show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-04-2012 12:04 #906374 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985
Nou nou, een beetje zoeken en je kan legio soorten dempers en onderdelen nog gewoon nieuw krijgen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-04-2012 21:51 #906399 door V300 register
Dempers zijn er inderdaad in overvloed. Op de gangbare adressen kon ik geen veerpootlagers vinden, vandaar mijn vraag. Ik heb ze inmiddels gevonden bij MijnAutoOnderdelen.nl (mij verder onbekend maargoed).
Aanstaande week maar eens bestellen en een keuze voor de veren gaan maken, dan kan ik daarna aan de slag.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-04-2012 20:14 #906441 door V300 register

Maurits Cassee;198498 schreef : Dat geeft hoop. Ik had er nog helemaal niet aan gedacht om ook de veerpootlagers, bumpstops en stofhoezen ook te vervangen maar dat is wel een goede, als ik dan toch bezig ben maar beter gelijk goed doen.
De vraag is alleen hoe kom ik aan die onderdelen, de dealer heeft ze vast niet en op de sites van VOMD en winparts kom ik ze niet tegen. VOMD heeft de neiging je naar 440/460 onderdelen te laten kijken. Zou Dafhobby dit hebben of is er een ander adres waar ik het kan proberen? Dit lijkt me niet erg geschikt voor de advertentierubriek omdat 't om nieuwe onderdelen gaat.

Even geduld nog, van het weekend vervang ik mijn schokbrekers, en plaats ik meteen de complete stuurbekrachtiging, ik heb dan een how to klaar voor het vervangen van de voorste schokbrekers:loser:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-04-2012 20:16 #906442 door V300 register

Maurits Cassee;198541 schreef : Dempers zijn er inderdaad in overvloed. Op de gangbare adressen kon ik geen veerpootlagers vinden, vandaar mijn vraag. Ik heb ze inmiddels gevonden bij MijnAutoOnderdelen.nl (mij verder onbekend maargoed).
Aanstaande week maar eens bestellen en een keuze voor de veren gaan maken, dan kan ik daarna aan de slag.

Haha, volgens eigen zeggen van de Brezan, heb ik het laatste setje vorige maand van ze gekocht;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-04-2012 09:51 #906470 door V300 register

Arjen850;198585 schreef : Even geduld nog, van het weekend vervang ik mijn schokbrekers, en plaats ik meteen de complete stuurbekrachtiging, ik heb dan een how to klaar voor het vervangen van de voorste schokbrekers:loser:

yeehaa!:y: Dan wacht ik nog even. Ben benieuwd!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-04-2012 18:26 #906884 door V300 register
Zo. De zomerbanden zitten er eindelijk op dus rijd ik nu eindelijk op lichtmetaal, waarvan ??n in antraciet want het blijkt dat AutoRIMA mij een antraciet velg heeft gestuurd in plaats van het standaardzilvergrijs :nono:
dat viel mij pas op toen 't rubber er al omheen lag dus ik vind het goed zo.
Ook ben ik bij Michael van der H. in IJmuiden langs geweest om bij 't stuk plastic voor de bevestiging van de knipperlichthendel op te halen en ik ben nu dankzij hem ook in het bezit van de zijwindschermen. Bij het monteren daarvan heb ik helaas m'n raamhendel doormidden gedraaid, aan de passagierszijde ging het gelukkig wel in 1x goed.
Aankomende week komt eindelijk een goede dopsleutelset van Mannesmann wat het mogelijk maakt om het stuk plastic te monteren en m'n achterschokdempers nog even aan te draaien.
Dankzij de how-to van Arjen ga ik mij binnenkort ook bezighouden met de ophanging aan de voorkant. Nu alleen nog even een manier bedenken om de rubbers van 't fusee en de stuurstang niet om zeep te helpen bij het demonteren.
Bij het doormeten van de vlotter kwam ik er achter dat die normaal functioneert, bij het heen en weer bewegen geeft de multimeter ongeveer de goede waardes aan: ?280?(vol) en ?20?(leeg).
Zodra de dopsleutelset binnen is kan 't stuur er af en kan ik bij de benzinemeter in het dashboard, voor de zekerheid even doormeten maar die moet bijna wel stuk zijn omdat de temperatuurmeter het wel goed doet en de voltagestabilisator het dus wel moet doen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-04-2012 18:37 #906886 door V300 register
De manier om ze los te maken zonder de rubbers te beschadigen staat er ook bij hoor Maurits. Paar flinke klappe op het huis waar de pen in zit(naaf) en dan moet hij eigenlijk wel los komen.
De fusee kogel komt eigenlijk altijd wel, als je flink kracht zet met het naar beneden drukken van de draagarm door middel van een flinke pijp. Moer deraf en even met WD40 inspuiten, kan ook al flink helpen..

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2012 18:42 #906888 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985
je hebt ook kogeltrekkers in de handel, hiermee zet je de kogel onder spanning waardoor die makkelijker loskomt (een tikje met de hamer is dan genoeg)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-04-2012 19:38 #906900 door V300 register

Arjen850;199047 schreef : De manier om ze los te maken zonder de rubbers te beschadigen staat er ook bij hoor Maurits. Paar flinke klappe op het huis waar de pen in zit(naaf) en dan moet hij eigenlijk wel los komen.
De fusee kogel komt eigenlijk altijd wel, als je flink kracht zet met het naar beneden drukken van de draagarm door middel van een flinke pijp. Moer deraf en even met WD40 inspuiten, kan ook al flink helpen..

Daar had ik even overheen gelezen :wtf2: Thanks! Als het gereedschap binnen is ga ik aan de slag. En op advies van Joost neem ik ook maar even de veerpootlagers mee.

volvofiel;199049 schreef : je hebt ook kogeltrekkers in de handel, hiermee zet je de kogel onder spanning waardoor die makkelijker loskomt (een tikje met de hamer is dan genoeg)

Die had ik gezien maar als ik het op de andere manier voor elkaar krijg bespaart me dat weer ?30. Toch mooi meegenomen en daar koop ik liever goed gereedschap van waar ik vaak plezier van kan hebben, zelfde geldt voor een veerspanner, leuk gereedschap maar hoe vaak haal je een veerpoot onder je auto vandaan?
Dan liever een momentsleutel/overdruksysteem voor de remmerij.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2012 00:42 #906946 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985
Je moet wel goed mikken en soms geduld hebben. Er zijn overigens nog wel wat andere mogelijkheden. Veel kogelhulpjes zijn niet zuinig op het rubbertje.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC