Met horten en stoten

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-06-2007 17:20 #626144 door V300 register
Met horten en stoten is gemaakt door V300 register
:) We zijn afgelopen week met de 'Grijze' op vakantie geweest in Noord Duitsland.

Toch spannend, met een auto die je nog maar sinds kort hebt, maar de koppeling (zorg ??n) en de fan (zorg twee) hebben zich goed gehouden! :y:

Echter.... Gedurende de vakantie heb ik konstant last gehad van een soort gebok van de auto (340S-5sp). Irritant!:mad:

Geprobeert het CO2 wat ruimer te stellen, echter het was niet consequent.
Het ene moment draaide de motor rustig en reden we, bij lage toeren, leuk rond, om vervolgens weer met horten en stoten door het volgende dorpje heen te komen. Prompt stond de motor bij stationair te schudden als Terpstra op een feestje :f, om even later weer als een zonnetje verder te gaan.

Ik heb de boel maar ruim afgesteld, zonde van het benzineverbruik, maar het gebok werd daardoor draagbaarder.:(

Waar ga ik nu het eerst zoeken?

In de afstelling kan het niet liggen, want het gebok was niet consequent. De ontstekingsdelen (bougies, kap, rotor en kabels) waren al vervangen.

Is dit electrisch of ben ik aan een nieuwe carb. toe?:uh-uhh:

Toch hebben we onderweg genoten van het comfort wat deze auto ons geboden heeft. Ver boven verwachting! :worship:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-06-2007 17:42 #673199 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Met horten en stoten
Het zou je carburateur kunnen zijn die loszit en daardoor valse lucht aanzuigt. Daar heb ik sinds ik het bovendekseltje gister vervangen heb ook een beetje last van. Bij het stoplicht schudt de de auto nu behoorlijk, terwijl ik daar eerder geen last van had. Carb zit verder wel goed vast, dus....

Je kan dus eens kijken of je carb goed vastzit, beetje heen en weer wiebelen enzo.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-06-2007 19:04 #673206 door V300 register
Misschien is 1 van de 3 bouten waarmee je luchtfilterhuis op je carburateur is gemonteerd losgetrilt. Waardoor er valse lucht aan wordt gezogen tussen je carburateur en luchtfilterhuis.

Deze drie bevestigingsbouten voor het luchtfilterhuis zijn een slecht ontwerppunt van de 300 serie.

grt No?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-06-2007 19:25 #673208 door V300 register
Onderaan bij de voet van de carb zitten 4 bouten die bij mij ook enigszins los zaten. Bij ??ntje kun je er niet zo lekker bij, maar met een beetje gepiel met een steeksleutel wil het wel. Het deksel zit vast met vijf (5) boutjes.

Ik heb om die 'tuit' van 't luchtfilter en een stang aan de carosserie een tie-wrap gedaan zodat het luchtfilter minder trilt. Een provisorische oplossing, maar het werkt tot nu toe prima :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-06-2007 23:20 #673241 door V300 register

noot20;29183 schreef : Misschien is 1 van de 3 bouten waarmee je luchtfilterhuis op je carburateur is gemonteerd losgetrilt. Waardoor er valse lucht aan wordt gezogen tussen je carburateur en luchtfilterhuis.

Deze drie bevestigingsbouten voor het luchtfilterhuis zijn een slecht ontwerppunt van de 300 serie.

grt No?

ook zonder (dus met geheel uitgebouwd) luchtfilter behoort een auto zonder schokken te lopen.

wel ben ik het ermee eens dat dit waarschijnlijk een luchtlekkage is!!

kanshebbers zijn oa rubber slangen, pakking ONDER de carburateur, pakking tussen spruitstuk en motorblok, etc.

het is wellicht een idee om met een spuitbus brandbaar spul op de verdachte pakkingen te spuiten. als het daarlangs lekt hoor je dat gelijk aan het lopen van de motor.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-06-2007 00:43 #673253 door V300 register
Volgens mij bedoelt No? die schroeven die je aan de bovenkant van de carburateur ziet zitten als je het luchtfilterhuis verwijderd. Als je dan ook nog die pakking even optilt, dan zitten daaronder ook nog schroeven verstopt. Juist die zaten bij mij ook een keer los en ik kan je verzekeren dat goed aandraaien (met mini-ratel) een slok op een borrel scheelde.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-06-2007 09:08 #673257 door V300 register
Ik heb bovenop volgens mij helemaal geen pakking zitten... :S

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2007 09:57 #673260 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Met horten en stoten
Dat kan wel kloppen. Die pakking slijt na verloop van tijd weg. Bij mijn ex 340 was ie ook half vergaan. Bij de automaterialenzaak kun je wel pakkingpapier krijgen, zelf even op maat knippen en voil

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-06-2007 11:12 #673269 door V300 register
Is dat echt het pakkinkje tussen het luchtfilter en het bovendeksel van de carb? Ik heb nog wel een stukske pakkingpapier, dus ik kan natuurlijk even wat op maat knippen. Kijken of ie dan beter blijft lopen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-06-2007 12:37 #673287 door V300 register
jongens, even lezen:

ook zonder (dus met geheel uitgebouwd) luchtfilter behoort een auto zonder schokken te lopen.

hiermee bedoel ik dus te zeggen dat die hele pakking bovenop de carburateur er NIETS mee te maken heeft :+

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC