Ingezakte vering V90, een eenvoudige oplossing?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2009 19:32 #1253944 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic multilink

Kakes010 schreef : Ik heb geen foto kunnen naken van de constructie, omdat om het geheel een hoes is gemonteerd. Ik ben nogal a-technisch, maar heb wel foto's gemaakt van de constructie (maar dan zie je alleen die hoes) en verder van de auto zoals deze nu wat hoger op zijn achterwielen staat. Ik heb die fotos in mijn computer opgeslagen, maar ik kan er niet achter komen hoe ik foto's als bijlage meestuur. Als ik het ikoontje äfbeelding invoegen"in toets dan zie ik niet, zoals bij e-mail,  een mogelijkhgeid om de foto uit mijn bestand te halen en in te voegen. Ook op dat punt ben ik niet echt bedreven. Misschien kan je me uitleggen hoe ik dat moet doen.
Overigens, nu ik een tijdje met de auto gereden heb met de hulpveren kan ik alleen maar zeggen dat het mij prima bevalt. Het veercomfort is in het geheel niet aangetast.

Hans

jij hebt ook een multi-link achteras toch? Heb jij erbijgestaan toen ze die veren bevestigde?
Foto: naast [afbeelding] op icoontje klikken, dan linksonderaan [bestand kiezen] klikken, dan op [upload file] en daarna op het plaatje zelf klikken om 'm in de tekst te krijgen. Let op de bestandsgrootte (300kb en 500x500 pixels - je verkleint het bestand in ieder meegeleverd foto-programma). 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2009 11:52 #1254037 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ingezakte vering V90
2009-11-19

Dat wordt niets met die foto's, want het icoontje foto invoegen resulteert na indrukken niet tot een keuzemogelijkheid met bestand. Ik ben niet zo handig met computers. Als je mij je e-mailadres geeft wil ik ze wel naar je doormailen. Ik ben niet bij de montage aanwezig geweest. Als je een bezoek aan Carsupport wilt plannen wil ik daar ook wel even heen rijden. Ik woon daar niet ver vandaan. Kunnen we hem wellicht even op de brug zetten en de constructie bekijken.
Mijn auto heeft inderdaad Multilink. Dat is een dwarsgeplaatste kunststof bladveer. Ik had, zoals ik al meldde geen nivomats maar gewone schokbrekers. 

Hans Kakes

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2009 19:02 #1254075 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ingezakte vering V90, een eenvoudige oplossing?
Hallo Volvovisti,
De discussie al lezend, ben ik ook wel geïnteresseerd naar een toe te passen oplossing van Carsupport.
Groeten,
Frans Welsch, lid 555, V90/1997 

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-11-2009 23:09 #1254107 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Ik vraag het me af...
Alles en goed en wel (ik volg deze discussie met grote belangstelling), maar mijn type I 965's met starre achterassen en nivomats zakken helemaal niet door.
Als het aan de nivomats zou liggen zouden deze auto's er toch ook last van hebben, of mis ik iets? Het lijkt mij dat het ligt aan iets dat de type II wel heeft en de type 1 niet. Dat kan bijna niet anders dan de Multilink ophanging zijn.
Dat je met strakkere schokbrekers de verschijnselen oplost kan zijn, maar of je daarmee de oorzaak te pakken hebt betwijfel ik.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2009 00:02 #1254118 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 940 - 960
Eric, mijn 965-II gedraagt zich inderdaad heel anders met doorzakken dan de 945 deed voor het vervangen van de schroefveren+nivomats. De achterasconstructie van de 945 en de 965-I zijn identiek, als ik het goed heb? Ik heb ook het idee dat het doorzakken van de 965-II niet alleen aan de nivomats kan liggen. De Carsupport hulpveren zouden de bladveer mogelijk genoeg kunnen helpen om de zaak overeind te houden.
Groetjes,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2009 00:24 #1254119 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bladveer

Eric Bakker schreef : Alles en goed en wel (ik volg deze discussie met grote belangstelling), maar mijn type I 965's met starre achterassen en nivomats zakken helemaal niet door.
Als het aan de nivomats zou liggen zouden deze auto's er toch ook last van hebben, of mis ik iets? Het lijkt mij dat het ligt aan iets dat de type II wel heeft en de type 1 niet. Dat kan bijna niet anders dan de Multilink ophanging zijn.
Dat je met strakkere schokbrekers de verschijnselen oplost kan zijn, maar of je daarmee de oorzaak te pakken hebt betwijfel ik.

heb jij een bladveer?

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2009 17:27 #1254196 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic boerekar

mbroeren schreef : heb jij een bladveer?

Nee, een starre achteras zoals de 945, met schroefveren (als dat zo heet) en nivomats.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2009 20:15 #1254228 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet voor niveauregeling??
Ik heb ook de site van carsupport er eens bij gehaald, maar als je in de catalogus kijkt, staat er bij de 965II en de S90 opmerking 30. In de verklaring staat bij 30: "niet voor auto's met niveauregeling". Dat geeft weinig moed:-(
@Martijn, jij hebt de nivomats toch zelf laten vervangen? Zakte de auto toen minder in? Na hoeveel tijd is het (weer) begonnen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2009 22:16 #1254243 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic veer

Eric Bakker schreef :

mbroeren schreef : heb jij een bladveer?

Nee, een starre achteras zoals de 945, met schroefveren (als dat zo heet) en nivomats.

dat ondersteunt het verhaal dat het 'm in die bladveer zit. Alleen stuggere schokbrekers zal niet helpen denk ik maar icm met de genoemde veren mogelijk wel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-11-2009 22:18 #1254244 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja en nee

budo schreef : @Martijn, jij hebt de nivomats toch zelf laten vervangen? Zakte de auto toen minder in? Na hoeveel tijd is het (weer) begonnen?

Toen ik de auto importeerde, was er een Nivomat lek dus APK-afkeur. De keurmeester heeft me gematst maar ik heb ze meteen daarna laten vervangen. Het gezeur kwam pas na inbouwen gastank, die net als bij jou in het reservewiel valt.

Moderators: Jerry Stam