Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
flyhart;215311 schreef : Ik wil ze anders ook wel met je ruilen steven! Als maurits het niet wil. Ik ben er dan ook. Anders neem ik het kapotte mechanisme van maurits wel over
Top Jos :y:. Als je 2 handbediende mechanismes voor een 3 deurs voor me mee neemt dan wil ik m'n elektrische wel ruilen. Tot dan!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Steven340;215306 schreef : Kom jij ook naar de sleuteldag op 11 mei? Heb zelf namelijk elektriesche ramen die ik wil terug bouwen naar handbediend maar heb de mechanismes er niet voor.
Bij mij doet de linker motor het wel maar maakt een ratelend geluid als ik hem naar beneden doe en gaat wat stroef omhoog. Nou weet ik niet of dat aan de motor ligt of het mechaniek maar je kunt hem proberen.
Je mag hem zo hebben. Heb er ook de schakelaars bij, de originele kabels met meteen de goeie connector eraan etc....
Dan heb ik wel belang bij jouw handbediende mechanismes.
De bedoeling is wel om dan naar de sleuteldag te komen en kleppen te stellen dus dan zou een ramen wissel ook nog wel moeten lukken.
Mijn handbediende mechanismen mag je inclusief slingers hebben. Ik wil ook best een driehoeksruil doen met Jos zodat hij mijn defecte motortje krijg en ik die van jou, Steven neem in de hoop dat het in het mechanisme zit en niet in de motor. Want ik wil liefst niet m'n werkende bestuurderszijde opgeven voor een niet werkende elektrische, is zo onhandig bij parkeergarages en de McDrive

Ik ga nog op zoek naar een werkende vervanger dus hopelijk is het dan niet nodig en kan Jos de jouwe overnemen yeehaa!
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-

Nu het is uitgehard kan ik eerdaags een keer de steenslaglaag aanbrengen en daarna overspuiten met een spuitbus op kleur, die moet ik alleen nog ergens laten maken maar dan volgens mij in de buurt.
Aanzicht van bovenaf, op bezoek bij opa en oma na een klein meubeltransport, er passen 2 full-size tuinstoelen op de achterbank met de leuning over de hoedenplank

Goed nieuws voor Jos, ik heb inmiddels een goed werkend motortje voor de linkerkant kunnen bemachtigen dus jij kan mijn defecte en die van Steven overnemen wat mij betreft. Ook heb ik een 'nieuw' portier aan de linkerzijde die geheel roestvrij is yeehaa! er zitten alleen wel wat meer deukjes in dan op het eerste gezicht te zien was maar ik ben er erg blij mee, ook zijn de scharnierpennen zowel links als rechts vervangen en ik de sloten goed afgesteld, ik hoef ze niet meer dicht te smijten en dat bevalt uitstekend! :yesyes:
Waar ik alleen van baal is dat ik sinds vanmorgen niet meer op benzine kan starten en dat een LPG-start ook redelijk moeizaam gaat, eenmaal rijdend gaat het op LPG verder prima behalve dat het stationairtoerental behoorlijk verhoogd is.
Ik heb laatst wel een backfire gehad maar toen is de rubberen slang van de luchtmassameter naar het inlaatspruitstuk losgekomen van de luchtmassameter waardoor die gelukkig niet beschadigd is geraakt, de klep was vandaag ook prima gangbaar en de bougies zagen er ook prima uit.
Heb verder niet echt tijd gehad verder te diagnostiseren, dat ga ik morgen doen. Wat me wel opviel is dat benzineleiding naar het filter heel makkelijk in te drukken was op het moment dat de motor op LPG-draaide, daarom verdenk ik het stuurrelais als defect, waardoor de brandstofpomp niet gaat draaien. (Of is de brandstofpomp altijd uit op het moment dat je op LPG rijdt, nooit op gelet :confused:) morgen die dus maar even testen door de pinnen 30 en 87b door te verbinden in de hoop dat ik dan wel op benzine kan starten.
Maar wat ik gek blijf vinden is dat m'n stationaire toerental nu opeens 1500-1800rpm is :crazy2:
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

De kabelboom van de elektrische ramen en spiegels ligt nu in de auto en is aangesloten op de kabelboom van de auto, er waren zowaar al twee stekkertjes op de goede zekering voorbedraad! Ook de CV-bekabeling ligt nu in de auto en die heb ik aangesloten aan de klok omdat het volgens het boekje ook de goede zekering is.
Nu moet ik alleen nog het laatste stukje, de kabels de auto uit en de deur in.
Wordt morgen even het dashboardkastje er uit halen zodat ik er makkelijker bij kan maar kreeg 'm vandaag niet los. (De schroefjes die aan de binnenkant tegen de bovenkant zaten heb ik losgehaald en de schroefjes net onder het luikje, mis ik iets?)
Mijn stappenplan is vooralsnog:
Kabels door de gaten in de auto wurmen en dan insoppen om ze door de harmioncarubbers te krijgen. Dan het rubber insmeren met vaseline om 'm vast te kunnen klemmen in de carrosserie en het portier.
Allen de hendel van de motorkapontgrendeling zit redelijk in de weg bij het kabels trekken, ik zit er aan te denken die ook los te halen. Is er nog een slimmigheidje om de kabels wat makkelijker de auto uit te krijgen?
- V300 register
- Verbannen
-
Maurits Cassee;216661 schreef : Is er nog een slimmigheidje om de kabels wat makkelijker de auto uit te krijgen?
Ja, die heet deur :+
Netjes hoor hoe je dat allemaal aanpakt! De bedrading voor elektrische spiegels schijnt een hele klus te zijn. Ben je verder nog lastige dingen tegengekomen, of ligt er af fabriek al een stuk kabelboom klaar?
- V300 register
- Verbannen
-

En vandaag de bekabeling van de centrale vergrendeling aangesloten, de kabels zitten nu in de deuren en ook het rechterraam doet het, ik moet nog even wachten met de spiegels aansluiten omdat ik daar nieuwe connectortjes voor nodig heb maar die zijn besteld en onderweg.

General Custom;216662 schreef : Ja, die heet deur :+
Netjes hoor hoe je dat allemaal aanpakt! De bedrading voor elektrische spiegels schijnt een hele klus te zijn. Ben je verder nog lastige dingen tegengekomen, of ligt er af fabriek al een stuk kabelboom klaar?
Naar de deuren toe was er niets voorbedraad, ook niks in de auto. Het enige wat er al wel zat was een massa-stekkertje en een geschakelde 12v op de goede zekering (beide naast elkaar net achter het handschoenenkastje, in de hoek. Dat scheelde dus weer het aanleggen van een extra zekeringskastje :f
Wel ga ik nog onderzoeken hoe ik de knipperlichten kan laten knipperen bij ver-/ontgrendelen want daar had ik bij aanschaf van de CV niet op gelet, dat wordt iets klussen met de puls-draadjes die naar de motortjes gaan en een diode naar de alarmschakelaar of iets in die richting, dat ga ik nog even uitzoeken. Ook ga ik kijken of het slot van de achterklep ook bediend kan worden door een motortje van de centrale vergrendeling maar dat is allemaal iets voor de lange termijn.
- V300 register
- Verbannen
-
Die bovenste afstandsbediening past qua uiterlijk ook perfect bij de 360 :yeah:
Maurits Cassee;216839 schreef : Naar de deuren toe was er niets voorbedraad, ook niks in de auto. Het enige wat er al wel zat was een massa-stekkertje en een geschakelde 12v op de goede zekering (beide naast elkaar net achter het handschoenenkastje, in de hoek. Dat scheelde dus weer het aanleggen van een extra zekeringskastje :f
Dan staat mij ook nog wat te wachten...
Ik heb spullen klaarliggen voor elektrische spiegels, elektrische ramen achter, een jaren 80 alarm, mistlampen, en een passeerhoorn. Hier komt dus wel een apart zekeringkastje, maar vooral tegen de spiegels zie ik op :hmmz2:
- V300 register
- Verbannen
-
Bart, aangezien jij al wel die 'harmonica-rubbers' heb zitten ben je al een heel eind op weg, de elektrische spiegels zijn 4 draadjes, valt best mee, knip de stekker los en plak de kabels in met tape, dan worden ze stugger en kun je ze heel makkelijk door het rubber heen krijgen, het moeilijkst is om ze door de kabelboom te worstelen en bij het gat in de auto naar de deur uit te komen, dat is bij de achterdeuren niet van toepassing dus zal het daar makkelijker zijn.
Zorg dus dat je nieuwe connectoren hebt want als je ze met connector en al probeert door het rubber te krijgen met je tot Sint Juttemis bezig.
Zelf heb ik die van mij bij Rick Donkers vandaan, het gelinkte artikel heb ik zelf niet maar lijkt enorm op het origineel en ga ik ook nog bestellen.
Ramen was op de sleuteldag ook redelijk makkelijk maar dat was een 3-deurs natuurlijk, ik weet niet hoeveel moeilijker/makkelijker zo'n kleiner achterportier is.