Raadsel 960 2.5 valt uit , code 123 115
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-12-2018 20:08 #1451271
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic De vonkversterkers zitten
De vonkversterkers zitten voor en achter tegen de ' emmer' van het inlaatspruitstuk geschroefd. De voorste zie je van bovenaf wel zitten, de achterste kan je van onderaf het beste bij.
Als je ze wilt testen met een losse andere: je kunt de kabel eerst aan de losse module zetten en de motor laten lopen. Niet echt mee gaan rijden, ze hebben het spruitstuk wel nodig als koelblok.
Als je ze wilt testen met een losse andere: je kunt de kabel eerst aan de losse module zetten en de motor laten lopen. Niet echt mee gaan rijden, ze hebben het spruitstuk wel nodig als koelblok.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jp Van Bommel (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-12-2018 12:15 #1451291
door Jp Van Bommel (GAST)
Beantwoord door Jp Van Bommel (GAST) in topic Positie Vonkversterkers
Mmmmm
Wat je emmer noemt is het dikke stik stuk natuurlijk van de lucht inlaat.
Ik vind daar iig een luchtkleppositiesensor van Bosch.
De vonkversterkers zijn gelijksoortige kastjes ?
Straks nog ns kijken ...
Wat je emmer noemt is het dikke stik stuk natuurlijk van de lucht inlaat.
Ik vind daar iig een luchtkleppositiesensor van Bosch.
De vonkversterkers zijn gelijksoortige kastjes ?
Straks nog ns kijken ...
- Jp Van Bommel (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-12-2018 20:58 #1451362
Beantwoord door Jp Van Bommel (GAST) in topic 2 Vonk Versterkers
Heb ze gevonden , en zal ze einde week proberen uit te wisselen en te testen.
- Jp Van Bommel (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-12-2018 14:41 #1451811
Beantwoord door Jp Van Bommel (GAST) in topic beide vonkversterkers nu vervangen
Ik heb de beide vonkversterkers nu vervangen maar dit maakt geen verschil.
Bij zowel benzine als Lpg (LPi !) is de motor iets onregelmatig bij stationair toerental. Al lijkt benzine stationair ietsje beter te zijn. Het is niet zo dat er bepaalde cilinders niet mee doen. Dat heb ik gecontroleerd door de stekkers op de bobines 1 voor 1 los te halen.
Het gedrag van de motor bij opwarmen is ook nog gelijk.
Bij rijden op Gas houdt de motor na enige kilometers soms heftig in en bokt dan enorm. Overschakelen op Benzine verhelpt dat probleem.
Na langer rijden (1/2 uur) is het probleem geheel verholpen en vertoont de motor geen kuren meer. Ook niet als je later op de dag weer gaat rijden.
Bij zowel benzine als Lpg (LPi !) is de motor iets onregelmatig bij stationair toerental. Al lijkt benzine stationair ietsje beter te zijn. Het is niet zo dat er bepaalde cilinders niet mee doen. Dat heb ik gecontroleerd door de stekkers op de bobines 1 voor 1 los te halen.
Het gedrag van de motor bij opwarmen is ook nog gelijk.
Bij rijden op Gas houdt de motor na enige kilometers soms heftig in en bokt dan enorm. Overschakelen op Benzine verhelpt dat probleem.
Na langer rijden (1/2 uur) is het probleem geheel verholpen en vertoont de motor geen kuren meer. Ook niet als je later op de dag weer gaat rijden.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-12-2018 08:38 #1451820
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Hallo Jan-Peter,
Hallo Jan-Peter,
Zoals vorig weekend al besproken zou ik dan nu het Vialle onderbreekrelais onder de loupe nemen.
Het partnr van jouw relais 207.172 totaal onbekend, er is niets over te vinden in oude Vialle documentatie en via google op internet.
Alleen een draadje op volvo-forum.nl uit 2012 waarbij iemand een soortgelijk probleem had wat veroorzaakt bleek te worden door een slechte soldeerverbinding in het relais: www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=1036595 .
Het relais 207.172 heeft een andere relaisvoet als het relais 207.349 zoals dat in de meest voorkomende Vialle LPI versies 5.6, 6.4 en 6.6 is gemonteerd. Even uitwisselen is dus niet mogelijk.
Piet
Zoals vorig weekend al besproken zou ik dan nu het Vialle onderbreekrelais onder de loupe nemen.
Het partnr van jouw relais 207.172 totaal onbekend, er is niets over te vinden in oude Vialle documentatie en via google op internet.
Alleen een draadje op volvo-forum.nl uit 2012 waarbij iemand een soortgelijk probleem had wat veroorzaakt bleek te worden door een slechte soldeerverbinding in het relais: www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=1036595 .
Het relais 207.172 heeft een andere relaisvoet als het relais 207.349 zoals dat in de meest voorkomende Vialle LPI versies 5.6, 6.4 en 6.6 is gemonteerd. Even uitwisselen is dus niet mogelijk.
Piet
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-12-2018 08:50 #1451821
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Is jou auto trouwens niet de
Is jou auto trouwens niet de 960 uit dat draadje?
De relais lijken op dezelfde plaats te zitten als in jouw 960.
Piet
De relais lijken op dezelfde plaats te zitten als in jouw 960.
Piet
- Jp Van Bommel (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-12-2018 19:40 #1451833
Beantwoord door Jp Van Bommel (GAST) in topic Andere 960
Nee dat is een auto met 6 ton begrijp ik.
Maar dat onderbreek relais idd al eens vervangen.
Wellicht is er weer iets stuk.
Lean Mesman in Eindhoven van Vialle zei dat het een speciaal relais was.
Maar dat onderbreek relais idd al eens vervangen.
Wellicht is er weer iets stuk.
Lean Mesman in Eindhoven van Vialle zei dat het een speciaal relais was.
- Jp Van Bommel (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-12-2018 15:19 #1451868
Beantwoord door Jp Van Bommel (GAST) in topic Ik kan niet rijden op gas en
Ik kan niet rijden op gas en dan de zekering van de benzine pomp eruit halen.
Dan valt de motor uit.
Wel heb ik de 4 zekeringen naast het relais 207.172 eruit gehaald en dan eens op benzine opgewarmd.
Ook dan ervaar ik de problemen. Maar iets minder erg als wanneer ik op gas warm laat warmlopen.
Dan valt de motor uit.
Wel heb ik de 4 zekeringen naast het relais 207.172 eruit gehaald en dan eens op benzine opgewarmd.
Ook dan ervaar ik de problemen. Maar iets minder erg als wanneer ik op gas warm laat warmlopen.
- Peter B.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-12-2018 18:39 #1451923
door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic De
wagen rijdt beter dan ooit lees ik in de starttopic.
Hoe reed ie dan voor deze problematiek ?
Hoe reed ie dan voor deze problematiek ?
- Jp Van Bommel (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
03-01-2019 12:24 #1452034
Beantwoord door Jp Van Bommel (GAST) in topic Alleen stationair
Dan doel ik bv de lekkende benzine slang in de tank die ik afgelopen zomer had. Dat was echt vervelend. De wagen heeft verder altijd wel goed gelopen.
Ik dacht het probleem eenvoudiger te maken door de wagen gewoon stationair te laten lopen en op te laten warmen. En heb dat zojuist gedaan.
De eerste 5 minuten ongeveer loopt de motor goed. Daarna begint hij onregelmatig stationair te lopen. Bij zowel benzine als Gas protesteert de motor een btje. Ongeveer 15 minuten lang houdt de motor wat in. Daarna is alles goed.
Het is dus niet zo dat jet probleem alleen op Gas voorkomt zoals ik eerder suggereerde...
Is hier nog soep van te maken?
Gr JanPaul
Ik dacht het probleem eenvoudiger te maken door de wagen gewoon stationair te laten lopen en op te laten warmen. En heb dat zojuist gedaan.
De eerste 5 minuten ongeveer loopt de motor goed. Daarna begint hij onregelmatig stationair te lopen. Bij zowel benzine als Gas protesteert de motor een btje. Ongeveer 15 minuten lang houdt de motor wat in. Daarna is alles goed.
Het is dus niet zo dat jet probleem alleen op Gas voorkomt zoals ik eerder suggereerde...
Is hier nog soep van te maken?
Gr JanPaul
Moderators: Jerry Stam