Met horten en stoten

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2008 20:10 #713264 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Met horten en stoten

bouchard;58201 schreef : Nop, vervangen!



Ik bedoel; als je naar de foto kijkt, dan wordt de CO-schroef afgeschermd door een vacuumslang. (Kan dus niet de bedoeling zijn, lijkt me):nono:


ik denk dat daar alles een keer losgeweest is want het draadje van de stationairsproeier loopt ook wel apart.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2008 20:15 #713266 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Met horten en stoten
je zou je bijna afvragen of er niet een klep is verbogen oid,, (compressiemeting en dan kan je dat ook uitsluiten) hoe zou je het horten en stoten kunnen omschrijven, is het enkel tijdens het rijden?, hoe reageert de motor op gas geven?, in te hoge versnelling rijden?, is het stationair toerental wisselend?, en hoe wisselend(toerenverschil) schud de motor erg bij stationair draaien, en in neutraal gas geven, zie je de motor raar bewegen/bokken tijdens een beetje gas geven..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-06-2008 21:54 #713272 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Met horten en stoten
Het motortje loop (vaak) mooi. Verbruik van 1:15 regelmatig gehaald en olie wordt alleen maar elke 15000 km gewisseld (met filter), maar nooit bijgevuld.
Het is een zeer stille motor en trekt lekker pittig op. Alleen dat schakelen h?? (Ik ben zelf een variomanic, echter dat is wel luidruchtiger en duurder in verbruik.)

Het is gewoon een topautootje, echter af en toe stommelt ze bij constant rijden in lage snelheden. En daar ERGER ik me toch een beetje aan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2008 22:10 #713273 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Met horten en stoten
stommelen, ervaar je dat als voor en achterover geschud worden in je stoel? lichtjes en bij een bepaald gefixeerd toerental? want in dat geval, kun je het beter in je differentieel zoeken, loopvlakslijtage van de tandwielen waardoor een speling ontstaat die je alleen bij bepaalde omstandigheden merkt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-06-2008 22:23 #713274 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Met horten en stoten
mijn B14s is een variomaat verbruik momenteel 1 op 12 .
Heb de laatste tijd co niet naagekeken maar de afstelling van de CO is indraaien tot ie langzamer gaat lopen en dan 3/4 slag terug.
Motor loopt stationair en bij weinig gas goed.
Mag van mij nog wel wat zuiniger maar lijkt me met variomatic niet zo haalbaar
Blijkbaar kun je CO ook te zuinig zetten stond eerst op 1/2 slag open maar liep toen minder mooi en verbruik was 1op 11
Verder wie weet er nu wat de juiste vacuum aansluitingen zijn? dus bij wie zit het goed?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2008 23:39 #713279 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Met horten en stoten
dat durf ik niet te zeggen, mijn weber is niet voorzien van egr en of pulsair, hebben jullie in de vraagbaak (1985-1991) pagina 76/77 gelezen? gaat over hoe je de egr klep kunt testen.

ik zit tegenwoordig bij normaal rijden aan de 1 op 14 met de vario, omdat ik bij een kennis (renault specialist) in zijn garage m'n carb heb af laten stellen met een viergas snorkel in de uitlaat,
koste me 5 euro...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2008 00:11 #713283 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Met horten en stoten
Knap resultaat. Mooie snorkel. Lijkt me iets voor een sleuteldaggarage om zoiets te hebben. Leuke aanbieding 5 euro.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-06-2008 01:09 #713293 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Met horten en stoten
hebben ze allang; net als ieder andere APK garage :)

vroeger had je CO-meters, tegenwoordig moeten veruit de meeste auto's met een viergastester gemeten worden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2008 17:10 #713334 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Met horten en stoten

Erik;58231 schreef : Knap resultaat. Mooie snorkel. Lijkt me iets voor een sleuteldaggarage om zoiets te hebben. Leuke aanbieding 5 euro.


dat is dus echt alleen bij normaal rijden, mijn pa doet een goede 500 km per tankbeurt, ik zit meestal rond de 250/300 km per tankbeurt, tanken doen we ca 30 km nadat het lampje aangaat, dus dan is de tank in principe nog lang niet leeg.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-06-2008 19:00 #713342 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Met horten en stoten

cryowim;58221 schreef : mijn B14s is een variomaat verbruik momenteel 1 op 12 .
Heb de laatste tijd co niet naagekeken maar de afstelling van de CO is indraaien tot ie langzamer gaat lopen en dan 3/4 slag terug.
Motor loopt stationair en bij weinig gas goed.
Mag van mij nog wel wat zuiniger maar lijkt me met variomatic niet zo haalbaar
Blijkbaar kun je CO ook te zuinig zetten stond eerst op 1/2 slag open maar liep toen minder mooi en verbruik was 1op 11
Verder wie weet er nu wat de juiste vacuum aansluitingen zijn? dus bij wie zit het goed?


Mijn vario (de koffiemolen) loopt tussen de 1 op 8 tot 1 op 13. Hangt een beetje af van wat voor afstanden ik er mee rij.

De 5-bak loopt gemiddeld 1 op 14 en daar ben ik tevreden mee. Alleen dat gestotter (af en toe) h??:cry:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD