Met horten en stoten
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
bouchard;58201 schreef : Nop, vervangen!
Ik bedoel; als je naar de foto kijkt, dan wordt de CO-schroef afgeschermd door een vacuumslang. (Kan dus niet de bedoeling zijn, lijkt me):nono:
ik denk dat daar alles een keer losgeweest is want het draadje van de stationairsproeier loopt ook wel apart.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Het is een zeer stille motor en trekt lekker pittig op. Alleen dat schakelen h?? (Ik ben zelf een variomanic, echter dat is wel luidruchtiger en duurder in verbruik.)
Het is gewoon een topautootje, echter af en toe stommelt ze bij constant rijden in lage snelheden. En daar ERGER ik me toch een beetje aan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Heb de laatste tijd co niet naagekeken maar de afstelling van de CO is indraaien tot ie langzamer gaat lopen en dan 3/4 slag terug.
Motor loopt stationair en bij weinig gas goed.
Mag van mij nog wel wat zuiniger maar lijkt me met variomatic niet zo haalbaar
Blijkbaar kun je CO ook te zuinig zetten stond eerst op 1/2 slag open maar liep toen minder mooi en verbruik was 1op 11
Verder wie weet er nu wat de juiste vacuum aansluitingen zijn? dus bij wie zit het goed?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ik zit tegenwoordig bij normaal rijden aan de 1 op 14 met de vario, omdat ik bij een kennis (renault specialist) in zijn garage m'n carb heb af laten stellen met een viergas snorkel in de uitlaat,
koste me 5 euro...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

vroeger had je CO-meters, tegenwoordig moeten veruit de meeste auto's met een viergastester gemeten worden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Erik;58231 schreef : Knap resultaat. Mooie snorkel. Lijkt me iets voor een sleuteldaggarage om zoiets te hebben. Leuke aanbieding 5 euro.
dat is dus echt alleen bij normaal rijden, mijn pa doet een goede 500 km per tankbeurt, ik zit meestal rond de 250/300 km per tankbeurt, tanken doen we ca 30 km nadat het lampje aangaat, dus dan is de tank in principe nog lang niet leeg.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
cryowim;58221 schreef : mijn B14s is een variomaat verbruik momenteel 1 op 12 .
Heb de laatste tijd co niet naagekeken maar de afstelling van de CO is indraaien tot ie langzamer gaat lopen en dan 3/4 slag terug.
Motor loopt stationair en bij weinig gas goed.
Mag van mij nog wel wat zuiniger maar lijkt me met variomatic niet zo haalbaar
Blijkbaar kun je CO ook te zuinig zetten stond eerst op 1/2 slag open maar liep toen minder mooi en verbruik was 1op 11
Verder wie weet er nu wat de juiste vacuum aansluitingen zijn? dus bij wie zit het goed?
Mijn vario (de koffiemolen) loopt tussen de 1 op 8 tot 1 op 13. Hangt een beetje af van wat voor afstanden ik er mee rij.
De 5-bak loopt gemiddeld 1 op 14 en daar ben ik tevreden mee. Alleen dat gestotter (af en toe) h??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.