Met horten en stoten
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Als je toch op de provosorische tour gaat, maak dan het oppervlak vet en druk het op een stuk papier. Ik heb ooit wel eens zo een pakking gemaakt, dat was echter voor een 20 cm (+/-) stalen flens met 16mm boutgaten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
KonradW;30079 schreef : harry, probeer anders eens gewoon een stuk papier erover te leggen, met zo'n zwart doordruk velletje(bn de naam even kwijt), dan kun je gewoon alle kanaaltjes "overtekenen" en dan kun je altijd dingen nacontroleren, en dan een proefpakking snijden, controleren etc.
grilkip;30107 schreef : Carbonpapier
Als je toch op de provosorische tour gaat, maak dan het oppervlak vet en druk het op een stuk papier. Ik heb ooit wel eens zo een pakking gemaakt, dat was echter voor een 20 cm (+/-) stalen flens met 16mm boutgaten.
@ Conny: dit gaat een beetje lastig, want volgens Wouter moeten sommige kanaaltjes worden afgesloten en andere weer niet. En zonder origineel weet ik dus niet welke :uh-uhh:
@ Grillkip: zo heb ik het ook geleerd op school, maar dan met rood lagervet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
de pakking is overigens nog steeds bij volvo-dealers verkrijgbaar.
ook heb ik dat klepje in het luchtfilter niet meer, maar daar zal het toch niet aan liggen?
kan iemand mij uitleggen hoe het ev. met die vlotter zit?
tevens een adresje voor een revisie-setje van een carb. is welkom.
groetjes Alex.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Dutchie;29176 schreef : Het zou je carburateur kunnen zijn die loszit en daardoor valse lucht aanzuigt. Daar heb ik sinds ik het bovendekseltje gister vervangen heb ook een beetje last van. Bij het stoplicht schudt de de auto nu behoorlijk, terwijl ik daar eerder geen last van had. Carb zit verder wel goed vast, dus....
Je kan dus eens kijken of je carb goed vastzit, beetje heen en weer wiebelen enzo.
noot20;29183 schreef : Misschien is 1 van de 3 bouten waarmee je luchtfilterhuis op je carburateur is gemonteerd losgetrilt. Waardoor er valse lucht aan wordt gezogen tussen je carburateur en luchtfilterhuis.
Deze drie bevestigingsbouten voor het luchtfilterhuis zijn een slecht ontwerppunt van de 300 serie.
grt No?
Dutchie;29185 schreef : Onderaan bij de voet van de carb zitten 4 bouten die bij mij ook enigszins los zaten. Bij ??ntje kun je er niet zo lekker bij, maar met een beetje gepiel met een steeksleutel wil het wel. Het deksel zit vast met vijf (5) boutjes.
Ik heb om die 'tuit' van 't luchtfilter en een stang aan de carosserie een tie-wrap gedaan zodat het luchtfilter minder trilt. Een provisorische oplossing, maar het werkt tot nu toe prima
antiekeradio;29218 schreef : ook zonder (dus met geheel uitgebouwd) luchtfilter behoort een auto zonder schokken te lopen.
wel ben ik het ermee eens dat dit waarschijnlijk een luchtlekkage is!!
kanshebbers zijn oa rubber slangen, pakking ONDER de carburateur, pakking tussen spruitstuk en motorblok, etc.
het is wellicht een idee om met een spuitbus brandbaar spul op de verdachte pakkingen te spuiten. als het daarlangs lekt hoor je dat gelijk aan het lopen van de motor.
Lucluc;29230 schreef : Volgens mij bedoelt No? die schroeven die je aan de bovenkant van de carburateur ziet zitten als je het luchtfilterhuis verwijderd. Als je dan ook nog die pakking even optilt, dan zitten daaronder ook nog schroeven verstopt. Juist die zaten bij mij ook een keer los en ik kan je verzekeren dat goed aandraaien (met mini-ratel) een slok op een borrel scheelde.
antiekeradio;29412 schreef : als er tussen de 2 helften van de carburateur geen (ingewikkelde) papieren pakking meer zit, is het niet gek dat je rare effecten krijgt.
de vlotterhoogte klopt niet meer; en op diverse plaatsen lopen kanaaltjes die afgedicht moeten worden.
Dutchie;29661 schreef : Wat heb jij voor auto/motor/carburateur? Zit de originele pakking er nog wel tussen? Anders kun je die niet namaken met pakkingpapier
Bij mij zat er helemaal geen pakking meer tussen, dus ik geen idee hoe ik de nieuwe moet namaken... :f
Nop, Alles vast en dicht, met nieuwe pakkingen. En no steeds met horten en stoten door het land.
Nog een klein jaartje, dan komt ie ook in aanmerking voor de slooppremie in Den Haag. Misschien verhogen ze de premie ook nog ondertussen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
bouchard;55849 schreef : Nop, Alles vast en dicht, met nieuwe pakkingen. En no steeds met horten en stoten door het land.
Nog een klein jaartje, dan komt ie ook in aanmerking voor de slooppremie in Den Haag. Misschien verhogen ze de premie ook nog ondertussen!
even een vraagje, het stotterend lopen, is dit enkel bij stationair of ook tijdens het rijden? wat gebeurd er met de toerenteller en eventueel de economymeter als de motor stotterd?
heb nog een idee, de klep van de voorverwarmer. deze zit in de koektrommel (luchtfilterhuis) gemonteerd en dient om lucht vanaf een hittelschildje bij het uitlaatspruitstuk het filterhuis in te leiden.. slang gescheurd, klep kapot?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-



Je bezocht: 04-06-2008 voor het laatst om 13:24
Priv?-berichten : 0 Ongelezen, Totaal 0.
Zoeken in forums
Discussies weergeven Berichten weergeven
Uitgebreid Zoeken
Directe Links Berichten van vandaag Markeer Forums als Gelezen Bekijk vriendenlijst Gebruiker ControlePaneel (CP) Wijzig Onderschrift Wijzig profiel Wijzig Opties Diversen Priv?-berichten Geabonneerde Discussies Mijn Profiel Wie is er online
Ga naar pagina...

Discussie Opties vbmenu_register("threadtools"); Zoek in onderwerp vbmenu_register("threadsearch"); Discussie beoordelen vbmenu_register("threadrating"); Weergave Modus vbmenu_register("displaymodes");

20-05-2008, 21:40
dsangers vbmenu_register("postmenu_56292", true);
Dirk Sangers
Geregistreerde Gast (geen lid)
Geregistreerd op: July 2007
Woonplaats: Baarn
Berichten: 35
Types carburateur voor 340 1.4
Aangezien mijn 340 niet meer goed op benzine loopt, overweeg ik om de cabarateur te vervangen in plaats van open te halen. Weet iemand welke verschillende types er zijn en waar ik op moet letten. Heb begrepen dat er een type is met 1 klep, en 1 met 2 klepjes. Daarnaast laat de vraagbaak verschillende types zien, dus zie door de bomen het bos even niet meer. Het gaat om een 340 1.4 uit 89 met KAT.
Hopelijk weet iemand meer over de verschillende types. dsangers Bekijk Public Profile Stuur een priv?-bericht naar dsangers Vind alle berichten van dsangers Voeg dsangers toe aan je Vriendenlijst

20-05-2008, 21:50
Niels van der Weiden
Redactie Volvoice
Geregistreerd op: May 2007
Woonplaats: Bodegraven
Berichten: 449

Als je het deksel van het luchtfilterhuis haalt zie je waarschijnlijk dit

en heb je dus een Weber 32 DIR met een stekkertje voor de fuel cut-off.
__________________
You! Me! Dancing! Klik! Niels Bekijk Public Profile Stuur een priv?-bericht naar Niels Vind alle berichten van Niels Voeg Niels toe aan je Vriendenlijst

20-05-2008, 22:05
Jean-Luc Rouvroye
Secretaris V3C
Geregistreerd op: December 2005
Woonplaats: Nijmegen
Berichten: 2.081
Die fuel cut-off hoeft er niet per se op te zitten. Je ziet het zwarte kastje wel (of niet) tegen de binnenkant van het zijscherm zitten.
Persoonlijk zou ik zoeken op het juiste typenummer. Dan de carb overzetten en de oude op een regenachtige winteravond gaan schoonmaken en reviseren. Anders zat je toch maar het een borduurwerkje bij de kachel, nu leer je hoe de Weber in elkaar zit. Revisiekitjes zijn vast wel ergens verkrijgbaar.
Heb je de stationairsproeier ook getest?
__________________
Te koop: Volvo 360 GLS 1984 Lucluc Bekijk Public Profile Stuur een priv?-bericht naar Lucluc Vind alle berichten van Lucluc Voeg Lucluc toe aan je Vriendenlijst

20-05-2008, 23:18
Wouter Nieuwlaat
Webmaster & Vice-Voorzitter V3C
Geregistreerd op: April 2003
Woonplaats: Roosendaal
Berichten: 5.925

de methode die Jean-Luc omschrijft is de enige juiste weg om weer een 100% goed lopende motor op benzine te krijgen.
carburateurs die er wel heel veel op lijken maar het net niet zijn, daarmee kom je hoogstens op spreekwoordelijk 95% antiekeradio Bekijk Public Profile Stuur een priv?-bericht naar antiekeradio Bezoek antiekeradio's webpagina! Vind alle berichten van antiekeradio Voeg antiekeradio toe aan je Vriendenlijst

21-05-2008, 21:15
dsangers vbmenu_register("postmenu_56373", true);
Dirk Sangers
Geregistreerde Gast (geen lid)
Geregistreerd op: July 2007
Woonplaats: Baarn
Berichten: 35
Lijkt me een goed plan om een andere te monteren en de oude te reviseren om deze op een later moment terug te zetten. Om echter een nieuwe te plaatsen moet je precies het goede type weten. De vraagbaak heeft het ook over de Weber 32DIR met fuel cut off, maar heeft het ook over verschillende soorten 109/100 e.d.: moet ik naast 32DIR met fuel cut off ook letten op deze getallen volgens jullie, of maakt dit niet veel uit?
Daarnaast: hoe kom ik er achter welk type cabarateur ik voor me heb liggen, staan dit soort gegevens op de cabarateur vermeldt (kan niet zien in de auto nu)?
Ben beetje bang dat ik straks een verkeerde cabarateur monteer dus vandaar deze detail vragen. Lijkt me overigens leuk en leerzaam om de cabarateur zelf te reviseren, dus dat wil ik zeker gaan doen. dsangers Bekijk Public Profile Stuur een priv?-bericht naar dsangers Vind alle berichten van dsangers Voeg dsangers toe aan je Vriendenlijst

21-05-2008, 21:21
Jean-Luc Rouvroye
Secretaris V3C
Geregistreerd op: December 2005
Woonplaats: Nijmegen
Berichten: 2.081
Reviseren is zeker weten leuk en het resultaat mag er ook zijn.
__________________
Te koop: Volvo 360 GLS 1984 Lucluc Bekijk Public Profile Stuur een priv?-bericht naar Lucluc Vind alle berichten van Lucluc Voeg Lucluc toe aan je Vriendenlijst

21-05-2008, 21:32
cryowim vbmenu_register("postmenu_56377", true);
Wim Horinga
V3C Clublid
Geregistreerd op: September 2003
Berichten: 248
op de voet van de carb staat text die moet bij voorkeur de zelfde zijn als van de originele
cryowim Bekijk Public Profile Stuur een priv?-bericht naar cryowim Vind alle berichten van cryowim Voeg cryowim toe aan je Vriendenlijst

21-05-2008, 23:29
Wouter Nieuwlaat
Webmaster & Vice-Voorzitter V3C
Geregistreerd op: April 2003
Woonplaats: Roosendaal
Berichten: 5.925

dat is dus een 32DIR 105
(B14.4S van 1985-1987) antiekeradio Bekijk Public Profile Stuur een priv?-bericht naar antiekeradio Bezoek antiekeradio's webpagina! Vind alle berichten van antiekeradio Voeg antiekeradio toe aan je Vriendenlijst

22-05-2008, 19:50
dsangers vbmenu_register("postmenu_56442", true);
Dirk Sangers
Geregistreerde Gast (geen lid)
Geregistreerd op: July 2007
Woonplaats: Baarn
Berichten: 35
Helemaal top mensen. Is me nu duidelijk dat je dus op 32 DIR moet letten, maar ook op de getallen erachter. 32DIR105 of 32DIR109.... etc. Ga dus nog maar eens in de motorkap duiken. Via ebay kan ik een reparatieset (pakkingen) bestellen voor de Weber cabarateur. Ook de cabarateur openmaken moet je eens de eerste keer doen. dsangers Bekijk Public Profile Stuur een priv?-bericht naar dsangers Vind alle berichten van dsangers Voeg dsangers toe aan je Vriendenlijst

22-05-2008, 21:33
Jean-Luc Rouvroye
Secretaris V3C
Geregistreerd op: December 2005
Woonplaats: Nijmegen
Berichten: 2.081
Welke code heb jij op je carb staan? Er zijn hier vast mensen die je aan een ander exemplaar kunnen helpen.
__________________
Te koop: Volvo 360 GLS 1984 Lucluc Bekijk Public Profile Stuur een priv?-bericht naar Lucluc Vind alle berichten van Lucluc Voeg Lucluc toe aan je Vriendenlijst

22-05-2008, 22:33
Wouter Nieuwlaat
Webmaster & Vice-Voorzitter V3C
Geregistreerd op: April 2003
Woonplaats: Roosendaal
Berichten: 5.925

Eventueel zijn de 104 en 109 en de 105 en 110 onderling uitwisselbaar. 104/105 en 109/110 zeer zeker niet.
dit zijn namelijk 2 generaties, van 2 verschillende uitvoeringen.
De aansluitingen kloppen in ieder geval grotendeels. antiekeradio Bekijk Public Profile Stuur een priv?-bericht naar antiekeradio Bezoek antiekeradio's webpagina! Vind alle berichten van antiekeradio Voeg antiekeradio toe aan je Vriendenlijst

25-05-2008, 12:52
dsangers vbmenu_register("postmenu_56733", true);
Dirk Sangers
Geregistreerde Gast (geen lid)
Geregistreerd op: July 2007
Woonplaats: Baarn
Berichten: 35
Heb even gekeken onder de motorkap en het is een 32 DIR 109. Inmiddels al contact met iemand die er een heeft liggen. Even afwachten of het de goede is. Anders plaats ik een oproep.
Die revisiesetjes zijn trouwens moeilijk te krijgen/vinden. Iemand hier ervaring mee? dsangers Bekijk Public Profile Stuur een priv?-bericht naar dsangers Vind alle berichten van dsangers Voeg dsangers toe aan je Vriendenlijst

31-05-2008, 19:49
dsangers vbmenu_register("postmenu_57435", true);
Dirk Sangers
Geregistreerde Gast (geen lid)
Geregistreerd op: July 2007
Woonplaats: Baarn
Berichten: 35
Inmiddels wat heen en weer gemaild met Anjo en de volgende punten gecontroleerd:
- elektische afsluiter werkt (tikje)
- brandstof tot aan cabarateur (slangetje in potje loopt snel vol): pomp dus oke.
- echter geen brandstof in kelkjes zichtbaar bij stilstaande motor en handmatig gas geven.
Plan is nu te gaan kijken naar de sproeier of deze verstopt zit en anders de caburateur te gaan doorblazen c.q. reviseren.
Wordt vervolgd. Tips of opmerkingen zijn natuurlijk welkom! dsangers Bekijk Public Profile Stuur een priv?-bericht naar dsangers Vind alle berichten van dsangers Voeg dsangers toe aan je Vriendenlijst

01-06-2008, 09:38
Wouter Nieuwlaat
Webmaster & Vice-Voorzitter V3C
Geregistreerd op: April 2003
Woonplaats: Roosendaal
Berichten: 5.925

opmerking: "goed bezig"


02-06-2008, 21:15
dsangers vbmenu_register("postmenu_57608", true);
Dirk Sangers
Geregistreerde Gast (geen lid)
Geregistreerd op: July 2007
Woonplaats: Baarn
Berichten: 35
Inmiddels geconstateerd (met dank aan Anjo) dat er tot aan de caburateur brandstof komt, maar in de kelkjes van de cabarateur zie je geen bezine als gas wordt gegeven (bij stilstaande motor). Nu een weekend zien te vinden om een en ander door te blazen en te reviseren. Ben benieuwd hoe dat er van binnen allemaal uitziet.
Heb het vermoeden dat wellicht de vlotter door droogstand is gaan klapperen en mogelijk geen brandstof meer toelaat in caburateur. Als dit het niet is moet er wel iets verstopt zitten....
Dat wordt zoeken..... dsangers Bekijk Public Profile Stuur een priv?-bericht naar dsangers Vind alle berichten van dsangers Voeg dsangers toe aan je Vriendenlijst

02-06-2008, 22:04
anjo van den akker
V3C Clublid
Geregistreerd op: September 2007
Woonplaats: Benschop
Berichten: 203
ik denk dat het wel goedkomt dirk, "It aint rocketsience". mochten m'n diagnoses juist zijn dan post ik de hele mailoorlog ook hier.. was wel grappig trouwens, ik had zn advertentie gezien voor een andere carb en daarop gerageerd zo begon het hele verhaal, dit hele topic had ik toen nog heel niet gezien:woops:

__________________
kicker in de 340 klinkt best!:worship: AvdAkker Bekijk Public Profile Stuur een priv?-bericht naar AvdAkker Vind alle berichten van AvdAkker Voeg AvdAkker toe aan je Vriendenlijst

03-06-2008, 19:20
bouchard vbmenu_register("postmenu_57741", true);
Paul Bouchard
V3C Clublid
Geregistreerd op: March 2007
Berichten: 292
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door antiekeradio

Eventueel zijn de 104 en 109 en de 105 en 110 onderling uitwisselbaar. 104/105 en 109/110 zeer zeker niet.
dit zijn namelijk 2 generaties, van 2 verschillende uitvoeringen.
De aansluitingen kloppen in ieder geval grotendeels.
DUS ik kan geen 109 carb plaatsen als vervanger van een 105?


03-06-2008, 20:21
bouchard vbmenu_register("postmenu_57751", true);
Paul Bouchard
V3C Clublid
Geregistreerd op: March 2007
Berichten: 292
Laat maar, beide carbs zijn 105'en. Degene die mij de andere ooit eens verkocht heeft noemde het een 109, maar er staat duidelijk 105, welliswaar op een andere plaats dan op de foto.
Wel bleek een zekering gesprongen, waardoor de 'electronica' het niet meer deed. bouchard Bekijk Public Profile Stuur een priv?-bericht naar bouchard Vind alle berichten van bouchard Voeg bouchard toe aan je Vriendenlijst

03-06-2008, 23:16
Wouter Nieuwlaat
Webmaster & Vice-Voorzitter V3C
Geregistreerd op: April 2003
Woonplaats: Roosendaal
Berichten: 5.925

staat 32 DIR er ook nog voor dan? er staan veel verschillende codes/cijfers op zo'n ding vaak... antiekeradio Bekijk Public Profile Stuur een priv?-bericht naar antiekeradio Bezoek antiekeradio's webpagina! Vind alle berichten van antiekeradio Voeg antiekeradio toe aan je Vriendenlijst

04-06-2008, 10:18
bouchard vbmenu_register("postmenu_57800", true);
Paul Bouchard
V3C Clublid
Geregistreerd op: March 2007
Berichten: 292
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door antiekeradio

staat 32 DIR er ook nog voor dan? er staan veel verschillende codes/cijfers op zo'n ding vaak...
De auto is even weg, bij terugkomst even checken.
Hij paste wel precies, met zelfs alle vacuum aansluitingen op dezelfde plaats.
(2 naast de CO-schroef, en 1 erboven voor de ontsteking) bouchard Bekijk Public Profile Stuur een priv?-bericht naar bouchard Vind alle berichten van bouchard Voeg bouchard toe aan je Vriendenlijst

04-06-2008, 10:20
Wouter Nieuwlaat
Webmaster & Vice-Voorzitter V3C
Geregistreerd op: April 2003
Woonplaats: Roosendaal
Berichten: 5.925

mjah dan zal het geen 109 zijn! antiekeradio Bekijk Public Profile Stuur een priv?-bericht naar antiekeradio Bezoek antiekeradio's webpagina! Vind alle berichten van antiekeradio Voeg antiekeradio toe aan je Vriendenlijst

04-06-2008, 12:11
bouchard vbmenu_register("postmenu_57811", true);
Paul Bouchard
V3C Clublid
Geregistreerd op: March 2007
Berichten: 292
Dan heb ik toch nog een vraagje:
Een van de vacuumslangetjes (rechter) gaat naar de EGR, de andere gaat naar de andere kant van de carb. Degene boven de CO-schroef gaat naar de ontsteking. Toch?
Wat nu als ik rechts en links door elkaar haal?
Ik krijg die auto maar niet blijvend schokvrij. (Wel voor een tiental km's, maar dan gaat ie weer) Ook niet als ik het Puls-air systeem blokkeer. De EGR klep kan ik induwen en komt dan vanzelf weer terug.
Vanzelfsprekend is alles lekdicht (en getest met remmenreiniger)! bouchard Bekijk Public Profile Stuur een priv?-bericht naar bouchard Vind alle berichten van bouchard Voeg bouchard toe aan je Vriendenlijst

04-06-2008, 12:34
bouchard vbmenu_register("postmenu_57813", true);
Paul Bouchard
V3C Clublid
Geregistreerd op: March 2007
Berichten: 292
Gecheckt! 32DIR105 staat er op, echter aan de rechterkant en niet de linkerkant van de voet (zoals op de foto) Raar h?? bouchard Bekijk Public Profile Stuur een priv?-bericht naar bouchard Vind alle berichten van bouchard Voeg bouchard toe aan je Vriendenlijst

04-06-2008, 12:50
Wouter Nieuwlaat
Webmaster & Vice-Voorzitter V3C
Geregistreerd op: April 2003
Woonplaats: Roosendaal
Berichten: 5.925

ja dat is wel gek. maar het type klopt in ieder geval.
de EGR kun je niet zo goed controleren, dat de klep beweegt wil nog niet perse zeggen dat ie ook afsluit.
ik neem aan dat het schokken vooral bij weinig gasgeven op vrij lage snelheid begint? antiekeradio Bekijk Public Profile Stuur een priv?-bericht naar antiekeradio Bezoek antiekeradio's webpagina! Vind alle berichten van antiekeradio Voeg antiekeradio toe aan je Vriendenlijst
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
[mod]Waarom leek het jou beter verder te gaan in dit topic? Het topic waar jij deze info uithaalde ging over verschillende types carburateurs... Als je trouwens nog een keer zoiets hebt, stuur dan even een PB'tje naar een mod. Die kan het overzichtelijker kopieren/knippen+plakken

Harry[/mod]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.