Met horten en stoten
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
bouchard;59790 schreef : De EGR was al min of meer afgedicht. Ik heb het alleen maar afgewerkt.
Ik sluit niets meer uit. Zodra het stoten weer gebeurd gaat ook dit onderdeel onder inspectie. De slang voor warme lucht had ik wel al vervangen.
Jouw verhaal over het diff zit me niet lekker.
a. Heeft dit toch geen invloed op de stationairloop van de motor?
b. Horten en stoten gebeurd (als het gebeurd) bij constante snelheid tussen de 40 tot 70 km/h. Zijn dit de voorwaarden waar jij het over hebt.
Wel ga ik, zodra ik over een brug(ruimte/tijd) kan beschikken, kijken of ik speling kan waarnemen. Heb jij nog tips over hoe ik dit moet checken?
BTW Ik ben blij met de reacties en suggesties die aangedragen worden!
ik las dat het horten en stoten tijdens het constant rijden bij lage snelheden gebeurde..
ik heb het zelf ook bij m'n vario gehad dat in de secundaire bak 2 verotte tandwielen lagen, (helft van de tanden foetsie) de hierna ontstane loopvlakspeling tussen de tandwielen resulteerde in een bonkende auto bij bepaalde snelheden en toerentallen. door een bepaalde verhouding tussen de kracht van het 1e secundaire tandwiel vanaf het primar, en het differentieel achter in het secundair begon het middelste tandwiel door deze loopvlakslijtage te klapperen en te bonken, wat een onaangenaam gevoel voor de bestuurder bezorgde. vandaar mijn suggestie dat je het ??k daar zou kunnen zoeken, hetzelfde is bij een handbak ook mogelijk.
hoe je dit precies checkt weet ik niet, ik zag het toen ik de bak voor m'n neus open had liggen, het was naast de missende tandwielen duidelijk te zien aan de tandwielvlakken... een laag oliepeil in de versnellingsbak kan ook voor rare symptonen zorgen.
nou lees ik ook dat je bij stationair last heb van een licht bokkende motor, stationair toerental te laag icm co?
overigens, schudden de 1400 renault motoren stationair vrijwel altijd. als je licht gas geeft (naar ca 1100 toeren) dan is het schudden compleet verdwenen. dit word dus als "normaal" beschouwd (aldus een renault-goeroe die mijn auto met de viergasmeting heeft afgesteld).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
punkazz;59792 schreef : Doelen jullie op de t-splitsing van de slang uit je kleppendeksel naar luchtfilter en carb? Daar zit bij mij een scheur van jewelste in (vlak onder de splitsing, bij de deksel). Het lijkt erop alsof die slang weinig effect heeft op het 'mooi lopen' van mijn motor (heb de slang er bij het luchtfilter even afgehad terwijl de motor draaide), misschien kan het nog beter als ik 'm vervang? Of heeft dit vooral invloed als je op benzine rijdt?
Excus? dat ik er zo even tussendoor klep.
daar gaat het inderdaad over, de restrictie die wouter bedoelt zit in de slang tussen dit t-stukje en het luchtfilterhuis in.
of de gasinstallatie invloed van de carterontluchting (waar het van is) nodig heeft om goed te lopen heb ik geen kennis van.
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
en dan eens proberen erin te blazen....
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
twkuiper;59903 schreef : Hahahaa "If it ain't broken, fix it until it is... "
Exakt! Sorry dat ik even niet reageer, maar de grijze dame (de stotteraar) doet het weer even normaal.
Morgen ben ik bij Erik, dan kijk ik weer verder!
- V300 register
- Verbannen
-
Ziet er inderdaad beter uit maar hoorde geen verschil en ook de EGR klep gedroeg zich normaal.
heb toe even het vacuum gemeten van de beide leidingen echter alleen onbelast(pook op N)
900 toeren 1013 1012 milibar
1500 toeren 991 982
2000 toeren 803 754
3000 toeren 609 548
4000 toren 412 376 milibar
verschil is niet groot maar misschien wel van invloed moet zaterdag even naar Arnhem zal es zien of mijn verbruik ook anders is.
[ATTACH]735[/ATTACH]
- V300 register
- Verbannen
-
Vandaag bij Erik weer van carb gewisseld, liep goed op vorige motor, bij mij niet. Weer pakkingen vervangen in de voet en tussenstuk en dit nu eindelijk weer luchtdicht gekregen. CO zeer open geraait en de auto loopt aardig stationair.
Puls-air (AFBLIJVEN zecht Wouter) werkt op volle kracht. (Hoe en waarom functioneert dit systeem eigenlijk?)
Samen met Paul nog eens de brandstof toevoer aangepast, en toen begon het weer donker te worden. Voortzetting volgt.
Tijdens de terugweg regelmatig gemerkt dat ook bij 110 km/h de auto niet gladjes rijdt. Ook onderweg (heen en terug) een soort gerammel gehoort. Het hangt tussen metaal- en glasachtig geluid.
De auto rijdt nog steeds niet optimaal, maar het lijkt dat er wel iets veranderd is.
Wel heb ik het gevoel in de maling genomen te worden met die ristrictor tussen het T-stuk en het filterhuis (slangetje van ong. 5 cm) Ik ben er nog geen tegengekomen waar ik blazend een verschil merkbaar was. FF lachen jongens!
We gaan verder.......