show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-12-2012 22:09 #918895 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985
Mooi, gefeliciteerd met de verse APK.

Ik heb een licht vermoeden welke sloffen er onder komen als ik mag aannemen dat het een originele set licht metaal is. :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-12-2012 17:39 #919036 door V300 register
Afgelopen dagen genoten van de sneeuw:

De oplettende kijker zit een nieuw voorbalkje, komt nog in de 'bodyschultz' maar daarmee wacht ik het minder vochtig is buiten.

Het resultaat van het opzettelijk 'corrigeren' :halo: van een doorglijdende voorkant:

Vandaag bezig geweest met het upgraden van de achterklep naar een roestvrij exemplaar, dat is grotendeels gelukt:

Maar niet helemaal, wie raad heeft mag zich hier melden.

RubenJ;209042 schreef : Mooi, gefeliciteerd met de verse APK.

Ik heb een licht vermoeden welke sloffen er onder komen als ik mag aannemen dat het een originele set licht metaal is. :)

Natuurlijk is het origineel Volvo lichtmetaal :yesyes:

De nieuwe zomervelgen+banden. De banden om mijn huidige velgen rijd ik 'op' en dan worden ze vervangen voor winterbanden voor het volgende winterseizoen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-12-2012 17:51 #919037 door V300 register
Hij heeft ze hoor! :) toffe velgen!

wat is er eigenlijk mis met de achterklep? op het oog zie ik zo niks

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-12-2012 19:20 #919051 door V300 register
Geweldig die velgen :y:

Zijn die origineel voor de 400-serie?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-12-2012 19:39 #919053 door V300 register

Joris;209191 schreef : wat is er eigenlijk mis met de achterklep? op het oog zie ik zo niks

MKIII klep op een MKII auto?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-02-2013 14:13 #923312 door V300 register
Het is hier even stil geweest maar in ik heb niet stilgezeten, ik heb de 'Garagescene' gevolgd waarbij de zijlichten in de bumper constant branden en 'contra-knipperen' als je het knipperlichte gebruikt, hierbij heb ik de oude geknutselde bedrading verwijderd en de nieuwe bedrading in de originele connectors bijgeplaatst. Ook ben ik bezig geweest onderdelen en accessoires te verzamelen, zo beschik ik binnenkort bijvoorbeeld weer over een luchtmassametersteun in plaats van dat ie aan de inlaatslang bungelt. Ook heb ik een relaishoudertje besteld zodat ik het stuurrelais van het injectiesysteem in een houder kan plaatsen in plaats van met allerlei losse draadjes, kortom ik ben de bedrading in de auto weer aan het opschonen.
Het bewijs van de constante zijlichten in de bumper:
[img

De 200.000km beurt zit er alweer aan te komen dus eem deel van de onderdelen daarvoor zijn alvast ingeslagen:

Inclusief wat leuke goodies zoals een set elektrische buitenspiegels met afdekplaatjes, meterpaneel voor in de middenconsole met voltmeter en oliedrukmeter (tot maar 3 bar). De bedoeling is om ook een olietemperatuurmeter te plaatsen, de vraag is alleen eventjes waar. De oliedrukmeter wil ik aanpassen door een wijzerplaatje van een 5-bar editie te bestellen en daar ook een 5-bar druksensor op aan te sluiten, de weerstand in de meter is hetzelfde dus door het zo aan te pakken werkt ie alsnog.

De oplettende kijker ziet ook een grote doos van Volkswagen liggen, hierin zit de zogenaamde 'Komfortblinker-set', die heb ik aangesloten waardoor de knipperlichten 4x afgaan als ik de knipperlichthendel nu alleen aantip en niet 'doorklik'. In Volkswagens is het 3x knipperen wat ik zelf ook het liefst had gewild maar bij mij knippert ie nu dus 4x:
[img

Als er animo voor is wil ik er best een garagescene van maken!

General Custom;209205 schreef : Geweldig die velgen :y:

Zijn die origineel voor de 400-serie?

Jep, die komen bij een clublid van het 480 forum vandaan waarmee Boris (van hier) me mee in contact had gebracht omdat het aanmelden via de site wat moeilijk gaat. Erg leuk bij het kopen van de velgen werd er gevraagd of ik een ritje wilden maken in een 480, maar natuurlijk wil ik dat dus loop ik naar de passagiersdeur waarop de verkoper zegt, ben je gek hier komen en ik krijg de sleutel in m'n handen gedrukt.
Erg leuk zo'n enthousiasteling en zo'n 480 rijdt zeker niet verkeerd voor wat ik in dat korte ritje kon ervaren en zo'n info-center is wel erg leuk!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-02-2013 14:21 #923313 door V300 register
Super! en natuurlijk een garagescene van maken!!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-02-2013 14:34 #923314 door V300 register
Ik heb zo'n moeite met de pedalen van een 480. Ik heb echt geen grote voeten, maar trapte steeds op de rem ipv gas. Pedalen zitten te dicht op elkaar. Ik was blij toen ik weer in m'n 360 zat.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-02-2013 15:53 #923319 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985
Leuke update hoor! Heel praktisch, dat comfortblinker gebeuren. Garagescene; graag!

@ J-L; dat heb ik nou met de 740. Die heeft de pedalen veel verder uit elkaar. De eerste keer schakelen stampte ik dus op de rem i.p.v. koppeling...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-02-2013 16:44 #923935 door V300 register
Gisteren weer even met m'n achterklep bezig geweest, de aansluiting met de wisser werkt nu naar behoren (stroom is doorgelust van de stoelverwarming), hij is gedurende m'n rit naar huis steeds iets sneller gaan wissen waardoor ie nu op een *bijna* normaal tempo wist ipv 10 seconden per wis.
Ook heb ik m'n pookbehuizing vervangen voor een sloop exemplaar met 2 schakelaargaten:

Op de plek van de mistlampen komt een achterruitverwamingschakelaar van 'n 240 omdat die ook verticaal is en ik de achterruit dan bij elkaar heb, het groenige in de mistlampschakelaar wil ik 180? draaien zodat ie op het plekje van de oude achterruitverwarming kan, ik moet nog even uitvogelen hoe ik dat ga doen, bij het losliggen van het dashboard ben ik alleen vergeten foto's te maken van de knipperlichtinrichting dus de garagescene laat nog even op zich wachten maar ik ben 't niet vergeten.

Nu nog een klein teasertje voor wat komen gaat (als de Chinese post een beetje meewerkt):

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC