Met horten en stoten
- V300 register
- Verbannen
-
Ook lijkt het mij dat bij jou de EGR in werking is? Bij mij zuigt het ook valse lucht (remreiniger).
Mooie foto, overigens. Mag ik die gebruiken voor mijn verslag?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
heb ook nog wel een foto van de zijkant met die gekleurde ringen kunnen we er op zeteen welke naar iedere aansluiting hoort te gaan
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;58002 schreef : gaat dit over dezelfde auto dan ik volg het even niet meer
bouchard;57999 schreef : Sorry, maar mij lijkt het beter om op deze topic verder te gaan met dit probleem.
Het gaat nog steeds ik deze topic om een 1400 cc handgeschakelde, waar dus verschillende carbs op passen. Ik had in mijn strijd tegen het stotteren een ander carb genoteerd en kwam dus ook op de topic over verschillende carbs terecht.
Daar kwamen we weer zo vaak terecht op het rijgedrag, dat ik die weer terug wilde brengen naar mijn topic. Vandaar mijn actie tussen de topics.
[quote=Harry;[mod]Waarom leek het jou beter verder te gaan in dit topic? Het topic waar jij deze info uithaalde ging over verschillende types carburateurs... Als je trouwens nog een keer zoiets hebt, stuur dan even een PB'tje naar een mod. Die kan het overzichtelijker kopieren/knippen+plakken

Harry[/mod][/quote]
Sorry, maar computer-werk is niet mijn sterkste kant en ik wist zeker dat ik de aandacht zou krijgen van iemand die het wel in orde kan brengen.
AvdAkker;58045 schreef : ik zit dit topic nu even goed door te lezen, en inmiddels ben ... ... van de auto's.
Vandaar mijn poging om zoveel mogelijk inbreng over het stotteren-probleem bij elkaar te krijggen.
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
eventueel kan klepspeling ook een rol spelen, een compressiemeting biedt hierbij uitkomst en een keertje de kleppen nastellen/controleren kan ook nooit kwaad.
ook heb ik eens gehad dat het flexibele stukje buis voor de carburateurvoorverwarmer (loopt van een hitteschildje op een waterpijp naar het luchtfilterhuis) losgeschoten was, hierdoor liep de motor ook voor geen meter, buiten het feit dat die slang los kan schieten, kan de thermisch werkende klep in het luchtfilterhuis ook kaduuk zijn.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;58131 schreef : als een carburateurwissel ook weinig uithaalt dan is er of ergens een luchtlekkage, of een probleem met de ontsteking, af en toe wel goed lopend zou de verdelerkap kunnen zijn. aangezien dit onderdeel nogal vochtgevoelig is. vervangen van een setje bougies (ca ?20,-) bougiekabels (ca?25,-) verdelerkap (ca?15,-) en bijbehorend rotor (ca?5,-) kan hierbij al uitkomst bieden, heb het bij mn eigen auto ook gedaan en hij ging er alleen maar netter van lopen.
eventueel kan klepspeling ook een rol spelen, een compressiemeting biedt hierbij uitkomst en een keertje de kleppen nastellen/controleren kan ook nooit kwaad.
Geen luchtlekkage's (nieuw gesneden pakingen), geen vuil in brandstofleidingen (vervangen en filter geplaatst), geen electrische problemen (nieuwe bougies (Juiste warmte graad), rotor en -kap en zelfs bougiekabels)
Zoals ik al eerder aangegeven heb: HET GEBRUIKELIJKE TRAJECT IS DOORLOPEN! (:woops:)
Ik werk nog wel met het orginele Puls-air systeem en de EGR. En afdoppen is geen oplossing!:grr2:
- V300 register
- Verbannen
-
cryowim;58128 schreef : zal hem er meteen maar bijdoen .
Vraagje bij wie zit het nu goed? slangen verwisselen zou ook wat kunnen verklaren
Loopt jouw motor wel goed en zonder horten en stoten? Hoe kom je bij de CO-schroef?:hmmz2:
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
bdp sensor (op het vliegwiel) die niet correct werkt?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
bouchard;58175 schreef : Loopt jouw motor wel goed en zonder horten en stoten? Hoe kom je bij de CO-schroef?:hmmz2:
co stellen kun je zelf doen met je schroevendraaier, maar als je hem aan de co meter hangt dan zie je pas wat je doet, ik heb het eerst ook zelf gedaan na carburateurrevisie en kreeg hem ook netjes lopend, toen ik er in de garage een co meter aan hing kwam ik op 3%, heb hem toen opnieuw afgesteld en heb nu 0,6% en hij heeft nog nooit zo mooi gelopen, ongeacht buitentemperatuur/luchtvochtigheid/temperatuur motor, altijd netjes en nooit afslaan of horten en stoten.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;58193 schreef : vacuumslang naar rembekrachtiger, rubber koppelstukjes hard geworden?
bdp sensor (op het vliegwiel) die niet correct werkt?
Nop, vervangen!
AvdAkker;58194 schreef : co stellen kun je zelf doen met je schroevendraaier, maar als je hem aan de co meter hangt dan zie je pas wat je doet, ik heb het eerst ook zelf gedaan na carburateurrevisie en kreeg hem ook netjes lopend, toen ik er in de garage een co meter aan hing kwam ik op 3%, heb hem toen opnieuw afgesteld en heb nu 0,6% en hij heeft nog nooit zo mooi gelopen, ongeacht buitentemperatuur/luchtvochtigheid/temperatuur motor, altijd netjes en nooit afslaan of horten en stoten.
Ik bedoel; als je naar de foto kijkt, dan wordt de CO-schroef afgeschermd door een vacuumslang. (Kan dus niet de bedoeling zijn, lijkt me):nono: