reparatie en afstelling carburateur B19A
- V300 register
- Verbannen
-
Fran?ois;104204 schreef : Ik zou hem rijker zetten.
Stationair voor een B19A is 900+/-50.
CO is 1.5-3.0, dus lambda 1 ligt op 2.25.
Door deze schrale afstelling stijgt de motortemperatuur.
De uitstoot van NOx neemt enorm toe en je motorvermogen neemt af.
Extra benzine zorgt voor additionele smering en koeling en meer power.
klopt helemaal Fran?ois, maar er zijn wel 2 verschillende versies;
zie mijn bericht van 8-11 (21:11)
forum.volvo300club.nl/showpost.php?p=104096
de motoren met hogere compressie mogen wat minder CO hebben.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Echter is het stationair toerental nu ineens 1500 tpm???:wtf2:
Bij 1500 tpm bokt 'ie nog wat, maar dat komt waarschijnlijk omdat dan de stationairsproeier zich ermee gaat bemoeien?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Heel raar, toen we hem gisteren naar de stalling brachten liep 'ie stationair ineens w?l weer 1000 tpm...
Lucluc;104642 schreef : omdat ie nooit afslaat en loopt als de gesmeerde bliksem,
Vooral dat eerste. Ik had dat grote membraam bovenop de gaszuiger gescheurd waardoor hij enorm slecht liep, maar hij sloeg niet af...:humor:
Daarnaast blijft 'ie na 250 meter rijden al lopen zonder choke :crazy1:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
EINDELIJK deed de GLS eens wat ik verwachtte, en wat een uitstekende indruk bij mij wekte: na een maand stilstaan startte hij lekker vlot (lees: paar slagen ronddraaien en zodra hij aanslaat gelijk naar 2000 toeren vanwege de choke). En dat voor een motor die al jaren niet meer op bedrijfstemperatuur is geweest!
Na 50 meter de choke alweer helemaal teruggedrukt en heerlijk comfortabel rijden. Bij thuiskomst (ongeveer 1,5 km rijden vanaf de stalling) weer lekker stabiel op 1250 tpm stationair (en da's dus nog met koude motor).
Eigenlijk heeft deze 345 nu al een onuitwisbare indruk op mj gemaakt, namelijk dat deze 2-liter WEL betrouwbaar is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
En Wouter heeft gelijk! Maar ik ga er nog niet aan prutsen omdat de motor niet op bedrijfstemperatuur komt. Zodra de thermostaat is vervangen en de motor goed warm is geworden, ga ik het toerental afstellen.
Al denk ik dat ik de choke dan wat langer nodig heb...
Het liefst zou ik zondag naast de d-riem, v-snaartjes en spanrol ook gelijk de waterpomp vervangen en de thermostaat, maar ik wil niet te veeleisend zijn :nono:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Ik ben er ook nog niet helemaal uit of de voorste wiellagers nu heetlopen of niet. Laatst voelde ik vrij weinig.
Zondag is de grote test!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.