show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-03-2013 20:55 #925949 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985
Tijd voor weer een update;
http://s1255.photobucket.com/user/mauritscassee/media/1EBCC237-891F-41C8-8BFA-213C281B7A41-18044-000000525C9B3D6C_zps165e5cb5.mp4
Vanzelfsprekend ook weer een 10.000km beurt uitgevoerd dus de olie+filter zijn vernieuwd evenals de bougies+kabels, verdelerkap en rotor en het luchtfilter, ik merk toch dat het allemaal iets soepeler loopt nu alles in 1x vervangen is. Nieuwe v-snaren heb ik ook in huis gehaald omdat die van m'n dynamo beginnen te slippen, van de week dus even vervangen.

Ook eindelijk toegekomen aan het monteren van (??n van) de lichtunits van Bart:

Enige minpuntje is dat sinds kort m'n remlichten continue branden, bij het wisselen van de lampunits zat ik wat met de bedrading te froeten en nu staan ze continue uit :f Ergens dus kabelbreuk of een slecht contact, kan het zijn dat de rechter lampenunit op de foto is doorgelust van de linkerunit? Anders kan ik de 'scotch-locks' niet echt verklaren :nono: maar die veroorzaken zeer waarschijnlijk het probleem, ik wil dat snel oplossen want bezorgt me een onprettig gevoel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
26-03-2013 21:11 #925952 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985
Ik denk dat je trekhaak is afgetakt van je achterlicht ;-)

Vincent heeft ook nog bumpers van het oude type te koop staan als je hem helemaal mk2 wil maken

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-03-2013 21:16 #925954 door V300 register
En dan nog knipperlichtjes in de voorschermen!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-03-2013 21:28 #925955 door V300 register
mooie verbetering die achterlichten!
zat er aan het achterlicht van mij toevallig nog een draadje met een verdikking in het midden?
dat zou ook een storing kunnen geven, aangezien dat draadje zorgt dat het mistlicht aan gaat samen met het remlicht, maar niet andersom. dit kan hele gekke storingen geven als het niet goed zit aangesloten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-03-2013 21:31 #925956 door V300 register
volgens mij wil maurits hem net mk3 maken...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-03-2013 21:34 #925957 door V300 register

v0lv0freak;213824 schreef : Ik denk dat je trekhaak is afgetakt van je achterlicht ;-)

Vincent heeft ook nog bumpers van het oude type te koop staan als je hem helemaal mk2 wil maken

Dat zal 't inderdaad zijn, thanks! :worship:
De MK3 unit is de nieuw geplaatste, ik vind MK3 juist mooier vandaar dat ik ook blij ben met dit nieuwe model klep. Alleen jammer dat in deze achterbumper is gezaagd voor de trekhaak.

Lucluc;213826 schreef : En dan nog knipperlichtjes in de voorschermen!

Ik heb juist de knipperlichtjes in deze bumper werkend gemaakt zodat ze straks van de voorschermen af kunnen. En dan nog een MK3 GLT-grill om 't af te maken.

General Custom;213827 schreef : mooie verbetering die achterlichten!
zat er aan het achterlicht van mij toevallig nog een draadje met een verdikking in het midden?
dat zou ook een storing kunnen geven, aangezien dat draadje zorgt dat het mistlicht aan gaat samen met het remlicht, maar niet andersom. dit kan hele gekke storingen geven als het niet goed zit aangesloten.

Aan de fittingen zaten geen draadjes meer en het probleem heb ik nu sinds een week ongeveer terwijl ik pas afgelopen middag de unit heb gewisseld, daar komt het dus niet door. Jouw diode-tip heb ik ergens zien staan en ga ik denk ik ook toepassen als de boel weer naar behoren werkt, zoek 'm tzt weer even op.

General Custom;213828 schreef : volgens mij wil maurits hem net mk3 maken...

:yesyes:

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
26-03-2013 23:15 #925964 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985
Oow ik dacht dat het mk2 licht nieuw was.

Goeie keuze! Mk2 is ook een stuk minder mooi dan mk3 ;-)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-04-2013 18:40 #927366 door V300 register
Het is even tijd voor een update, onlangs ben ik bij Erik langs geweest om m'n achterklep probleem op te lossen:

[img

De slotplaat hebben we nu vastgemaakt door twee gaatjes te boren in het plaatwerk waar de klep tegenaan valt, daar hebben we twee ringen tegenaan gelast waar we eerder al een moertje aan gelast hadden. Nu kan de slotplaat dus gewoon vastgeschroefd worden yeehaa! Kost je wel een blauwe arm (moest vanaf het achterlicht tot in het midden van de kentekenplaat tussen de stukken plaatwerk, vrij krap dus :yesyes:) maar ik ben ?rg blij dat het nu zit.

Toch kom je dan altijd weer meer tegen dan je in gedachten had en dan staat je auto er opeens zo bij:

[img

Ik ben nu voorzien van een nieuwe grille die w?l helemaal zwart is en dus weer GLT-waardig, daarvoor moest wel de koplamp vervangen worden omdat het net een ander type grille was en daarvoor was ??n bevestigingsoogje aan de koplamp afgebroken.

[img

Ook wees Erik mij er op dat ik nu ?cht iets aan m'n voorbalkje moest doen dus zo gezegd zo gedaan, vandaag de 'schuursponsschijf' er bij gepakt:

[img

Man wat gaat dat makkelijk en snel, je hoeft maar naar de lak te kijken en het is er al af, ideaal dus. Ook gelijk de lasnaden gladgeslepen en daarna behandeld met epoxyprimer:

[img

Hier lijkt het een hele dikke laag maar dat valt reuze mee.

Het is de bedoeling het stuk tussen de mislampen ook te behandelen maar ik moet nog even uitvogelen hoe ik die er in hun geheel uit kan halen aangezien de mistlampgaten aan de bovenkant behoorlijk roestig zijn (daar waar een plastic geval van de lampbehuizing overheen ligt :confused:)

Tot slot zijn er nog wat goodies ingeslagen waar ik hopelijk binnenkort aan toe kom zodra ik de bekabeling naar de deuren in orde heb:

[img

Voor zowel links als rechts, enige probleem is dat het motortje voor links kapot is (heb al geprobeerd 'm te fixen maar strand het moment dat ik geel plastic zie waar het asje uitkomt, dat krijg ik niet los zonder te forceren) maar als ik op het nummer Google dan blijkt dat de Mercedes W123-serie ook gebruikt heeft gemaakt van dat motortje dus dat wordt even de sloop langs op zoek naar zo'n raammotortje.

Ook deze moet nog gemonteerd worden samen met de voltmeter, de voltmeter zal ooit plaatsmaken als ik een goede oliedrukmeter gevonden heb (heb er nu 1 die maar tot 3 bar gaat):

[img

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2013 18:55 #927370 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985
Kom jij ook naar de sleuteldag op 11 mei? Heb zelf namelijk elektriesche ramen die ik wil terug bouwen naar handbediend maar heb de mechanismes er niet voor.

Bij mij doet de linker motor het wel maar maakt een ratelend geluid als ik hem naar beneden doe en gaat wat stroef omhoog. Nou weet ik niet of dat aan de motor ligt of het mechaniek maar je kunt hem proberen.

Je mag hem zo hebben. Heb er ook de schakelaars bij, de originele kabels met meteen de goeie connector eraan etc....

Dan heb ik wel belang bij jouw handbediende mechanismes.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-04-2013 19:43 #927375 door V300 register
Ik wil ze anders ook wel met je ruilen steven! Als maurits het niet wil. Ik ben er dan ook. Anders neem ik het kapotte mechanisme van maurits wel over

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC