Met horten en stoten

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-06-2007 13:18 #673294 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Met horten en stoten
Owja :+

Edit: Sinds ik dus het bovendeksel vervangen heb loopt de motor ook niet zo mooi stationair, kan ik tussen het deksel en de carb zelf iets van een pakking maken? Van pakkingpapier ofzo? Er zit wel iets van een metalen pakking, maar die doet mijns inziens helemaal niets :s Of kan ik een laagje kit ertussen spruiten? Of mag dat beslist niet?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-06-2007 13:40 #673297 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Met horten en stoten
Kijk, daarom gaat deze jongen het eens even grondig aanpakken:



Dit is geen carb van een B14, maar even voor het idee. Een revisie-setje zal je de kop niet kosten. Heb je wat te doen in de vakantie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-06-2007 14:02 #673299 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Met horten en stoten

lucluc;29275 schreef : Dit is geen carb van een B14, maar even voor het idee. Een revisie-setje zal je de kop niet kosten. Heb je wat te doen in de vakantie.


Maar ik heb al zoveel te doen in de vakantie :cry:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-06-2007 17:50 #673309 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Met horten en stoten
Ik had voor de vakantie bij beide V300 alle bouten, schroeven en moeren aan de carb al aangedraaid.
Bij deze 'grijze' vakantieauto zaten ze eigenlijk ook niet al te los.

Verder had ik alle slangen nagelopen en die waren ook vast en in orde.......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2007 21:12 #673322 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Met horten en stoten
Je zou bijna gaan denken dat de vlotter in de vlotterkamer of de co2 regeling niet goed meer werken. Een niet constante benzinetoevoer lijkt me ook ver gezocht. Een onzekere bobine lijkt me wel kunnen, maar ik zou er in eerste instantie niet aan denken.
Het testje met een brandbare spuitstof (zoals remmenreiniger) is zeker aan te raden. Dit kan idd met het luchtfilter er af. Moet je ook gelijk ff kijken naar het buisje van je vacuumslangetje (naar bobine) in de carb.. Deze zit onder de stationair sproeier. Verder kan de motorontluchting nog wel eens invloed op de werking van de carb. uitoefenen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-06-2007 21:34 #673325 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Met horten en stoten
Al hoe wel ik al enige jaren clublid ben doet mij deze annacdote denken aan een voorval van ongeveer 38 jaar geleden. Wij togen met een Ford Escort naar Frankrijk. Na dezelfde verschijnselen als boven genoemd kwamen we na 2 garages en verhaaltjes als vuiltjes in de benzine bij een kleine garage aan. Al ver in Frankrijk. De man in vieze overal en kleine garage kwam er achter dat een veertje in de benzinepomp niet goed werkte. Alle lof aan deze man. En ik ben het nooit vergeten. Dus, benzinepomp?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-06-2007 22:03 #673328 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Met horten en stoten
De benzinepomp van een 340 is heel eenvoudig, die doet het of hij doet het niet volgens mij. Bij mij lekte ie wat olie, dat was alles. Volgens mij is dat niet het eerste waar je naar moet kijken... En waarschijnlijk ook niet het tweede :D

Maar je weet nooit... je kunt sowieso een benzinefiltertje tussen de leiding zetten, dat kan nooit kwaad.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-06-2007 14:03 #673352 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Met horten en stoten
Als het weer droog (weer) is, ga ik met de remmenreiniger aan de slag. Dan hebben we daar ook zekerheid van.

Dutchie;29307 schreef : je kunt sowieso een benzinefiltertje tussen de leiding zetten, dat kan nooit kwaad.


Dat brandstoffiltertje zit er al tussen, en ja, in de juiste richting gemonteerd.:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-06-2007 19:21 #673428 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Met horten en stoten
als er tussen de 2 helften van de carburateur geen (ingewikkelde) papieren pakking meer zit, is het niet gek dat je rare effecten krijgt.

de vlotterhoogte klopt niet meer; en op diverse plaatsen lopen kanaaltjes die afgedicht moeten worden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-06-2007 19:40 #673435 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Met horten en stoten

antiekeradio;29412 schreef : als er tussen de 2 helften van de carburateur geen (ingewikkelde) papieren pakking meer zit, is het niet gek dat je rare effecten krijgt.
de vlotterhoogte klopt niet meer; en op diverse plaatsen lopen kanaaltjes die afgedicht moeten worden.


Ow... Hoort daar een papieren pakking te zitten? Heb er een paar uit elkaar gehaald, maar nergens zat zoiets tussen. Alleen een minuscuul dun metalen pakkinkje. Ik heb nog pakkingpapier, ik kan alleen dan zonder voorbeeld geen nieuwe maken :yeah:

Ik heb vandaag gemerkt dat hij ook echt stoterig optrekt, eerder was het me nog niet echt opgevallen. Stationair loopt ie ook echt beroerd, ik was vandaag echt bang dat ie ermee uit zou scheiden :sad:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD