Ingezakte vering V90, een eenvoudige oplossing?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wordt vervolgd (a.s. dinsdagavond moet ze weer op de dam staan)!
Groet,
Frans (lid 555, V90 '97).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoi, ben heel benieuwd waar die beslissing van afhangt!FWelsch schreef : Het instrumentarium om bladveren uit en in te bouwen heeft men zelf wel. De beslissing om het daadwerkelijk uit te voeren is nog niet genomen.
Zou je daarnaast eens willen informeren of zij zich aan de begrote 3,2 uur willen houden of dat ze op nacalculatie werken? In het eerste geval wordt het prijsverschil met nieuwe dempers wel een stuk kleiner (3,2 * 85 + 169 = 441,
versus de kosten van nieuwe dempers (nivomats komen ook in die richting?).Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb het zelf 2 jaar geleden eens gedaan, zonder speciaal gereedschap.Wat sleutelervaring is wel gewenst. In die tijd had ik de versleten nivomat veer vervangen door een nieuwe veer die bedoeld was voor normale schokbrekers. Samen met de nieuwe nivo's is de auto nu net een beetje te hoog. Tenminste volgens de 960 specs. ook is de wielvlucht nu net 0 graden. Dit met een 77L gastank.
De twee belangerijkste dingen die me nog zo te binnen schieten:
- Je kunt een krik gebruiken om de veer op te spannen. Je moet de krik dan wel in de lengterichting van de veer opstellen. Zo blijft je krik altijd recht onder de veer zitten. Als een kant los is kun je andere kant van de veer doen.
- Het differentieel heb ik met touwen/riemen vastgesnoerd aan het bovenste frame. Het onderste frame, waar de bladveer mee vast zit, houd ook het het diff. vast.
En een nieuwe bladveer kost niet heel veel dacht ik. iets van 150..200 Euro.
Als
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Frans, is jouw afspraak wel doorgegaan? Hoe verliep het?FWelsch schreef : Maandag a.s. gaat ze 'onder het mes'. Pech, de kachelradiator bleek deze week lek (met beslagen ruiten als resulaat), en wordt ook vervangen. Garage Scholten Arnhem gaat overleggen met Volvo Beesd in zake te verbeteren vering/demping van de auto. Het instrumentarium om bladveren uit en in te bouwen heeft men zelf wel. De beslissing om het daadwerkelijk uit te voeren is nog niet genomen. Het kan zijn dat er eerst stuggere dempers onder komen en dat mijn klacht daarmee opgeheven is. Zo niet, dan wordt er alsnog een dikkere bladveer gemonteerd.
Wordt vervolgd (a.s. dinsdagavond moet ze weer op de dam staan)!
Groet,
Frans (lid 555, V90 '97).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wordt vervolgd.
Frans (lidnr. 555)
Volvo V90 '97, <strike>945 '98, 945 '90, 245 '88, 245 '82, 360 '80, 342 '79.</strike>

- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik woon in Zoetermeer en als er interesse voor is (en hulp) kunnen we misschien een instructie filmpje of foto serie maken.
Groet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ha Bert,bstolker schreef : Zoals eerder gemeld, ik heb een compleet gedemonteerde multilink ophanging met stuggere bladveer liggen. Het is mijn bedoeling om de deze ophanging compleet te demonteren en te reviseren om deze daarna in mijn 960 te hangen.
Ik woon in Zoetermeer en als er interesse voor is (en hulp) kunnen we misschien een instructie filmpje of foto serie maken.
Groet
Lijkt mij een leuk idee, ik ben er voor in (interesse & hulp). Doe jij een voorzet voor een datum en lokatie?
Groeten,
Michel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het heeft me een dag gekost. Maar vooral om dat ik bedachtzaam te werk ben gegaan.Ik wist ook niet zeker of het allemaal wel zou lukken.
Helaas kan ik er geen foto's van terug vinden.Als je het gaat doen zou ik ook meteen de steunrubbers, waar de bladveer op ligt, vernieuwen. Bij mij waren ze nog wel in redelijke staat, maar als je daar toch bezig bent....En zet het onderste frame vast met nieuwe bouten of gebruik een borgingsvloeistof voor de oude bouten.Daarna nog laten uitlijnen.
Gr,
Joost