Ingezakte vering V90, een eenvoudige oplossing?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2009 19:10 #1253094 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geen idee

starly schreef : Interessant punt dat de hoofdrubbers de oorzaak (kunnen) zijn. Weet jij toevallig ook of deze zonder speciaal gereedschap te vervangen zijn? Ik ben benieuwd hoe dit er verder uit ziet, eens kijken of ik Vadis kan installeren om hier nader naar te kijiken.

Géén idee. Ik heb de info <a href="/node/8119#comment-130451" target="_blank">uit derde hand</a> 

starly schreef :  
Komende zaterdag ben ik in Gemert, dan zal ik het ook eens aan Carlo voorleggen.

Ja! Gráág! Ben heel benieuwd wat hij ervan vindt. Mogelijk kun je ook een balletje opgooien tav een groeps-oplossing. Misschien dat hij in is voor een gezamenlijk project? 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2009 19:19 #1253097 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dikkere bladveer met gewone schok brekers
Er is een dikkere bladveer die kost rond de 250 Euro in de USA en ik heb zon'n veer in combinatie met gewone schokbrekers gevonden onder mijn engelse 960 1997, sloper. Let wel dat ook de "Anchorage" partnummer 6819182 van de veer vervangem moet worden.
 Overigens was het weggedrag van deze combinatie (gewone schokbrekrs en dikke veer) bij normale belading uitstekend.

Groet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2009 21:43 #1253120 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mijn V90
heeft ook een dikkere veer en en gewone schokdempers en ben er dik tevreden mee.
&#160;

jsnijder schreef : heeft de dikkere veer en oorspronkelijk had ie gewone schokdempers.

Groetnis Bert Nieuwenhuis Lidnummer 911V90 1998 3.0 ltr 150kW met schuifdak en webasto standkachel.Fiat Bravo 2009 diesel (lease).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2009 00:25 #1253265 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bladveer
Hallo,
 Mijn 960 Estate 1995 heeft dezelfde dwarsgeplaatste dwarsveer. Er zitten geen nivomats onder maar gewone schokbrekers. Wanneer ik de caravan aanhaakte, en veel bagage geladen had merkte ik dat de auto erg laag hing. Ik ben naar de firma Car Support in Krimpen a.d.IJssel gegaan. Daar kende men het pobleem met inzakkende Volvo's wel. Zij zijn een fabriek van hulpveren. Normaal leveren zij aan de garagebedrijven, maar voor de Volvo was geen standaard oplossing beschikbaar. De fabrikant kon wel een maatoplosing voor mijn Volvo realiseren, die hij dan zelf wel wilde monteren. Deze fabrikant is een echte vakgeintersseerde man, die haast lirisch wordt als het om oplossingen voor veerproblemen gaat. Bij mijn bezoek bleek dat hij een grote order had van het koninklijk huis om de nivomats van alle Volvo's te vervangen door hulpveren. De bepantsering van die Volvo's bleek te zwaar voor de nivomats. Onder mijn Volvo 960 estate zitten nu dezelfde hulpveren, en de auto is 3,5 cm. hoger gekomen en zakt bij zware belading niet meer in. 
Hans Kakes 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2009 12:17 #1253283 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Interessant!
Hans, weet jij of de hulpveren ook bij de nivomats passen? Bevalt jouw oplossing goed? Wat kosten de hulpveren en hoe (on)gecompliceerd is inbouw?
Dit kon nog wel eens een zeer acceptabele en betaalbare plan-B oplossing zijn. Volgens mij krijgen alle 965-2's en misschien ook wel alle 964-2's er binnenkort mee te maken. Misschien kan de club bij Carsupport bemiddelen, het zou voor de leverancier ook een leuke publiciteitsmaker kunnen zijn. Vijftien jaar geleden heb ik heel goede ervaringen opgedaan met Carsupport producten bij het oplossen van veerproblemen bij een SAAB 900 met LPG.
Groeten uit Zuid-Limburg,

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2009 00:37 #1253335 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Niveaumats
Hallo Volvisti
Vandaag in Gemert heb ik Carlo maar eens gevraagd waar het aan zou kunnen liggen dat auto's met bladveer zo doorzakken. Volgens Carlo lag dat in alle gevallen aan de niveaumats.
Deze auto's schijnen trouwens al redelijk rap iets in te zakken. In die gevallen wordt er bij Schmidt aan de voorkant een wegliggingsset (strakkere vering i.c.m. een beperkte verlanging) aan de voorkant geplaatst. De auto staat dan recht. Tijdens het rijden staat de achterkant iets hoger dan de voorkant. Maar da's geen oplossing voor extreem inzakken, daarvoor zou je echt de niveaumats moeten vervangen.
grietjes
Mathy
PS ik meen me te herinneren dat je niveaumats maar in één positie mag monteren. En dat dat bij "starre assers" precies andersom is als bij "onafhankelijk afgeveerden".

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2009 01:31 #1253340 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hulpveren
Hallo Jan Willem,
&#160;
Ik had al een prima ervaring met hulpveren van CarSupport bij een vorige auto, een Nissan Primera.
Ik heb in mijn auto geen nivomats, maar gewone scholbrekers. Daar kunnen hulpveren omheen geplaatst worden. Wat CarSupport nu doet met de auto's met nivomats van het koninklijk huis is dat zij de nivomats vervangen door een door hen ontwikkeld veersysteem. Een hulpveer om een nivomat schijnt erg lastig te zijn. Zij hebben dat wel gedaan, maar het is een lastige klus.Ook de hulpveren onder mijn auto was een moeilijke klus.  Zij kunnen dit met behulp van speciaal gereedschap, dat een normale garage in het algemeen niet heeft. Ik betaalde 345 euro voor mijn hulpveren, en dat is aanzienlijk minder dan wanneer ik nivomats zou hebben laten plaatsen. De fabrikant vertelde mij wel dat hij inmiddels wat meer ervaring heeft met hulpveren voor Volvo's, al dan niet met nivomats, waardoor het hem nu wel wat makkelijker af zal gaan. Ik denk dat hij wel geinteresseerd is in een relatie met de Volvo vereniging.
CarSupport zit aan de Parallelweg 1, 2921LE in Krimpen a/d IJssel. Het telefoonnummer is 0180-517788.
 Hartelijke groet uit Rotterdam
&#160;
Hans Kakes
&#160;
&#160;
&#160;
&#160;
&#160;

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2009 09:17 #1253343 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tóch

Mathy schreef : Hallo Volvisti
Maar da's geen oplossing voor extreem inzakken, daarvoor zou je echt de niveaumats moeten vervangen.

en tóch zitten mijn nieuwe Nivomats (in de) goed(e richting) gemonteerd en tóch zakte de auto gewoon te ver in (wel icm gastank). Ik heb daar ooit zelfs foto's van gepubliceerd nav de montage-richting.
Stom dat ik er nog niet aan gedacht heb, maar ik zal hem eens leegrijden en wegzetten. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2009 10:24 #1253349 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de andere oplossing

Mathy schreef : Deze auto's schijnen trouwens al redelijk rap iets in te zakken. In die gevallen wordt er bij Schmidt aan de voorkant een wegliggingsset (strakkere vering i.c.m. een beperkte verlanging) aan de voorkant geplaatst. De auto staat dan recht. Tijdens het rijden staat de achterkant iets hoger dan de voorkant. Maar da's geen oplossing voor extreem inzakken, daarvoor zou je echt de niveaumats moeten vervangen.

De andere oplossing is al eerder beschreven in deze topic: een dikkere bladveer met standaard vering.
Zojuist gekeken op de site van Carsupport. Interessant om te zien en de prijsstelling is ook okay; 170 a 200 euro ex. btw per twee veren voor 960 of s90. Ik heb (nog) niet de V90 in het standaard assortiment gezien, mogelijk is de mulitlink achteras minder makkelijk.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-11-2009 10:34 #1253352 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bedankt

Kakes010 schreef : De fabrikant vertelde mij wel dat hij inmiddels wat meer ervaring heeft met hulpveren voor Volvo's, al dan niet met nivomats, waardoor het hem nu wel wat makkelijker af zal gaan. Ik denk dat hij wel geinteresseerd is in een relatie met de Volvo vereniging.
CarSupport zit aan de Parallelweg 1, 2921LE in Krimpen a/d IJssel. Het telefoonnummer is 0180-517788.
Hartelijke groet uit Rotterdam
Hans Kakes

TOF. Bedankt. Is het jullie goed dat ik contact opneem met dit bedrijf om te kijken wat hij voor ons kan betekenen? Ik meld me aan voor de pilot ;-)
Hans, heb je een contactpersoon voor mij? 
Martijn 

Moderators: Jerry Stam