Ingezakte vering V90, een eenvoudige oplossing?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2009 11:45 #1253364 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ervaringen?

mbroeren schreef :

Kakes010 schreef : ...CarSupport zit aan de Parallelweg 1, 2921LE in Krimpen a/d IJssel. Het telefoonnummer is 0180-517788.....
TOF. Bedankt. Is het jullie goed dat ik contact opneem met dit bedrijf om te kijken wat hij voor ons kan betekenen? Ik meld me aan voor de pilot ;-)
Hans, heb je een contactpersoon voor mij? 
Martijn 

Martijn,
Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen. Voor de volledigheid : ik heb een V90 uit '98 met gastank achterin.
Groeten,
Michel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2009 17:52 #1253426 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ingezakte vering
Het is een familiebedrijf van de fam. Schmidt. Vader, zoon, dochter broer. De hr. Schmidt sr. heeft mijn auto behandeld.

Hart. groeten,

Hans Kakes

• Roger Smeets
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2009 20:12 #1253453 door Roger Smeets
Beantwoord door Roger Smeets in topic Nieuwe nivomats
Het ligt niet alleen aan de nivomats. Ik heb bij mijn V90 nieuwe nivomats gemonteerd, maar desondanks zakt hij nog steeds door. Wel is het zo dat hij weer recht ligt na een kort stukje rijden, ca. 1 km of zo (zeker al er een paar drempeltjes tussen liggen). Ik weet ook zeker dat ze op de goede manier gemonteerd zijn. Wel is met de vervanging de wegligging verbeterd. De schokbrekerfunctie was bij de oude nivomats na bijna 12 jaar toch iets minder geworden.
Of het vervangen van de veer de oplossing brengt weet ik niet. Voorlopig heb ik daar namelijk vanaf gezien vanwege de grote hoeveelheid werk die met de vervanging gemoeid is. En omdat de auto toch na een relatief korte tijd recht komt te liggen (ook met vakantiebelading en caravan), vind ik het voorlopig best zo. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2009 19:52 #1253534 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic voorlopige voortgang (heb gebeld)
Ik heb even gebeld vandaag (wordt vanmiddag nog teruggebeld) en ze hebben er veel kaas van gegeten. Het verhaal van de Nivomat en het zakken kent zijn oorsprong in de afdichting van de kanalen welke door metaal-op-metaal gebeurt. Dit kán volgens hem nooit lang helemaal en goed afdichten dus dat ze wat zakken is volkomen normaal. Als er een belading is (en LPG is al gauw 75kg) is dat voldoende om hem min of meer op de grond te krijgen als de bladveer iets versleten is, zelfs dus met nieuwe Nivomats. Hij vertelde me verder dat het enkel om het ongemak gaat en dat er verder niets aan de hand is als de auto maar snel genoeg omhoog komt. Tot zover niets nieuws (behalve metaal op metaal verhaal).
De mogelijke oplossing zit hem inderdaad zoals eerder gezegd in dit draadje in het vervangen van de Nivomat voor een demper met hulpveer (de bladveer blijft gewoon zitten). Hij heeft daarvan grofweg 2 soorten; eentje voor normaal gebruik en eentje voor wat zwaardere belading (continu 75kg valt daaronder). De laatste komt iets hoger op z'n poten te staan en naar zijn smaak verbetert de wegligging behoorlijk.
Hij is geïnteresseerd in een mogelijke groepsaankoop, minder in het monteren maar bood wel aan om speciaal daarvoor een inbouw-voorschrift te maken. Hij kan de veren ingebonden aanleveren zodat het in een uurtje te monteren is door iedereen die dit wel eens gedaan heeft; doorknippen en klaar is kees. Prijzen zullen rond de 200 excl schommelen (dat was nog toen ik het niet over een groepsaankoop had dus die prijs gaat zakken)
Hij gaat nog wat dingen nakijken (verschillende types) en we hebben vanmiddag telefonisch contact over details.
update: het telefonische contact na 15.00h is er geweest maar wegens drukte nog geen tijd gehad het uit te zoeken. Ik bel morgen volgens afspraak weer.  

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2009 21:24 #1253615 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic veren
wanneer dit probleem zich vroeger stelde bij andere types(  240/740 ) plaatsten wij ( in garage volvo ) opblaasbare schokdempers van koni
misschien bestaan die ook nog voor 90 versie
Even checken

MVG
Eenens Adelin

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2009 22:45 #1253651 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klinkt heel goed
Het zou mij best wat waard zijn om van het doorzakken af te komen. Het ziet er toch ernstig lullig uit als de auto zo uitgezakt op straat staat. Toen ik vorig jaar volbeladen van de camping af reed, hoorde ik van wel 3 kanten dat de auto te zwaar beladen was...
Kortom: ik heb zeker belangstelling. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2009 09:31 #1253696 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Super!

mbroeren schreef : ...Hij is geïnteresseerd in een mogelijke groepsaankoop, minder in het monteren maar bood wel aan om speciaal daarvoor een inbouw-voorschrift te maken. Hij kan de veren ingebonden aanleveren zodat het in een uurtje te monteren is door iedereen die dit wel eens gedaan heeft; doorknippen en klaar is kees. Prijzen zullen rond de 200 excl schommelen (dat was nog toen ik het niet over een groepsaankoop had dus die prijs gaat zakken)
Hij gaat nog wat dingen nakijken (verschillende types) en we hebben vanmiddag telefonisch contact over details.
update: het telefonische contact na 15.00h is er geweest maar wegens drukte nog geen tijd gehad het uit te zoeken. Ik bel morgen volgens afspraak weer.  

Ha Martijn,
Goede berichten! Ik ben benieuwd naar de mogelijkheden die ze hebben voor al onze verschillende versies (multilink) achterassen.
Ik kijk uit naar je volgende bericht.
Groeten,
Michel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2009 15:59 #1253743 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic test
Goed, het verhaal wordt er niet eenvoudiger op maar het voorstel is nu dat ik na 3 december, als het wat rustiger is, langs ga met de luxe-wagen. Zijn idee is dat standaard Monroe's (niet de reflex) of de Koni's uit de catalogus (maar daar staat: 965/V90 1991-1994 dus dat is verwarrend) icm met hun veren de beste keus is. We gaan het daar terplekke bezien en mogelijk tot montage over. Ik zal verslag doen tegen die tijd. 
Persoonlijk twijfel ik aan het feit of het mogelijk is veren te monteren maar goed, daar komen we dan wel achter. 
Hans, zie jij kans een een foto te schieten van de constructie? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2009 19:43 #1253798 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hulpveren
Ik zal dat morgen eens proberen.

Hans

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-11-2009 12:20 #1253887 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hulpveren
Ik heb geen foto kunnen naken van de constructie, omdat om het geheel een hoes is gemonteerd. Ik ben nogal a-technisch, maar heb wel foto's gemaakt van de constructie (maar dan zie je alleen die hoes) en verder van de auto zoals deze nu wat hoger op zijn achterwielen staat. Ik heb die fotos in mijn computer opgeslagen, maar ik kan er niet achter komen hoe ik foto's als bijlage meestuur. Als ik het ikoontje äfbeelding invoegen"in toets dan zie ik niet, zoals bij e-mail,  een mogelijkhgeid om de foto uit mijn bestand te halen en in te voegen. Ook op dat punt ben ik niet echt bedreven. Misschien kan je me uitleggen hoe ik dat moet doen.
Overigens, nu ik een tijdje met de auto gereden heb met de hulpveren kan ik alleen maar zeggen dat het mij prima bevalt. Het veercomfort is in het geheel niet aangetast.

Hans

Moderators: Jerry Stam