Met horten en stoten

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-07-2007 10:59 #676575 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Met horten en stoten
harry, probeer anders eens gewoon een stuk papier erover te leggen, met zo'n zwart doordruk velletje(bn de naam even kwijt), dan kun je gewoon alle kanaaltjes "overtekenen" en dan kun je altijd dingen nacontroleren, en dan een proefpakking snijden, controleren etc.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-07-2007 16:05 #676603 door V300 register
Carbonpapier :D

Als je toch op de provosorische tour gaat, maak dan het oppervlak vet en druk het op een stuk papier. Ik heb ooit wel eens zo een pakking gemaakt, dat was echter voor een 20 cm (+/-) stalen flens met 16mm boutgaten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-07-2007 16:35 #676604 door V300 register

KonradW;30079 schreef : harry, probeer anders eens gewoon een stuk papier erover te leggen, met zo'n zwart doordruk velletje(bn de naam even kwijt), dan kun je gewoon alle kanaaltjes "overtekenen" en dan kun je altijd dingen nacontroleren, en dan een proefpakking snijden, controleren etc.

grilkip;30107 schreef : Carbonpapier :D

Als je toch op de provosorische tour gaat, maak dan het oppervlak vet en druk het op een stuk papier. Ik heb ooit wel eens zo een pakking gemaakt, dat was echter voor een 20 cm (+/-) stalen flens met 16mm boutgaten.

@ Conny: dit gaat een beetje lastig, want volgens Wouter moeten sommige kanaaltjes worden afgesloten en andere weer niet. En zonder origineel weet ik dus niet welke :uh-uhh:

@ Grillkip: zo heb ik het ook geleerd op school, maar dan met rood lagervet :D

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2008 10:09 #702242 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Met horten en stoten
kheb de pakking ook vervangen, maar de wagen (340 B14.4e/1984/vario) loopt nog met horten en stoten.
de pakking is overigens nog steeds bij volvo-dealers verkrijgbaar.

ook heb ik dat klepje in het luchtfilter niet meer, maar daar zal het toch niet aan liggen?

kan iemand mij uitleggen hoe het ev. met die vlotter zit?

tevens een adresje voor een revisie-setje van een carb. is welkom.

groetjes Alex.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-03-2008 10:11 #702243 door V300 register

• Alex (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-03-2008 20:37 #702291 door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Met horten en stoten
wat een overzichtelijke site!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-05-2008 22:15 #711023 door V300 register

Dutchie;29176 schreef : Het zou je carburateur kunnen zijn die loszit en daardoor valse lucht aanzuigt. Daar heb ik sinds ik het bovendekseltje gister vervangen heb ook een beetje last van. Bij het stoplicht schudt de de auto nu behoorlijk, terwijl ik daar eerder geen last van had. Carb zit verder wel goed vast, dus....

Je kan dus eens kijken of je carb goed vastzit, beetje heen en weer wiebelen enzo.

noot20;29183 schreef : Misschien is 1 van de 3 bouten waarmee je luchtfilterhuis op je carburateur is gemonteerd losgetrilt. Waardoor er valse lucht aan wordt gezogen tussen je carburateur en luchtfilterhuis.

Deze drie bevestigingsbouten voor het luchtfilterhuis zijn een slecht ontwerppunt van de 300 serie.

grt No?

Dutchie;29185 schreef : Onderaan bij de voet van de carb zitten 4 bouten die bij mij ook enigszins los zaten. Bij ??ntje kun je er niet zo lekker bij, maar met een beetje gepiel met een steeksleutel wil het wel. Het deksel zit vast met vijf (5) boutjes.

Ik heb om die 'tuit' van 't luchtfilter en een stang aan de carosserie een tie-wrap gedaan zodat het luchtfilter minder trilt. Een provisorische oplossing, maar het werkt tot nu toe prima :D

antiekeradio;29218 schreef : ook zonder (dus met geheel uitgebouwd) luchtfilter behoort een auto zonder schokken te lopen.

wel ben ik het ermee eens dat dit waarschijnlijk een luchtlekkage is!!

kanshebbers zijn oa rubber slangen, pakking ONDER de carburateur, pakking tussen spruitstuk en motorblok, etc.

het is wellicht een idee om met een spuitbus brandbaar spul op de verdachte pakkingen te spuiten. als het daarlangs lekt hoor je dat gelijk aan het lopen van de motor.

Lucluc;29230 schreef : Volgens mij bedoelt No? die schroeven die je aan de bovenkant van de carburateur ziet zitten als je het luchtfilterhuis verwijderd. Als je dan ook nog die pakking even optilt, dan zitten daaronder ook nog schroeven verstopt. Juist die zaten bij mij ook een keer los en ik kan je verzekeren dat goed aandraaien (met mini-ratel) een slok op een borrel scheelde.

antiekeradio;29412 schreef : als er tussen de 2 helften van de carburateur geen (ingewikkelde) papieren pakking meer zit, is het niet gek dat je rare effecten krijgt.

de vlotterhoogte klopt niet meer; en op diverse plaatsen lopen kanaaltjes die afgedicht moeten worden.

Dutchie;29661 schreef : Wat heb jij voor auto/motor/carburateur? Zit de originele pakking er nog wel tussen? Anders kun je die niet namaken met pakkingpapier :(

Bij mij zat er helemaal geen pakking meer tussen, dus ik geen idee hoe ik de nieuwe moet namaken... :f

Nop, Alles vast en dicht, met nieuwe pakkingen. En no steeds met horten en stoten door het land.
Nog een klein jaartje, dan komt ie ook in aanmerking voor de slooppremie in Den Haag. Misschien verhogen ze de premie ook nog ondertussen!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2008 22:57 #711026 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Met horten en stoten

bouchard;55849 schreef : Nop, Alles vast en dicht, met nieuwe pakkingen. En no steeds met horten en stoten door het land.
Nog een klein jaartje, dan komt ie ook in aanmerking voor de slooppremie in Den Haag. Misschien verhogen ze de premie ook nog ondertussen!

even een vraagje, het stotterend lopen, is dit enkel bij stationair of ook tijdens het rijden? wat gebeurd er met de toerenteller en eventueel de economymeter als de motor stotterd?

heb nog een idee, de klep van de voorverwarmer. deze zit in de koektrommel (luchtfilterhuis) gemonteerd en dient om lucht vanaf een hittelschildje bij het uitlaatspruitstuk het filterhuis in te leiden.. slang gescheurd, klep kapot?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-06-2008 22:19 #713063 door V300 register
[img
Gebruiker CP Vraagbaak (FAQ) Gebruikerslijst Nieuwe Berichten Zoeken vbmenu_register("navbar_search"); Directe Links vbmenu_register("usercptools"); Uitloggen
[img
Volvo 300 Club Forum > Techniek > Motor en Aandrijving (1400)
[img
Types carburateur voor 340 1.4 Welkom, bouchard
Je bezocht: 04-06-2008 voor het laatst om 13:24
Priv?-berichten : 0 Ongelezen, Totaal 0.

Zoeken in forums
Discussies weergeven Berichten weergeven
Uitgebreid Zoeken
Directe Links Berichten van vandaag Markeer Forums als Gelezen Bekijk vriendenlijst Gebruiker ControlePaneel (CP) Wijzig Onderschrift Wijzig profiel Wijzig Opties Diversen Priv?-berichten Geabonneerde Discussies Mijn Profiel Wie is er online
Ga naar pagina...
[img

Discussie Opties vbmenu_register("threadtools"); Zoek in onderwerp vbmenu_register("threadsearch"); Discussie beoordelen vbmenu_register("threadrating"); Weergave Modus vbmenu_register("displaymodes");
# 1
[img

20-05-2008, 21:40
dsangers vbmenu_register("postmenu_56292", true);
Dirk Sangers
Geregistreerde Gast (geen lid)

Types carburateur voor 340 1.4
Aangezien mijn 340 niet meer goed op benzine loopt, overweeg ik om de cabarateur te vervangen in plaats van open te halen. Weet iemand welke verschillende types er zijn en waar ik op moet letten. Heb begrepen dat er een type is met 1 klep, en 1 met 2 klepjes. Daarnaast laat de vraagbaak verschillende types zien, dus zie door de bomen het bos even niet meer. Het gaat om een 340 1.4 uit 89 met KAT.

Hopelijk weet iemand meer over de verschillende types. dsangers Bekijk Public Profile Stuur een priv?-bericht naar dsangers Vind alle berichten van dsangers Voeg dsangers toe aan je Vriendenlijst

# 2
[img

20-05-2008, 21:50
[img
Niels vbmenu_register("postmenu_56293", true);
Niels van der Weiden
Redactie Volvoice
[img

Als je het deksel van het luchtfilterhuis haalt zie je waarschijnlijk dit

[img

en heb je dus een Weber 32 DIR met een stekkertje voor de fuel cut-off.

# 3
[img

20-05-2008, 22:05
[img
Lucluc vbmenu_register("postmenu_56295", true);
Jean-Luc Rouvroye
Secretaris V3C

Die fuel cut-off hoeft er niet per se op te zitten. Je ziet het zwarte kastje wel (of niet) tegen de binnenkant van het zijscherm zitten.

Persoonlijk zou ik zoeken op het juiste typenummer. Dan de carb overzetten en de oude op een regenachtige winteravond gaan schoonmaken en reviseren. Anders zat je toch maar het een borduurwerkje bij de kachel, nu leer je hoe de Weber in elkaar zit. Revisiekitjes zijn vast wel ergens verkrijgbaar.

Heb je de stationairsproeier ook getest?

# 4
[img

20-05-2008, 23:18
[img
antiekeradio vbmenu_register("postmenu_56299", true);
Wouter Nieuwlaat
Webmaster & Vice-Voorzitter V3C
[img
[img

de methode die Jean-Luc omschrijft is de enige juiste weg om weer een 100% goed lopende motor op benzine te krijgen.

carburateurs die er wel heel veel op lijken maar het net niet zijn, daarmee kom je hoogstens op spreekwoordelijk 95% antiekeradio Bekijk Public Profile Stuur een priv?-bericht naar antiekeradio Bezoek antiekeradio's webpagina! Vind alle berichten van antiekeradio Voeg antiekeradio toe aan je Vriendenlijst

# 5
[img

21-05-2008, 21:15
dsangers vbmenu_register("postmenu_56373", true);
Dirk Sangers

Lijkt me een goed plan om een andere te monteren en de oude te reviseren om deze op een later moment terug te zetten. Om echter een nieuwe te plaatsen moet je precies het goede type weten. De vraagbaak heeft het ook over de Weber 32DIR met fuel cut off, maar heeft het ook over verschillende soorten 109/100 e.d.: moet ik naast 32DIR met fuel cut off ook letten op deze getallen volgens jullie, of maakt dit niet veel uit?

Daarnaast: hoe kom ik er achter welk type cabarateur ik voor me heb liggen, staan dit soort gegevens op de cabarateur vermeldt (kan niet zien in de auto nu)?

Ben beetje bang dat ik straks een verkeerde cabarateur monteer dus vandaar deze detail vragen. Lijkt me overigens leuk en leerzaam om de cabarateur zelf te reviseren, dus dat wil ik zeker gaan doen. dsangers Bekijk Public Profile Stuur een priv?-bericht naar dsangers Vind alle berichten van dsangers Voeg dsangers toe aan je Vriendenlijst

# 6
[img

21-05-2008, 21:21
[img
Lucluc vbmenu_register("postmenu_56374", true);
Jean-Luc Rouvroye
Secretaris V3C

Reviseren is zeker weten leuk en het resultaat mag er ook zijn.

# 7
[img

21-05-2008, 21:32
cryowim vbmenu_register("postmenu_56377", true);
Wim Horinga
V3C Clublid

op de voet van de carb staat text die moet bij voorkeur de zelfde zijn als van de originele

[img

cryowim Bekijk Public Profile Stuur een priv?-bericht naar cryowim Vind alle berichten van cryowim Voeg cryowim toe aan je Vriendenlijst

# 8
[img

21-05-2008, 23:29
[img
antiekeradio vbmenu_register("postmenu_56399", true);
Wouter Nieuwlaat
[img
[img

dat is dus een 32DIR 105

(B14.4S van 1985-1987) antiekeradio Bekijk Public Profile Stuur een priv?-bericht naar antiekeradio Bezoek antiekeradio's webpagina! Vind alle berichten van antiekeradio Voeg antiekeradio toe aan je Vriendenlijst

# 9
[img

22-05-2008, 19:50
dsangers vbmenu_register("postmenu_56442", true);
Dirk Sangers

Helemaal top mensen. Is me nu duidelijk dat je dus op 32 DIR moet letten, maar ook op de getallen erachter. 32DIR105 of 32DIR109.... etc. Ga dus nog maar eens in de motorkap duiken. Via ebay kan ik een reparatieset (pakkingen) bestellen voor de Weber cabarateur. Ook de cabarateur openmaken moet je eens de eerste keer doen. dsangers Bekijk Public Profile Stuur een priv?-bericht naar dsangers Vind alle berichten van dsangers Voeg dsangers toe aan je Vriendenlijst

# 10
[img

22-05-2008, 21:33
[img
Lucluc vbmenu_register("postmenu_56469", true);
Jean-Luc Rouvroye
Secretaris V3C

Welke code heb jij op je carb staan? Er zijn hier vast mensen die je aan een ander exemplaar kunnen helpen.

# 11
[img

22-05-2008, 22:33
[img
antiekeradio vbmenu_register("postmenu_56494", true);
Wouter Nieuwlaat
[img
[img

Eventueel zijn de 104 en 109 en de 105 en 110 onderling uitwisselbaar. 104/105 en 109/110 zeer zeker niet.

dit zijn namelijk 2 generaties, van 2 verschillende uitvoeringen.

De aansluitingen kloppen in ieder geval grotendeels. antiekeradio Bekijk Public Profile Stuur een priv?-bericht naar antiekeradio Bezoek antiekeradio's webpagina! Vind alle berichten van antiekeradio Voeg antiekeradio toe aan je Vriendenlijst

# 12
[img

25-05-2008, 12:52
dsangers vbmenu_register("postmenu_56733", true);
Dirk Sangers

Heb even gekeken onder de motorkap en het is een 32 DIR 109. Inmiddels al contact met iemand die er een heeft liggen. Even afwachten of het de goede is. Anders plaats ik een oproep.

Die revisiesetjes zijn trouwens moeilijk te krijgen/vinden. Iemand hier ervaring mee? dsangers Bekijk Public Profile Stuur een priv?-bericht naar dsangers Vind alle berichten van dsangers Voeg dsangers toe aan je Vriendenlijst

25-05-2008, 21:03 dsangers Dit bericht is verwijderd door Dutchie . Reden: Advertenties op het forum niet toegestaan.

# 13
[img

31-05-2008, 19:49
dsangers vbmenu_register("postmenu_57435", true);
Dirk Sangers

Inmiddels wat heen en weer gemaild met Anjo en de volgende punten gecontroleerd:
- elektische afsluiter werkt (tikje)
- brandstof tot aan cabarateur (slangetje in potje loopt snel vol): pomp dus oke.
- echter geen brandstof in kelkjes zichtbaar bij stilstaande motor en handmatig gas geven.

Plan is nu te gaan kijken naar de sproeier of deze verstopt zit en anders de caburateur te gaan doorblazen c.q. reviseren.

Wordt vervolgd. Tips of opmerkingen zijn natuurlijk welkom! dsangers Bekijk Public Profile Stuur een priv?-bericht naar dsangers Vind alle berichten van dsangers Voeg dsangers toe aan je Vriendenlijst

# 14
[img

01-06-2008, 09:38
[img
antiekeradio vbmenu_register("postmenu_57456", true);
Wouter Nieuwlaat
[img
[img

opmerking: "goed bezig" :) antiekeradio Bekijk Public Profile Stuur een priv?-bericht naar antiekeradio Bezoek antiekeradio's webpagina! Vind alle berichten van antiekeradio Voeg antiekeradio toe aan je Vriendenlijst

# 15
[img

02-06-2008, 21:15
dsangers vbmenu_register("postmenu_57608", true);
Dirk Sangers

Inmiddels geconstateerd (met dank aan Anjo) dat er tot aan de caburateur brandstof komt, maar in de kelkjes van de cabarateur zie je geen bezine als gas wordt gegeven (bij stilstaande motor). Nu een weekend zien te vinden om een en ander door te blazen en te reviseren. Ben benieuwd hoe dat er van binnen allemaal uitziet.

Heb het vermoeden dat wellicht de vlotter door droogstand is gaan klapperen en mogelijk geen brandstof meer toelaat in caburateur. Als dit het niet is moet er wel iets verstopt zitten....

Dat wordt zoeken..... dsangers Bekijk Public Profile Stuur een priv?-bericht naar dsangers Vind alle berichten van dsangers Voeg dsangers toe aan je Vriendenlijst

# 16
[img

02-06-2008, 22:04
[img
AvdAkker vbmenu_register("postmenu_57619", true);
anjo van den akker
V3C Clublid

ik denk dat het wel goedkomt dirk, "It aint rocketsience". mochten m'n diagnoses juist zijn dan post ik de hele mailoorlog ook hier.. was wel grappig trouwens, ik had zn advertentie gezien voor een andere carb en daarop gerageerd zo begon het hele verhaal, dit hele topic had ik toen nog heel niet gezien:woops::D

# 17
[img

03-06-2008, 19:20
bouchard vbmenu_register("postmenu_57741", true);
Paul Bouchard
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door antiekeradio
[img

Eventueel zijn de 104 en 109 en de 105 en 110 onderling uitwisselbaar. 104/105 en 109/110 zeer zeker niet.

dit zijn namelijk 2 generaties, van 2 verschillende uitvoeringen.

De aansluitingen kloppen in ieder geval grotendeels.

DUS ik kan geen 109 carb plaatsen als vervanger van een 105?:sad: bouchard Bekijk Public Profile Stuur een priv?-bericht naar bouchard Vind alle berichten van bouchard Voeg bouchard toe aan je Vriendenlijst

# 18
[img

03-06-2008, 20:21
bouchard vbmenu_register("postmenu_57751", true);
Paul Bouchard
V3C Clublid

Laat maar, beide carbs zijn 105'en. Degene die mij de andere ooit eens verkocht heeft noemde het een 109, maar er staat duidelijk 105, welliswaar op een andere plaats dan op de foto.

Wel bleek een zekering gesprongen, waardoor de 'electronica' het niet meer deed. bouchard Bekijk Public Profile Stuur een priv?-bericht naar bouchard Vind alle berichten van bouchard Voeg bouchard toe aan je Vriendenlijst

# 19
[img

03-06-2008, 23:16
[img
antiekeradio vbmenu_register("postmenu_57787", true);
Wouter Nieuwlaat
[img
[img

staat 32 DIR er ook nog voor dan? er staan veel verschillende codes/cijfers op zo'n ding vaak... antiekeradio Bekijk Public Profile Stuur een priv?-bericht naar antiekeradio Bezoek antiekeradio's webpagina! Vind alle berichten van antiekeradio Voeg antiekeradio toe aan je Vriendenlijst

# 20
[img

04-06-2008, 10:18
bouchard vbmenu_register("postmenu_57800", true);
Paul Bouchard
V3C Clublid

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door antiekeradio
[img

staat 32 DIR er ook nog voor dan? er staan veel verschillende codes/cijfers op zo'n ding vaak...

De auto is even weg, bij terugkomst even checken.

Hij paste wel precies, met zelfs alle vacuum aansluitingen op dezelfde plaats.
(2 naast de CO-schroef, en 1 erboven voor de ontsteking) bouchard Bekijk Public Profile Stuur een priv?-bericht naar bouchard Vind alle berichten van bouchard Voeg bouchard toe aan je Vriendenlijst

# 21
[img

04-06-2008, 10:20
[img
antiekeradio vbmenu_register("postmenu_57802", true);
Wouter Nieuwlaat
[img
[img

mjah dan zal het geen 109 zijn! antiekeradio Bekijk Public Profile Stuur een priv?-bericht naar antiekeradio Bezoek antiekeradio's webpagina! Vind alle berichten van antiekeradio Voeg antiekeradio toe aan je Vriendenlijst

# 22
[img

04-06-2008, 12:11
bouchard vbmenu_register("postmenu_57811", true);
Paul Bouchard
V3C Clublid

Dan heb ik toch nog een vraagje:

Een van de vacuumslangetjes (rechter) gaat naar de EGR, de andere gaat naar de andere kant van de carb. Degene boven de CO-schroef gaat naar de ontsteking. Toch?

Wat nu als ik rechts en links door elkaar haal?

Ik krijg die auto maar niet blijvend schokvrij. (Wel voor een tiental km's, maar dan gaat ie weer) Ook niet als ik het Puls-air systeem blokkeer. De EGR klep kan ik induwen en komt dan vanzelf weer terug.

Vanzelfsprekend is alles lekdicht (en getest met remmenreiniger)! bouchard Bekijk Public Profile Stuur een priv?-bericht naar bouchard Vind alle berichten van bouchard Voeg bouchard toe aan je Vriendenlijst

# 23
[img

04-06-2008, 12:34
bouchard vbmenu_register("postmenu_57813", true);
Paul Bouchard
V3C Clublid

Gecheckt! 32DIR105 staat er op, echter aan de rechterkant en niet de linkerkant van de voet (zoals op de foto) Raar h?? bouchard Bekijk Public Profile Stuur een priv?-bericht naar bouchard Vind alle berichten van bouchard Voeg bouchard toe aan je Vriendenlijst

# 24
[img

04-06-2008, 12:50
[img
antiekeradio vbmenu_register("postmenu_57817", true);
Wouter Nieuwlaat
[img
[img

ja dat is wel gek. maar het type klopt in ieder geval.

de EGR kun je niet zo goed controleren, dat de klep beweegt wil nog niet perse zeggen dat ie ook afsluit.

ik neem aan dat het schokken vooral bij weinig gasgeven op vrij lage snelheid begint? antiekeradio Bekijk Public Profile Stuur een priv?-bericht naar antiekeradio Bezoek antiekeradio's webpagina! Vind alle berichten van antiekeradio Voeg antiekeradio toe aan je Vriendenlijst

# 25
[img

04-06-2008, 13:22
bouchard vbmenu_register("postmenu_57818", true);
Paul Bouchard
V3C Clublid

Yep, maar niet altijd. En eigenlijk bij constant rijden op lage snelheid (40 ? 50 kmh).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-06-2008 22:20 #713064 door V300 register
Sorry, maar mij lijkt het beter om op deze topic verder te gaan met dit probleem.

[mod]Waarom leek het jou beter verder te gaan in dit topic? Het topic waar jij deze info uithaalde ging over verschillende types carburateurs... Als je trouwens nog een keer zoiets hebt, stuur dan even een PB'tje naar een mod. Die kan het overzichtelijker kopieren/knippen+plakken :)

Harry[/mod]

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC