reparatie en afstelling carburateur B19A

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-06-2009 21:14 #818327 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic reparatie en afstelling carburateur B19A
Als hij nadieselt loopt hij eerder te rijk. En als je warmtehuishouding correct is door een nieuwe thermostaat, heb je de choke zeker niet langer nodig - eerder korter!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-06-2009 21:45 #818328 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic reparatie en afstelling carburateur B19A
Hij komt wel snel op temperatuur, maar de meter blijft hangen op een kwart.

Te rijk lopen, dat k?n haast niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-06-2009 21:49 #818329 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic reparatie en afstelling carburateur B19A
De oorzaken van nadieselen op een rijtje:

- Stationair te hoog (sic!)
- Koolaanslag in de cilinders
- Fuel cut-off werkt niet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-06-2009 23:15 #818330 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic reparatie en afstelling carburateur B19A
die 3, en dan nog:

warmtegraad van de bougies

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-06-2009 23:58 #818331 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic reparatie en afstelling carburateur B19A
CO gehalte niet oke

Bij mij auto is de thermostaat ook vervangen ondertussen.

Hij bleef ook op een kwart hangen.
Hierna blijft hij nog steeds op een kwart hangen.

Bij de apk kwam aan het ligt dat het CO % te hoog was!
Hierdoor loopt hij soms wat onregelmatig als hij warm is.

Daarentegen start hij vlot met choke en kan ik hem snel weer induwen.
Starten doet hij daarna zonder choke makkelijk, dus dat is wel weer het voordeel ervan. Advies bij apk was om het CO2 gehalte *bij controle* even af te stellen, anders lekker zo te laten.

Maar het kan daar wel mee te maken hebben!?

gr. arthur.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2009 17:12 #818332 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic reparatie en afstelling carburateur B19A
Ja, maar als ik in twee weken tijd 2500 km ga rijden wil ik het zeker weten in orde hebben.

@ Arthur; jij hebt een 1.4, da's heel anders ;)

Mijn CO stond op 0,15 en ik wil hem op 1,5 hebben. Daar staat hij nog niet op.
Eerdaags even de bougies eruit draaien en ook het toerental afstellen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2009 23:53 #818333 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic reparatie en afstelling carburateur B19A
Vanavond de tank volgegooid met 98 met loodvervanger.

Wat stinkt 'ie nu zeg! Wat voor troep hebben ze er doorheen gemengd? Kattenpis ofzo?

Dit was trouwens de eerste keer dat ik zelf een auto heb afgetankt, er ging meteen 40 liter in...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2009 00:14 #818334 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic reparatie en afstelling carburateur B19A
Ah! Gevonden!

nl.wikipedia.org/wiki/Methyl-tert-butylether

Da's lachen, ga ik eens met m'n scheikundeleraar overleggen waarom dat zo stinkt.
Ik snap trouwens niet waarom links in de structuurformule H3C staat i.p.v. CH3.

Vraagje voor Wouter (die weet dat vast wel): ik begrijp hieruit dat dit stofje tot de alkoxyalkanen behoort waardoor het dus een ether is, maar de algemene formule voor ethers is toch C(n) H(2n+1) -O-C?
C5 H12 O voldoet daar toch helemaal niet aan?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2009 00:24 #818335 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic reparatie en afstelling carburateur B19A
Nu weet ik waarom is scheikunde niet leuk vond....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
20-06-2009 09:32 #818336 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic reparatie en afstelling carburateur B19A

volvofiel;110094 schreef : Ik snap trouwens niet waarom links in de structuurformule H3C staat i.p.v. CH3.


Ik snap het wel (denk ik)

Dat is om aan te geven dat de C gebonden zit aan de andere C en daar de 3H's omheen zitten.

Iemand die niet veel van scheikunde afweet zou anders kunnen denken dat er eerst 3 H's komen en dan nog een C... ( kan helemaal niet, weet ik, want dan houdt de C nog bindingsmogelijkheden over en een H heeft maar 1 bindingsmogelijkheid, dus die kunnen nooit op rij staan))

Maar voor iemand die weet hoe het werkt maakt het eigenlijk geen drol uit, en is het veel logischer om CH3 op te schrijven ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD