Met horten en stoten
- V300 register
- Verbannen
-

Toch spannend, met een auto die je nog maar sinds kort hebt, maar de koppeling (zorg ??n) en de fan (zorg twee) hebben zich goed gehouden! :y:
Echter.... Gedurende de vakantie heb ik konstant last gehad van een soort gebok van de auto (340S-5sp). Irritant!

Geprobeert het CO2 wat ruimer te stellen, echter het was niet consequent.
Het ene moment draaide de motor rustig en reden we, bij lage toeren, leuk rond, om vervolgens weer met horten en stoten door het volgende dorpje heen te komen. Prompt stond de motor bij stationair te schudden als Terpstra op een feestje :f, om even later weer als een zonnetje verder te gaan.
Ik heb de boel maar ruim afgesteld, zonde van het benzineverbruik, maar het gebok werd daardoor draagbaarder.

Waar ga ik nu het eerst zoeken?
In de afstelling kan het niet liggen, want het gebok was niet consequent. De ontstekingsdelen (bougies, kap, rotor en kabels) waren al vervangen.
Is dit electrisch of ben ik aan een nieuwe carb. toe?:uh-uhh:
Toch hebben we onderweg genoten van het comfort wat deze auto ons geboden heeft. Ver boven verwachting! :worship:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Je kan dus eens kijken of je carb goed vastzit, beetje heen en weer wiebelen enzo.
- V300 register
- Verbannen
-
Deze drie bevestigingsbouten voor het luchtfilterhuis zijn een slecht ontwerppunt van de 300 serie.
grt No?
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb om die 'tuit' van 't luchtfilter en een stang aan de carosserie een tie-wrap gedaan zodat het luchtfilter minder trilt. Een provisorische oplossing, maar het werkt tot nu toe prima

- V300 register
- Verbannen
-
noot20;29183 schreef : Misschien is 1 van de 3 bouten waarmee je luchtfilterhuis op je carburateur is gemonteerd losgetrilt. Waardoor er valse lucht aan wordt gezogen tussen je carburateur en luchtfilterhuis.
Deze drie bevestigingsbouten voor het luchtfilterhuis zijn een slecht ontwerppunt van de 300 serie.
grt No?
ook zonder (dus met geheel uitgebouwd) luchtfilter behoort een auto zonder schokken te lopen.
wel ben ik het ermee eens dat dit waarschijnlijk een luchtlekkage is!!
kanshebbers zijn oa rubber slangen, pakking ONDER de carburateur, pakking tussen spruitstuk en motorblok, etc.
het is wellicht een idee om met een spuitbus brandbaar spul op de verdachte pakkingen te spuiten. als het daarlangs lekt hoor je dat gelijk aan het lopen van de motor.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
ook zonder (dus met geheel uitgebouwd) luchtfilter behoort een auto zonder schokken te lopen.
hiermee bedoel ik dus te zeggen dat die hele pakking bovenop de carburateur er NIETS mee te maken heeft :+