Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Aanstaande week maar eens bestellen en een keuze voor de veren gaan maken, dan kan ik daarna aan de slag.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Maurits Cassee;198498 schreef : Dat geeft hoop. Ik had er nog helemaal niet aan gedacht om ook de veerpootlagers, bumpstops en stofhoezen ook te vervangen maar dat is wel een goede, als ik dan toch bezig ben maar beter gelijk goed doen.
De vraag is alleen hoe kom ik aan die onderdelen, de dealer heeft ze vast niet en op de sites van VOMD en winparts kom ik ze niet tegen. VOMD heeft de neiging je naar 440/460 onderdelen te laten kijken. Zou Dafhobby dit hebben of is er een ander adres waar ik het kan proberen? Dit lijkt me niet erg geschikt voor de advertentierubriek omdat 't om nieuwe onderdelen gaat.
Even geduld nog, van het weekend vervang ik mijn schokbrekers, en plaats ik meteen de complete stuurbekrachtiging, ik heb dan een how to klaar voor het vervangen van de voorste schokbrekers:loser:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Maurits Cassee;198541 schreef : Dempers zijn er inderdaad in overvloed. Op de gangbare adressen kon ik geen veerpootlagers vinden, vandaar mijn vraag. Ik heb ze inmiddels gevonden bij MijnAutoOnderdelen.nl (mij verder onbekend maargoed).
Aanstaande week maar eens bestellen en een keuze voor de veren gaan maken, dan kan ik daarna aan de slag.
Haha, volgens eigen zeggen van de Brezan, heb ik het laatste setje vorige maand van ze gekocht;)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Arjen850;198585 schreef : Even geduld nog, van het weekend vervang ik mijn schokbrekers, en plaats ik meteen de complete stuurbekrachtiging, ik heb dan een how to klaar voor het vervangen van de voorste schokbrekers:loser:
yeehaa!:y: Dan wacht ik nog even. Ben benieuwd!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
dat viel mij pas op toen 't rubber er al omheen lag dus ik vind het goed zo.
Ook ben ik bij Michael van der H. in IJmuiden langs geweest om bij 't stuk plastic voor de bevestiging van de knipperlichthendel op te halen en ik ben nu dankzij hem ook in het bezit van de zijwindschermen. Bij het monteren daarvan heb ik helaas m'n raamhendel doormidden gedraaid, aan de passagierszijde ging het gelukkig wel in 1x goed.
Aankomende week komt eindelijk een goede dopsleutelset van Mannesmann wat het mogelijk maakt om het stuk plastic te monteren en m'n achterschokdempers nog even aan te draaien.
Dankzij de how-to van Arjen ga ik mij binnenkort ook bezighouden met de ophanging aan de voorkant. Nu alleen nog even een manier bedenken om de rubbers van 't fusee en de stuurstang niet om zeep te helpen bij het demonteren.
Bij het doormeten van de vlotter kwam ik er achter dat die normaal functioneert, bij het heen en weer bewegen geeft de multimeter ongeveer de goede waardes aan: ?280?(vol) en ?20?(leeg).
Zodra de dopsleutelset binnen is kan 't stuur er af en kan ik bij de benzinemeter in het dashboard, voor de zekerheid even doormeten maar die moet bijna wel stuk zijn omdat de temperatuurmeter het wel goed doet en de voltagestabilisator het dus wel moet doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
De fusee kogel komt eigenlijk altijd wel, als je flink kracht zet met het naar beneden drukken van de draagarm door middel van een flinke pijp. Moer deraf en even met WD40 inspuiten, kan ook al flink helpen..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Arjen850;199047 schreef : De manier om ze los te maken zonder de rubbers te beschadigen staat er ook bij hoor Maurits. Paar flinke klappe op het huis waar de pen in zit(naaf) en dan moet hij eigenlijk wel los komen.
De fusee kogel komt eigenlijk altijd wel, als je flink kracht zet met het naar beneden drukken van de draagarm door middel van een flinke pijp. Moer deraf en even met WD40 inspuiten, kan ook al flink helpen..
Daar had ik even overheen gelezen :wtf2: Thanks! Als het gereedschap binnen is ga ik aan de slag. En op advies van Joost neem ik ook maar even de veerpootlagers mee.
volvofiel;199049 schreef : je hebt ook kogeltrekkers in de handel, hiermee zet je de kogel onder spanning waardoor die makkelijker loskomt (een tikje met de hamer is dan genoeg)
Die had ik gezien maar als ik het op de andere manier voor elkaar krijg bespaart me dat weer ?30. Toch mooi meegenomen en daar koop ik liever goed gereedschap van waar ik vaak plezier van kan hebben, zelfde geldt voor een veerspanner, leuk gereedschap maar hoe vaak haal je een veerpoot onder je auto vandaan?
Dan liever een momentsleutel/overdruksysteem voor de remmerij.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.