Ingezakte vering V90, een eenvoudige oplossing?
- V700 register
- Nieuw lid
-
mbroeren schreef :
Martijn,Kakes010 schreef : ...CarSupport zit aan de Parallelweg 1, 2921LE in Krimpen a/d IJssel. Het telefoonnummer is 0180-517788.....
TOF. Bedankt. Is het jullie goed dat ik contact opneem met dit bedrijf om te kijken wat hij voor ons kan betekenen? Ik meld me aan voor de pilot
Hans, heb je een contactpersoon voor mij?
Martijn
Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen. Voor de volledigheid : ik heb een V90 uit '98 met gastank achterin.
Groeten,
Michel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-

Hart. groeten,

Hans Kakes
- Roger Smeets
- Nieuw lid
-
Of het vervangen van de veer de oplossing brengt weet ik niet. Voorlopig heb ik daar namelijk vanaf gezien vanwege de grote hoeveelheid werk die met de vervanging gemoeid is. En omdat de auto toch na een relatief korte tijd recht komt te liggen (ook met vakantiebelading en caravan), vind ik het voorlopig best zo.
- V700 register
- Nieuw lid
-
De mogelijke oplossing zit hem inderdaad zoals eerder gezegd in dit draadje in het vervangen van de Nivomat voor een demper met hulpveer (de bladveer blijft gewoon zitten). Hij heeft daarvan grofweg 2 soorten; eentje voor normaal gebruik en eentje voor wat zwaardere belading (continu 75kg valt daaronder). De laatste komt iets hoger op z'n poten te staan en naar zijn smaak verbetert de wegligging behoorlijk.
Hij is geïnteresseerd in een mogelijke groepsaankoop, minder in het monteren maar bood wel aan om speciaal daarvoor een inbouw-voorschrift te maken. Hij kan de veren ingebonden aanleveren zodat het in een uurtje te monteren is door iedereen die dit wel eens gedaan heeft; doorknippen en klaar is kees. Prijzen zullen rond de 200 excl schommelen (dat was nog toen ik het niet over een groepsaankoop had dus die prijs gaat zakken)
Hij gaat nog wat dingen nakijken (verschillende types) en we hebben vanmiddag telefonisch contact over details.
update: het telefonische contact na 15.00h is er geweest maar wegens drukte nog geen tijd gehad het uit te zoeken. Ik bel morgen volgens afspraak weer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
misschien bestaan die ook nog voor 90 versie
Even checken

MVG
Eenens Adelin
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kortom: ik heb zeker belangstelling.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ha Martijn,mbroeren schreef : ...Hij is geïnteresseerd in een mogelijke groepsaankoop, minder in het monteren maar bood wel aan om speciaal daarvoor een inbouw-voorschrift te maken. Hij kan de veren ingebonden aanleveren zodat het in een uurtje te monteren is door iedereen die dit wel eens gedaan heeft; doorknippen en klaar is kees. Prijzen zullen rond de 200 excl schommelen (dat was nog toen ik het niet over een groepsaankoop had dus die prijs gaat zakken)
Hij gaat nog wat dingen nakijken (verschillende types) en we hebben vanmiddag telefonisch contact over details.
update: het telefonische contact na 15.00h is er geweest maar wegens drukte nog geen tijd gehad het uit te zoeken. Ik bel morgen volgens afspraak weer.
Goede berichten! Ik ben benieuwd naar de mogelijkheden die ze hebben voor al onze verschillende versies (multilink) achterassen.
Ik kijk uit naar je volgende bericht.
Groeten,
Michel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Persoonlijk twijfel ik aan het feit of het mogelijk is veren te monteren maar goed, daar komen we dan wel achter.
Hans, zie jij kans een een foto te schieten van de constructie?
- V700 register
- Nieuw lid
-

Hans
- V700 register
- Nieuw lid
-
Overigens, nu ik een tijdje met de auto gereden heb met de hulpveren kan ik alleen maar zeggen dat het mij prima bevalt. Het veercomfort is in het geheel niet aangetast.

Hans