Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985
- V300 register
- Verbannen
-
Alleen was ik zo snugger om de de moertjes tussen de wielkast en de binnenbekleding te laten vallen, het zijn moertjes met een fijnere spoed dus die waren ook niet te krijgen

Dan maar zonder moertjes naar huis en morgen maar even langs de ijzerboer om ze toch even te borgen. :hmmz:
De snelheidsmeter kabel zit ook weer zoals het hoort dus ik kan weer zien hoe hard ik ga.
Ook nog een sympathieke collega Volvo liefhebber ontmoet, hij sprak mij aan omdat ie zag dat ik bezig was en heeft zelf een collectie met vooral 240's en 740's, altijd leuk. Hij heeft waarschijnlijk ook een adresje waar ik voor weinig een LPG installatie kan laten inbouwen, als dat doorgaat laat ik het hier direct weten!
Arjen850;198323 schreef : Soms gaat het goed als je er een stuk hout tegenaan zet, en dan er een ferme tik met een moker op geven.
Let wel, de kans dat het scheurt bestaat.. Maar als je toch voor een ander wil gaan, is dit zeker het proberen waard.
Heb 9 jaar in de auto banden gezeten, heb er vele zo gerepareerd..
Toch neem ik liever het zekere voor 't onzekere en voor ?25 helpt AutoRIMA mij uit de brand met 'n 'nieuwe' velg. Alleen jammer dat er ?16 verzendkosten bij komen maar so be it.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Overigens, als je de auto gewoon aan de achterkant opkrikt, kan je de schokbrekers toch zo vervangen?
- V300 register
- Verbannen
-

Voor ?16 kan je inderdaad niet op en neer maar als er iemand toch al van die kant moet komen? Ik heb me al aangemeld in 'Forumtransport'. :yeah:
- Mark Smeets
- Moderator
-

- V300 register
- Verbannen
-
Maurits Cassee;198368 schreef : Vandaag met bloed, zweet en
tranen
Toch neem ik liever het zekere voor 't onzekere en voor ?25 helpt AutoRIMA mij uit de brand met 'n 'nieuwe' velg. Alleen jammer dat er ?16 verzendkosten bij komen maar so be it.
Begrijpelijk, maar als je dat al weet, waarom zou je het dan niet proberen? Geef hem een hengst, lukt dan bespaar je 41 euro, lukt het niet dan geef je dat geld uit zoals je al van plan bent:)
Mooi dat de koni's erop zitten.
- V300 register
- Verbannen
-
De obertjes heb ik terug kunnen vinden door de plastic binnenbekleding een beetje omhoog te wippen, heb 'm niet eens los hoeven schroeven.
Schokdempers zet ik vast bij de bandenwissel, ik rijd er nu toch niet mee en heb geen dop 17 in huis.
Is er nog iemand waarmee ik samen de voorschokdempers en veren kan vervangen omdat hij/zij dat zelf ook moet doen? Ik heb er geen verstand van en beetje begeleiding is nooit weg, als ik dan terug kan helpen met iets anders doe ik dat vanzelfsprekend.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Dat gaat 'm dus niet worden en ik wil ze er wel voor de zomervakantie onder hebben zitten omdat ik op reis ga.
Heel ingewikkeld lijkt het wisselen me niet dus er zou toch iemand moeten zijn die het weleens gedaan heeft.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
De volgorde van het handboek volgen, goed gereedschap (vooral voor het loshalen en monteren van het schokdemperpatroon en het lossen van alle kogels en moeren) en logisch nadenken moet genoeg zijn.
Misschien kun je het wel bij Erik doen?
PS het is sowieso handig als je een setje verenklemmen hebt! Kun je de spiraalveer mee klein krijgen zodat je de veerschotel veilig kunt (de)monteren.
Ga je alleen de dempers en veren vervangen, of neem je gelijk de veerpootlagers, bumpstops en stofhoezen mee?
- V300 register
- Verbannen
-
De vraag is alleen hoe kom ik aan die onderdelen, de dealer heeft ze vast niet en op de sites van VOMD en winparts kom ik ze niet tegen. VOMD heeft de neiging je naar 440/460 onderdelen te laten kijken. Zou Dafhobby dit hebben of is er een ander adres waar ik het kan proberen? Dit lijkt me niet erg geschikt voor de advertentierubriek omdat 't om nieuwe onderdelen gaat.