Met horten en stoten

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2008 01:22 #714599 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Met horten en stoten
blijft dus die egr over en je differentieel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-06-2008 22:00 #714676 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Met horten en stoten

Erik;59549 schreef : klepsteelrubbers? bobine kaduuk? sensor met ouderdomsverschijnselen?

Klepstootsteelafdichtingsrubbers vervangen? Nou als we er echt niet meer uitkomen......!

De gehele ontstekingsunit (datgene dat aan het binnenspatbord gemonteerd zit) overgezet van de koffiemolen. -> Geen verandering waargenomen bij zowel de koffiemolen(vario) als de grijze (5-bak).

Bij de EGR is het inlaatgedeelte dicht gelast en beide voetstukken met nieuw pakkingsmateriaal gedicht. De EGR is vlgs mij nu definitief uit te sluiten.

Overigens vanmiddag lekker rond getuft zonder ook maar ??n hort of stoot. Echter hebben we dat vaker mee mogen maken. Maar nooit voor lang............

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-06-2008 22:08 #714678 door V300 register

AvdAkker;59589 schreef : blijft dus die egr over en je differentieel.

EGR sluit ik nu dus uit, maar wat bedoel je met differentieel? Als de motor nu altijd stationair hetzelfde zou blijven lopen, wil ik ook wel verder gaan kijken. Maar die stationairloop schommelt soms.

Ik heb verder terug zitten lezen in jouw opmerkingen en kwam op je vraag over toerental en economymeter. Helaas heb ik daar geen antwoord op omdat ik geen toerenteller en economymeter in de grijze heb. De suggestie van gescheurde slang tussen warmtewisselaar en luchtfilterhuis kan ik niet direkt plaatsen, daar bij de huidige buitentemperatuur deze slang geen functie heeft en ik vaak genoeg zonder deze slang op andere, goed lopende, auto's heb gereden.
Overigens is deze slang ook onlangs vernieuwd.:( Wel mijn dank voor je inbreng!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-06-2008 22:15 #714680 door V300 register
Okeej, weet niet zeker of deze al voorbij is gekomen, maar zit de restrictie nog in het slangetje tussen klepdeksel en carburateur? :f

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-06-2008 22:26 #714691 door V300 register

Dutchie;59688 schreef : Okeej, weet niet zeker of deze al voorbij is gekomen, maar zit de restrictie nog in het slangetje tussen klepdeksel en carburateur? :f

Restrictie?

Tussen mijn kleppendeksel en de carb zit een T-stuk (ook nieuw) waarvan de bovenste deel in het luchtfilterhuis gaat en de aftakking op het vacuumpunt aan de onderkant van de carb (andere kant) aansluit.

:S

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-06-2008 00:11 #714700 door V300 register
en in die laatste slang zit een verdikking, wat een propje blijkt te zijn waar een zeer klein gaatje in zit.

'de restrictie' dus :)

die verdikking valt meestal niet op als mensen lukraak slangetjes gaan vervangen, en dan is het over en uit met de pret qua stationair lopen.

lijkt me dus ook niet op dit probleem van toepassing, want bij het ontbreken van de restrictie zijn er veel symptomen. loopt echt niet goed meer stationair, ook niet af en toe w?l.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2008 17:09 #714762 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Met horten en stoten

bouchard;59686 schreef : EGR sluit ik nu dus uit,

antiekeradio;59489 schreef : pulsair afblijven, EGR dichtmaken. zo moeilijk is het toch niet?

eventueel TIJDELIJk de EGR dichtmaken, dan kun je in ieder geval overige dingen uitsluiten...

bouchard;59686 schreef : maar wat bedoel je met differentieel?

AvdAkker;58218 schreef : stommelen, ervaar je dat als voor en achterover geschud worden in je stoel? lichtjes en bij een bepaald gefixeerd toerental? want in dat geval, kun je het beter in je differentieel zoeken, loopvlakslijtage van de tandwielen waardoor een speling ontstaat die je alleen bij bepaalde omstandigheden merkt.

bouchard;59686 schreef : De suggestie van gescheurde slang tussen warmtewisselaar en luchtfilterhuis kan ik niet direkt plaatsen

toen deze bij mij loshing ree mijn auto voor geen meter doordat t? koude lucht de motor in ging. heftig stommelen en moeilijk doen was het gevolg.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-06-2008 18:54 #714774 door V300 register

antiekeradio;59710 schreef : en in die laatste slang zit een verdikking, wat een propje blijkt te zijn waar een zeer klein gaatje in zit.

'de restrictie' dus :)

die verdikking valt meestal niet op als mensen lukraak slangetjes gaan vervangen, en dan is het over en uit met de pret qua stationair lopen.

lijkt me dus ook niet op dit probleem van toepassing, want bij het ontbreken van de restrictie zijn er veel symptomen. loopt echt niet goed meer stationair, ook niet af en toe w?l.

Als je het slangetje bedoel dat tussen het t-stuk en het filterhuis zit, dan is die bij nogsteeds origineel. Ik zal er naar kijken zodra de auto weer gaat stoten.
Overigens heb ik niet lukraak slangetjes lopen vervangen, echter alle vacuumslangen met origineel Volvo-materiaal vernieuwd.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-06-2008 19:00 #714776 door V300 register

AvdAkker;59776 schreef : eventueel TIJDELIJk de EGR dichtmaken, dan kun je in ieder geval overige dingen uitsluiten...

De EGR was al min of meer afgedicht. Ik heb het alleen maar afgewerkt.

AvdAkker;59776 schreef : toen deze bij mij loshing ree mijn auto voor geen meter doordat t? koude lucht de motor in ging. heftig stommelen en moeilijk doen was het gevolg.

Ik sluit niets meer uit. Zodra het stoten weer gebeurd gaat ook dit onderdeel onder inspectie. De slang voor warme lucht had ik wel al vervangen.

Jouw verhaal over het diff zit me niet lekker.
a. Heeft dit toch geen invloed op de stationairloop van de motor?
b. Horten en stoten gebeurd (als het gebeurd) bij constante snelheid tussen de 40 tot 70 km/h. Zijn dit de voorwaarden waar jij het over hebt.

Wel ga ik, zodra ik over een brug(ruimte/tijd) kan beschikken, kijken of ik speling kan waarnemen. Heb jij nog tips over hoe ik dit moet checken?

BTW Ik ben blij met de reacties en suggesties die aangedragen worden!:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-06-2008 19:08 #714778 door V300 register

bouchard;59700 schreef : Tussen mijn kleppendeksel en de carb zit een T-stuk (ook nieuw) waarvan de bovenste deel in het luchtfilterhuis gaat en de aftakking op het vacuumpunt aan de onderkant van de carb (andere kant) aansluit.

Doelen jullie op de t-splitsing van de slang uit je kleppendeksel naar luchtfilter en carb? Daar zit bij mij een scheur van jewelste in (vlak onder de splitsing, bij de deksel). Het lijkt erop alsof die slang weinig effect heeft op het 'mooi lopen' van mijn motor (heb de slang er bij het luchtfilter even afgehad terwijl de motor draaide), misschien kan het nog beter als ik 'm vervang? Of heeft dit vooral invloed als je op benzine rijdt?
Excus? dat ik er zo even tussendoor klep.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC