Met horten en stoten
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-06-2008 11:10 #717819
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Met horten en stoten
de restrictie zit in het dunne slangetje tussen het T-stuk en je inlaatspruitstuk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-06-2008 16:01 #717855
door V300 register
Dus de slang vanaf het klepdeksel naar de voet van de carburateur. Was dus echt geen grapje, was het maar zo'n feest... Dan had ik ook geen problemen gehad met de stationairloop van mijn 340 na de blokwissel

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-07-2008 20:34 #721004
door V300 register
Zo, eindelijk een up-date.
Eind juni bij Erik geweest en wederom carburateur vervangen. Voetpakkingen vervangen en met horten en stoten weer naar huis.
Sindsdien heb ik wederom alle pakkingen tussen het inlaatspruitstuk en de carb vervangen. (Vloeibare pakking was geen goed idee!).
De carb is geheel uit elkaar geweest. Sproeiers en settings, alsmede vlotter en tussen pakkingen zijn vervangen. Alle kanaaltjes zijn met hoge (olie)druk doorgespoten.
Voetplaten zijn gevlakt en alles is naar specificatie van Volvo/Renault weer geassembleerd (!?).
En ?........?
Ze loopt als een trein! (Helaas ook met dezelfde herrie).
Wel hebben we kunnen meten dat de drukgroep/diafragmaveer geen constante druk meer levert in ruststand. (Pluim voor diegene die verwezen naar de aandrijflijn!)
We zouden verder kunnen gaan naar het oplossen van het hortenprobleem, maar momenteel is het minimaal (eigenlijk alleen bij het afremmen) en daar de roestduivel ook zijn lusten heeft botgevierd op de "grijze dame" houden we het even voor gezien.
Bij nieuwe ontwikkelingen laat ik weer van me horen/lezen.
Eind juni bij Erik geweest en wederom carburateur vervangen. Voetpakkingen vervangen en met horten en stoten weer naar huis.
Sindsdien heb ik wederom alle pakkingen tussen het inlaatspruitstuk en de carb vervangen. (Vloeibare pakking was geen goed idee!).
De carb is geheel uit elkaar geweest. Sproeiers en settings, alsmede vlotter en tussen pakkingen zijn vervangen. Alle kanaaltjes zijn met hoge (olie)druk doorgespoten.
Voetplaten zijn gevlakt en alles is naar specificatie van Volvo/Renault weer geassembleerd (!?).
En ?........?
Ze loopt als een trein! (Helaas ook met dezelfde herrie).
Wel hebben we kunnen meten dat de drukgroep/diafragmaveer geen constante druk meer levert in ruststand. (Pluim voor diegene die verwezen naar de aandrijflijn!)
We zouden verder kunnen gaan naar het oplossen van het hortenprobleem, maar momenteel is het minimaal (eigenlijk alleen bij het afremmen) en daar de roestduivel ook zijn lusten heeft botgevierd op de "grijze dame" houden we het even voor gezien.
Bij nieuwe ontwikkelingen laat ik weer van me horen/lezen.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-07-2008 11:46 #721026
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Met horten en stoten
vloeibare pakking heb ik ook h?le slechte ervaringen mee, sindsdien bespaar ik mezelf niets en haal ik gelijk nieuwe vervangende pakkingen:)
mooi dat je ook wat in de aandrijflijn gevonden hebt, dat vermoeden had ik al
mooi dat je ook wat in de aandrijflijn gevonden hebt, dat vermoeden had ik al
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-08-2008 13:05 #722701
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Met horten en stoten
Dit is toch een interessant topic. Maar hoe zit het nu met die restrictieslang? Als je daarin blaast, mag er dan helemaal geen lucht doorheen gaan of wel een beetje?
Bij mij zat 'ie verkeerdom aangesloten (:f) maar als ik er met de fietspomp doorheen blaas komt er een beetje lucht doorheen, het meeste gaat er langs.
Bij mij zat 'ie verkeerdom aangesloten (:f) maar als ik er met de fietspomp doorheen blaas komt er een beetje lucht doorheen, het meeste gaat er langs.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-08-2008 00:21 #725841
door V300 register
klein beetje = ok.
restrictie is geen volledig dichte stop, maar moet een klein beetje doorlaten om carterdampen af te kunnen zuigen.
volledig open, zou het vacuum in het inlaatspruitstuk bederven; dus de keuze was een h??l dun slangetje, of een wat steviger slangetje met een extra remming erin.
restrictie is geen volledig dichte stop, maar moet een klein beetje doorlaten om carterdampen af te kunnen zuigen.
volledig open, zou het vacuum in het inlaatspruitstuk bederven; dus de keuze was een h??l dun slangetje, of een wat steviger slangetje met een extra remming erin.
Moderators: Mark Smeets