Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985
- V300 register
- Verbannen
-

Het gaat er vooral om wat ik mooier vind en als het dan nog klopt is dat mooi meegenomen. Die achterklep komt van pas omdat de huidige lek is en ik dan moet klooien met die spoiler, daar heb ik niet zo'n zin aan dus dat mag iemand anders straks doen, ik zet m na demontage in de verkoop.
@Niels, doe ik er gelijk een begeleidend schrijven bij of besparen jullie me de moeite?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Maurits Cassee;202422 schreef : Waar kan ik de foto's heen mailen en hoe is het verhaal gewenst? Ben geen schrijver :nono: maar wil best een verhaaltje in elkaar klussen
, in de Volvoice te staan is het hoogst haalbare! :yummie:
Ik geloof dat we maar weinig schrijvers hebben binnen de club

Foto's in hoogste resolutie los erbij, eventueel via een online upload-ding (wetransfer of whatever).
Bij voorbaat dank! (in Volvoice 23 staat mijn (eerste) verhaal over mijn vakantie met een beige 340, te downloaden in het ledenmenu, mocht je dat leuk vinden)
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Maurits Cassee;202422 schreef : Maar jij gaat 'valsspelen' door met de 850 te gaan of niet?
:V300:
Waar kan ik de foto's heen mailen en hoe is het verhaal gewenst? Ben geen schrijver :nono: maar wil best een verhaaltje in elkaar klussen, in de Volvoice te staan is het hoogst haalbare! :yummie:
Klep zit in de pijplijn. De kachelbediening is ook nog MK2, is dat plug en play naar MK3? Voor als ik ooit dat paneel vindt.
Klopt, ik zal met de R de duitse autbahn teisteren:halo:
- V300 register
- Verbannen
-
Daar hoort ook een fraai plaatje bij:
Op de achtergrond de (hopelijk) volgende werkgever.
En mijn persoonlijk record (nog uit Duitsland afkomstig) yeehaa!
Ik ga zometeen even de stuurbekrachtiging bijvullen want het gieren werd steeds luider (tot nu alleen bij maximale stuuruitslag tijdens het parkeren) en kwam ook voor bij gewoon rijden, even het oliepeil gecheckt en die bleek veel te laag te staan. Daar gaat zo wat ATF in. Het boekje zegt ATF a/a en ik heb staan ATF Dexron II, geen probleem toch?
De foto's heb ik opgestuurd en erg leuk verhaal in de Volvoice! :y:punkazz;202452 schreef : Ik geloof dat we maar weinig schrijvers hebben binnen de club
dus gewoon wat leuke anekdotes aan elkaar knallen, dan bakken wij er wel wat van. Zo min mogelijk opmaak gewenst. Hoeft geen literair proza te worden.
Foto's in hoogste resolutie los erbij, eventueel via een online upload-ding (wetransfer of whatever).
Bij voorbaat dank! (in Volvoice 23 staat mijn (eerste) verhaal over mijn vakantie met een beige 340, te downloaden in het ledenmenu, mocht je dat leuk vinden)
Ik ben nog even aan het broeden op een tekstje, dat komt er aan.
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
Het geschakelde contact kabeltje is verdwenen; afgeknipt in de connector.
Daardoor doet de fantastische Volvo CR-906 van paps het niet :nono:. Die wil ik ook in de 360 omdat ik op die manier een zelf afstemmende radio heb, w?l RDS, w?l de mogelijkheid tot speakers achtering en als kers op de taart ook de mogelijkheid om via de CD-wisselaaraansluiting m'n iPhone aan te sluiten zodat ie met 1 kabel oplaadt en afspeelt (en uit te breiden met bluetooth carkit, wat wil een mens nog meer :drool2:). :yummie:
Echter geeft de radio geen enkele sjoege bij het aansluiten in de :360: terwijl ie het in de 240 het feilloos doet. Nu kan ik een constante aanleggen vanaf de twee draadjes die er al liggen die op het geschakelde contactje aansluiten maar dat is beunwerk en dan blijft het probleem dat iemand de radio aan kan laten staan met als gevolg een lege accu.
Dus dat wordt zoeken naar een plek waar ik de geschakelde 12v vandaan kan toveren en een kabeltje trekken. :yesyes:
Als de goed kijkt naar de topsnelheidfoto verraad dat ook op welke brandstof ik 'gedonut' heb.flyhart;202515 schreef : Je moet ook niet je stuur helemaal uitdraaien.. dan sloop je de pomp
Driften op benzine of gas?

Net even 400ml ATF in de pomp geflikkerd en wat een verschil! :worship:
Had ik echt v??l eerder moeten doen, werkt nu geruisloos en dat tot de maximale uitslag dus zelfs niet die laatste paar centimeter waar er eerst geknars kwam. Ook stuurt ie nu gelijkmatiger, niet eerst vrij licht en dan opeens iets zwaarder (? la elektrische rotzooi) maar gewoon altijd evenveel, zoals het hoort. :w00t: Sinds wanneer gaan de pompen stuk bij maximale uitslag :confused:
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Vooral bij de 460 1.7 van mijn moeder is dat heel goed te merken, net als de Renault 19 (e.a.) uit die tijd maakt de motor en sbkpomp een heel karakteristiek geluid als tot maximale stuuruitslag wordt gedwongen.
Wat ik zelf altijd doe, is kort tot het maximum gaan en meteen weer een stukje terugsturen. Beter voor de stuurbekrachtiging, want het wordt allemaal een dagje ouder natuurlijk...
maar sowieso is olie verversen geen verkeerd idee. Maakte bij onze 460 ook een heel verschil!
- V300 register
- Verbannen
-
Vandaag naar het Volvo walhalla van Velddriel geweest, ik kwam voor deze achterklep:
Maar gelukkig was de 'kabelboom' en het slangenwerk voor de achterwisser en sproeier(!) zo gevonden:
Het reservoir met 2 pompjes kreeg ik er gratis bij, evenals een origineel DIN-plaatje voor de toekomstige radio, topservice bij Jack!
Hij heeft me ook even rondgeleid door zijn collectie, twee hele mooie vroege 2 liters waar zelfs zo'n hippe radio in zat waarmee er extra bediening mogelijk was door zo'n stengel in de buurt van het dashboardkastje, het zag er een beetje uit als de boordcomputer van toen.
De klep gaat voor montage eerst nog van binnen en van buiten in de was en ik wil de raamlijsten zwart maken aangezien de rest van de sierstrips op de auto ook allemaal zwart zijn. Dan kabels trekken en de klep er op zetten!
Ohja en de oude klep met spoiler en al verkopen ?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-