.d.d. tijd wordt om componenten te gaan wisselen, te beginnen met de ECU. De CIS klep heb ik eerder al gewisseld.
Heeft iemand een ECU voor een B200F die ik mag lenen? Eventueel tegen een passende vergoeding.
Het Bosch nummer van de ECU is 0280000949.

Voor geïnteresseerden heb ik een filmpje gemaakt van het herstarten van de motor en het effect op het stationaire toerental.
Link:

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2019 10:47 #1453699 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toerenteller
Het lijkt wel alsof de toerenteller 150 - 200 tpm te weinig aangeeft. Stationair maar 600 tpm? De naald bibbert ook meer dan ik gewend ben.
Overigens had ik vanmorgen ook last van een blijvend iets te hoog toerental. Na het starten en opwarmen nog wel een paar keer stilgestaan, maar steeds niet lang genoeg voor de ECU om steeds weer vanaf 1500/1600 tpm helemaal op 800 tpm af te regelen. Na nog een kwartier snelweg gaf de ECU het blijkbaar op en regelde vervolgens niet verder meer terug dan 1100 tpm. Opgelost door een keer smoren tot 600 en waarna van onderaf werd opgeregeld ipv bovenaf terug.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2019 10:52 #1453701 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik vraag met nog steeds af of
Ik vraag met nog steeds af of het wel een storing is die je probeert op te lossen, en of het niet gewoon gewenst gedrag is van de motor... Zo groot is het verschil in toeren niet, en je kunt niet uitsluiten dat er gewoon parameters binnenkomen die maken dat de ecu geheel terecht naar 100 toeren stuurt.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-03-2019 12:16 #1453703 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Componenten uitwisselen
Begin dan is met de BDP-sensor.

Moderators: Jerry Stam