Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Om die elektrische ramen maak ik me ook niet zo druk inderdaad... Het grote voordeel van een universele set is natuurlijk de handleiding

- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-

Overigens wel mooi dat je het universele set hebt weten over te zetten in de volvo modellen

- V300 register
- Verbannen
-
General Custom;216850 schreef : Hebben elektrische spiegels maar 4 draadjes? Toch nog 2 extra voor de verwarming denk ik?
Om die elektrische ramen maak ik me ook niet zo druk inderdaad... Het grote voordeel van een universele set is natuurlijk de handleiding
Het zijn maar 4 draadjes voor de besturing (inclusief massa) en diezelfde massa wordt 'hergebruikt' voor de verwarming en dat is maar ??n los draadje met een gewoon schuifstekkertje, het zijn er dus eigenlijk 5 inderdaad.
Ik zou wel even testen of die verwarming het doet als ik jou was, de matjes in mijn spiegels zijn beide defect (weerstand is oneindig op de multimeter), ik heb het nog niet aangedurfd de glazen los te halen en er een universeel matje op te plakken (zijn nog via Conrad te koop). Misschien ga jij die uitdaging wel aan.
Kevin;216851 schreef : Type handzender wat Maurits laat zien ken ik ook niet bij de 400 serie. Dat type ken ik alleen van de 800 serie en de S/V40. Mijn V40 heeft die zwarte handzender. En alle 400'en die ik met handzender heb gezien hadden allemaal het exemplaar wat Joost laat zien. En als je dat type van Joost hebt, wees er zuinig op zijn er niet meer... En jammer genoeg gaan ze wel eens kapot
Type Joost heeft trouwens ook op de "vroege" 850's gezeten.
Overigens wel mooi dat je het universele set hebt weten over te zetten in de volvo modellen
Dit setje heb ik via Marktplaats en is mij toen verkocht als '400-serie' maar dat had dus eigenlijk 'x40' serie moeten zijn. Daarna heb ik op internet gezocht naar een centrale-vergrendelingset die dezelfde ori?ntatie heeft dus lock links en unlock rechts, ben toen helaas vergeten te kijken naar die knipperlichtaansturing en bij deze set zat ook geen enkel schema dus dat wordt lekker klussen.
- V300 register
- Verbannen
-
Maurits Cassee;216852 schreef : Het zijn maar 4 draadjes voor de besturing (inclusief massa) en diezelfde massa wordt 'hergebruikt' voor de verwarming en dat is maar ??n los draadje met een gewoon schuifstekkertje, het zijn er dus eigenlijk 5 inderdaad.
Ik zou wel even testen of die verwarming het doet als ik jou was, de matjes in mijn spiegels zijn beide defect (weerstand is oneindig op de multimeter), ik heb het nog niet aangedurfd de glazen los te halen en er een universeel matje op te plakken (zijn nog via Conrad te koop). Misschien ga jij die uitdaging wel aan.
Goed om te weten!
Bij mij zullen de matjes het wel doen, omdat de spiegels nieuw uit de doos komen... Doen ze het niet, dan kan ik er ook niet echt wakker van liggen, aangezien de auto alleen bij goed weer buiten komt

Als ik jou was zou ik de spiegelglazen gewoon lekker in de behuizing laten zitten. Als er een breekt dan kun je lang zoeken... En breken doen ze makkelijk, ik heb het een keer geprobeerd met een handbediende spiegel, en die scheurde bijna meteen!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
En als dan alles werkt en je alles weer netjes terug hebt gemonteerd geeft dat altijd een heerlijk voldaan gevoel!
- V300 register
- Verbannen
-
Maurits Cassee;192619 schreef : Taxeren wil ik ook graag doen maar ben nog aan het onderzoeken waar ik dat het beste kan doen. Het lijkt me dat er heel wat taxateurs zijn die dit model maar oude troep vinden :snif:, zo een wil ik er natuurlijk niet hebben.
Zodra ik een taxatie heb kan ik de verzekering ook upgraden naar mini-Casco bij de GIO.
Ik heb mijn 360 glt ook laten taxeren dan is die gelijk ook wat meer waard als ik een ongeluk rzou krijgen mijne is getaxeerd op 4100 euro en moet eigenlijk nog wat aan verbeterd worden
- V300 register
- Verbannen
-
Zoals eenieder misschien gelezen had ik afgelopen zomer een ' akkefietje ', dat is gelukkig helemaal goed gekomen en sindsdien kachelde ik weer vrolijk over 's Herenswegen, veelal tussen Groningen waar ik aan de studie Bedrijfskunde begonnen ben en Haarlem waar m'n ouders wonen.
Al enige tijd geleden viel het mij op dat het even duurde voordat de toerenteller in actie kwam na het starten, ik was van plan om er hier eens naar te vragen maar door tijdgebrek was ik daar nog niet echt aan toegekomen, dat was stom want half oktober was ik onderweg van Groningen naar Haarlem toen onderweg opeens m'n motor uitviel, op de vluchtstrook kon ik gelukkige gelijk herstarten en doorrijden.
Helaas maar voor een paar honderdtal meters want toen viel de motor weer uit, dit keer definitief, de startmotor kon malen wat ie wilde, er zat geen leven meer in de brouwerij, daar sta je dan op de vluchtstrook met je hesje aan onder de rook van Drachten.
Na iets meer dan een half uur kwam de ANWB, die heeft een beetje bij het injectie-stuurrelais lopen priegelen omdat de bekabeling daar niet heel stevig zat en na wat frummelen en enkele hernieuwde startpogingen kon ik mijn reis weer vervolgen, dit keer ging het goed tot Heerenveen, gelukkig precies bij een afrit en die heb ik met afgeslagen motor genomen waarna ik beneden bij de afslag stil stond, nu had de accu genoeg gehad van de meer dan 'n tiental pogingen die in korte tijd waren gedaan om te starten. Gelukkig was er een garage dichtbij waar ik om hulp vroeg, die garage 'deed' alleen aan banden maar kon me wel iemand anders aanraden, de garage die net om de hoek zit, niet veel later kwam iemand van die garage, in een Volvo, om mij naar hun toe te slepen, erg sympathiek.
Daar m'n auto afgegeven om het mankement te herstellen want met een jumpstarter wilde 'ie alsnog niet aanslaan, het probleem lag dus ergens anders.
Na een paar dagen heb ik de garage eens gebeld met de vraag of ze wisten wat er aan de hand was en hoe lang het zou gaan duren voordat ik m'n auto weer kon halen. Het was de BDP-sensor maar hoe lang het duurde konden ze nog niet zeggen, uiteindelijk heeft mijn Volvo'tje ruim vijf (!) weken bij deze garage gestaan voor het vervangen van de BDP-sensor, zij moesten er 3 weken op wachten terwijl ik met zelf bestellen in een paar dagen al een nieuwe sensor had kunnen hebben maar goed, ik heb 'm weer terug nu!
De volgende uitdaging is de APK, vandaag ben ik langs de keurder geweest, die was op zich wel te spreken over de auto maar er waren een paar kleine dingen waardoor hij m'n APK nog niet kon verlengen;
-Accu los.
Is inmiddels gefixt want de beugel was niet aangedraaid, nu wel en hij zit weer goed vast.
-Lichtbeeld rechter koplamp niet goed, komt door vocht.
Is inmiddels ook gefixt door de koplamp te demonteren, wassen en binnen laten drogen nadat ik de clips vervangen had die het glas tegen de behuizing aanklemmen, daarvan ontbraken er 2, vraag me niet hoe dat kan
-Kentekenverlichting achter ontbreekt
Klopt, bij het monteren van de neerklapbare kentenplaathouder i.v.m. het vulpunt van de LPG-tank is de kentekenplaat iets verder naar achter gekomen en blokkeert daardoor de verlichting. Op de sloop heb ik de fittinkjes kunnen halen die in de nieuwerwetse achterlichtunits past en die ga ik morgen aansluiten, daar moet wel bedrading voor aangelegd worden, vandaar.
-Fuseekogel links heeft speling (afkeur) en hoes gescheurd (advies), rechts ook gescheurd (advies).
Twee nieuwe kogels (inclusief hoezen) zijn inmiddels besteld maar de kwaliteit van de gemonteerde valt me enorm tegen, ze zijn ruim een jaar geleden gemonteerd en er is ongeveer 10.000km mee gereden.
Als laatste adviespunt was er de olielekkage die te zien is onder de auto, ik meet aan de peilstok geen olieverbruik/lekkage dus het moet een geringe hoeveelheid zijn, ik moet nog lokaliseren waar de lekkage optreedt.
Ik laat weten zodra de APK in de knip is!
Verder spookt al een tijdje dit idee rond in mijn hoofd, het monteren van Xenon-projectoren in de koplampen.
De lichtopbrengst van de reguliere lampen vind ik vrij bedroevend vergeleken met de nieuwe auto die ik voor mijn werk regelmatig rijd, ik zit te dubben om eens een keer Philips X-treme Vision lampen of iets in die richting te kopen maar Xenon is nog enorm veel beter. Losse xenon-lampen in een reflector ga ik niet aan beginnen, ik heb geen behoefte om de rest van Nederland te verblinden, daar is de kans dan behoorlijk groot op. De projectoren zie je eigenlijk in alle auto's van de afgelopen tijd die ook xenon hebben, dat is een beproefd concept.
De grootste hindernis zijn de ribbels in het koplampglas, die verstoren en verstrooien het lichtbeeld van de projectoren. Daarom is het zaak die ribbels er uit te halen en dat schijnt nogal een tijdrovend klusje te zijn, ik heb inmiddels een reserveglas gehaald en ga daar binnenkort eens mee langs een glasbedrijf met de vraag of zij iets kunnen betekenen in het glad maken van de binnenkant van het glas.
Ook de investering van de xenon-projectoren zelf wil ik nog niet gelijk maken nu er zoveel onzekerheid is wat betreft de wegenbelasting, ik heb geen zin om nu veel geld te stoppen in upgrade terwijl de kans groot is dat m'n auto straks in de stalling belandt.
- V300 register
- Verbannen
-
Heel lang heb ik geen plezier gehad van die keuring aangezien de 360 sinds de kerst gestald staat in Aalsmeer, daar blijft ie voorlopig in afwachting van wat er met de wegenbelasting gaat gebeuren.
De stallingsruimte is op de eerste verdieping, in een vrij nieuwe ruimte met betonnen vloer, ook op de begane grond, het is dus lekker droog.
?1100 kan ik mij op dit moment als student niet veroorloven aan wegenbelasting per jaar. Terugbouwen naar benzine is ook geen lonkend alternatief, dan kost een retourtje Groningen - Haarlem rond de ?80 aan brandstof, dan is de trein op dit moment veel voordeliger (voor reizen buiten de vrij-reizen-periode).
Ik kan 't niet verkroppen om de 360 weg te doen dus vandaar dat ie tot nader order gestald blijft in hoop op betere tijden.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Zet je hem daar op assteunen o.i.d of pomp je de banden goed hard op om te voorkomen dat ze vierkant worden?
En je had er wellicht al aan gedacht, heb je minpool ook van de accu afgehaald, of beter nog deze binnen (vorstvrij) neergezet?
Als optie eventueel nog een mooie lader eraan (C-tek b.v.) dan blijft de accu ook gezond.