reparatie en afstelling carburateur B19A

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2009 17:58 #818337 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic reparatie en afstelling carburateur B19A

v0lv0freak;110123 schreef : Maar voor iemand die weet hoe het werkt maakt het eigenlijk geen drol uit, en is het veel logischer om CH3 op te schrijven ;)


Precies, dat dacht ik ook.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-06-2009 10:23 #818338 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic reparatie en afstelling carburateur B19A

volvofiel;110094 schreef : Ik snap trouwens niet waarom links in de structuurformule H3C staat i.p.v. CH3.

Mark heeft dit al juist uitgelegd. bij een H3C- binding is het makkelijk maar je hebt ingewikkelder moleculen waarbij het wel fijn is om dit zo te tekenen.
(de laatste stap voordat je met 'bolletjes' moet gaan werken)

volvofiel;110094 schreef : de algemene formule voor ethers is toch C(n) H(2n+1) -O-C?
C5 H12 O voldoet daar toch helemaal niet aan?


...-O-C kan toch niet. Waar blijven dan die 3 overblijvende bindingen van C

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2009 22:21 #818341 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic reparatie en afstelling carburateur B19A
CO is vanmiddag afgesteld op 2,7 %, het schudden van de motor heb ik ook grotendeels weggefilterd en het stationair toerental is nu netjes 1000-900 tpm.

Woensdag ga ik het koelsysteem nog effe aanpakken en ergens begin volgende week de olie + filter verversen. Dan is 'ie klaar voor Frankrijk.

De garagist zei me trouwens dat de motor waarschijnlijk een stuk beter/stiller/soepeler zal lopen als we eenmaal terug zijn uit Frankrijk (hij moet weer effe inlopen).

Hij reageerde heel iets op het lostrekken van de stekker van de stationairsproeier, tenminste, de eerste keer. De paar keer erna trok hij zich er niets (meer) van aan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2009 15:48 #818339 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic reparatie en afstelling carburateur B19A
't Verbruik valt nog wat tegen trouwens. Vorige week zondag max 100/110 op de snelweg (heenweg) en de terugweg zo'n beetje 130/140 gaf als resultaat 1:10,5.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2009 15:48 #818342 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic reparatie en afstelling carburateur B19A
't Verbruik valt nog wat tegen trouwens. Vorige week zondag max 100/110 op de snelweg (heenweg) en de terugweg zo'n beetje 130/140 gaf als resultaat 1:10,5.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2009 17:20 #818340 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic reparatie en afstelling carburateur B19A
Prima toch...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-07-2009 19:49 #786672 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic reparatie en afstelling carburateur B19A

volvofiel;111730 schreef :
wat me nog opviel: van het luchtfilterhuis loopt een slangetje naar de carburateur (naar de aansluiting van de luchtslang op de carb) waarin een doorvoerpotje o.i.d. zit welke tevens als t-stuk fungeert. E?n slang komt van het luchtfilterhuis, ??n loopt naar de carb, en de laatste hangt maar een beetje naar beneden te bungelen.
Weet iemand of dat zo hoort?


De bedoeling van dat ding is mij tot op heden ook niet duidelijk.... Iemand?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2009 23:46 #786703 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic reparatie en afstelling carburateur B19A
Effe met lopende motor gevoeld; er zit totaal geen druk op. Is het een vochtafscheider o.i.d.?

Er zit ook geen "kronkel" in (als in dat hij ergens op aangesloten heeft gezeten).

Net weer een kilometertje of 150 gereden. De bak rondom de pook en de pook zelf werden best warm (tegen de 40 graden denk ik) en zo ineens, na zo'n 100 km, werd het allemaal koel. Heeft dat nog een reden?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-07-2009 08:17 #786724 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic reparatie en afstelling carburateur B19A

volvofiel;111730 schreef : wat me nog opviel: van het luchtfilterhuis loopt een slangetje naar de carburateur (naar de aansluiting van de luchtslang op de carb) waarin een doorvoerpotje o.i.d. zit welke tevens als t-stuk fungeert. E?n slang komt van het luchtfilterhuis, ??n loopt naar de carb, en de laatste hangt maar een beetje naar beneden te bungelen.
Weet iemand of dat zo hoort?


Ik weet dat daar iets mee is. Bij m'n ex grijze GLS hing er ook zo'n loos slangetje naar beneden, maar volgens mij zit bij m'n groene GLS wel alles aangesloten. Ik zal eens kijken en een foto maken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-07-2009 12:37 #818344 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic reparatie en afstelling carburateur B19A
Gelijk maar even het membraam van de luchtdoseringsklep gecheckt, ik vind 'm niet helemaal mooi aanslaan (wel heel vlot) bij een koude start en het blok schudt nog bij stationair draaien. Dat membraam was wat verkreukeld en ook al aardig op leeftijd; ga ik morgen dus maar even vervangen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD