show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-06-2012 13:17 #909334 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985
Dinsdag is na een dag noeste arbeid de voorophanging aangepakt.
De veren zijn vervangen alsmede de schokdempers, stofhoezen, bumpstops en lagers. Bij de montage kwam ik erachter dat mijn linker stuurstangeind vervangen moet worden omdat er een scheur in het rubber zit en het schroefdraad beschadigd is door de borging die er ooit zat, daardoor kan de moer niet helemaal teruggeschroefd en zit er dus speling op. Dit ga ik zo snel mogelijk vervangen.
Ook heb ik een origineel luchtfilterhuis geplaatst maar bij het gebrek aan het filter zelf heb ik het openluchtfilter maar even laten zitten.
Een plaatje bij het praatje:

Staat weer even hoog op de poten als voorheen, die oude veren waren dus lekker doorgezakt. Tot mijn verbazing kwamen er KONI's uit de veerpoot tevoorschijn maar die zijn gedegradeerd tot iets meer dan fietspomp.
De oplettende kijker zag het al, nog een witte Volvo op dezelfde foto:

De gebroeders ko:

Er komt nog wel een voorsteltopic maar deze 240 is de vervanger van onze ingeruilde V70:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-06-2012 13:31 #909337 door V300 register
zaten de koni's toevallig droog gemonteerd in de voorpoten? of kwam er nog ruim vloeistof uit de voorpoot nadat de koni's eruit kwamen??

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-06-2012 14:12 #909338 door V300 register
Er kwam nog vloeistof uit maar dat was maar een fractie van wat ik er bij de nieuwe in heb gegoten. Ze hebben voor ongeveer de helft tot driekwart drooggestaan denk ik.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2012 14:27 #909339 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985
mooie 240!
rijdt dat nou echt zoveel slechter dan een 360?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-06-2012 20:32 #909361 door V300 register
OK, duidelijk. Iig goed dat je er nu w?l genoeg vloeistof bij gedaan hebt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-06-2012 15:08 #909479 door V300 register
Na een lekker lange proefrit ben ik tot de ontdekking gekomen dat er een bonk te horen is als ik drempels net zo snel neem als eerst en op de snelweg als je over een riggel van een brug rijdt, na zo'n hobbel.
Dat was niet te horen v??rdat de schokdempers en veren vervangen waren. Het lijkt me stug (:humor:) dat de nieuwe schokdempers niet goed zijn/de veren. Bij stilstand is het veel moeilijker om de auto in te duwen dan eerst en ook deint de auto niet na zoals hiervoor het geval was. Echter, tijdens het rijden is er na de bonk op de drempel te merken dat de auto nog een keer 'na-veert', ben ik dan gewoon te hard over een drempel gereden of wordt er door de stuggere veerpootinhoud vanalles doorgegeven aan de rest van de ophanging waardoor de bonk te horen is?
Van de kleine reactiestangetjes die naast de veerpoot zitten:

Nr. 13 & nr. 14 dus, zijn de rubbers gortdroog, veroorzaakt dat mogelijk de bonk? Ik kan er prima mee leven maar wil niet dat het iets ernstigs is want ik ga in de loop van de week ermee op vakantie! yeehaa!

volvofiel;201620 schreef : mooie 240!
rijdt dat nou echt zoveel slechter dan een 360?

:yesyes: Wat een heerlijke cruiser is 't! Echt genieten. :y:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-06-2012 15:20 #909480 door V300 register
Ik heb een bonk achter na het vervangen van m'n dempers. Dat is de kriksteun die tegen de bladveer aankomt.

Komt het duidelijk van voren?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-06-2012 15:25 #909481 door V300 register
Moet haast wel want het was me voor het vervangen niet opgevallen.
Er was wel ??n keer *plof* te horen tijdens het krikken, toen verschoof ie net op de kriksteun dus het kan zijn dat ie net iets ingedrukt is.
Ik ben gefixeerd op de voorkant dus kan me ook inbeelden dat het daar van komt.
Als ik de voorkant omlaag duw is door het rubber van de topmount te zien dat de zuigerstang verder naar buiten beweegt, dat lijkt me logisch maar ik vraag het voor de zekerheid maar even, de borgmoer op de schokdemper is maximaal aangedraaid aan de bovenkant en op de veerpoot.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2012 20:43 #909500 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985
Kijk maar of het plaatwerk niet meegescheurd is tijdens het gebruik van de kriksteunen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-07-2012 18:57 #910000 door V300 register
De vele voorbereidingen hebben hun vruchten afgeworpen de afgelopen ?4000km (in 6 dagen :yesyes::wtf2:).
Hieronder een korte samenvatting:
Dag 1
Audi, Ingolstadt:

Heerlijke temperatuur met een prima kruissnelheid op de Hollandsche snelweg en Autobahn.

BMW, M?nchen:

Aan het eind van de dag was de motor nog heerlijk warm maar het temperatuurmetertje is nooit voorbij het midden gekomen, zelfs niet na herhaaldelijk doortrappen tot topsnelheid yeehaa!
Dag 2:
Afzakken richting het noorden van Itali? via Oostenrijk.

Bijna op het hoogste punt?

? staan er Achterhoekse motorrijders die zich afvroegen hoe dat nou ging met "zo'n oud Volvootje" Het antwoord was :y:

Eenmaal de pas over ging het op de Autostrade vlotter dan verwacht en dan kom je al snel dit bord tegen:

Daar hoort een museum bij:

Ook deze dag geen enkel probleem met de wagen, ging als een speer.

Dag 3:
Lamborghini, Pagani en San Marino op het menu.

Pagani:

San Marino:

En dezelfde dag nog door naar Arenzano, Itali? (iets naast Genua) ivm de hitte in het oosten:

Dag 4:
Monte Carlo :worship:

Wat de dag daarvoor nog in het museum van Ferrari stond rijdt daar opeens rond (288 GTO) maar ook nieuwe spul dat later in het centrum werd afgeleverd:

Dezelfde dag het mooiste stuk asfalt (het stuk Monaco -> Guillestre is echt een aanrader!) van de hele reis onveilig gemaakt:

Wat is dat in de verte? Inderdaad, een 911. Over de hele pas alleen maar Porsches en motoren als tegenliggers gehad :D

Richting de top:

Op de top:

Tijdens de afdaling voor het eerst (en het laatst :+) een 'probleem', tijdens een korte stop om onze lege flessen te vullen met het frisse beekwater zagen we een klein beetje rook van de remmen komen en dat terwijl we al behoorlijk op de motor hadden geremd (tot 2x toe zodanig teruggeschakeld dat de achterwielen blokkeerde omdat 't iets te vroeg was :lol::o), daarna langzamer onze weg vervolgd en geprobeerd zo min mogelijk de voetrem te gebruiken en we hebben vermeden de voet op het pedaal te houden bij stilstand laat staan water er overheen gooien dus de schijven zijn mooi recht gekoeld.

De camping in Guillestre:

Dag 5:
De 'werkplek' verveelt nog steeds niet:

Gedurende de dag door Frankrijk gereden naar Luxemburg waar we de laatste plek op de camping bemachtigd hebben en omringd werden door andere Holland?'s :hmmz:
Dag 6:
Weg van de camping waar voor het eerst graties WiFi was waarmee dit bericht binnen kwam;

Maurits Cassee;202288 schreef : Dat heb ik geweten want ik had een 6,6 nodig voor afronding naar een 7 en ik heb een 6,8 gehaald. Dus de eindcijfers zijn nu 2x 8, 5x 7, 2x 6, geen zesjescultuur dus, heb ik genoeg m'n best gedaan? :P

om de weg te vervolgen naar het centrum van Luxemburg-stad. De sfeer verbaasde m'n broer en mij enrom, in positieve zin. De stad is niet bijzonder groot maar de mensen zijn er aardig en de brandstof goedkoop :yesyes:
LPG: ?0,519
Euro 95: ?1,316
Gelijk maar helemaal afgetankt en doorgereden tot Eijsden waar we voor het laatst LPG getankt hebben. Nog even gestopt bij de Gebroeders Orsouw te Eindhoven om te vragen of de schakelaar gewoon 100% handmatig kan, dat gaat helaas niet maar het omschakelen van benzine->LPG is wel zo in te stellen dat het tijdens deceleratie gebeurt, dat ga ik binnenkort maar even doen en hopen dat dat de onvoorspelbaarheid wegneemt.
Nog voor de avondspits hebben we Haarlem bereikt en de volgende dag gelijk door de wasstraat geweest.

Before:

After:

Voor de oplettende kijkers, ja, de spoiler is eraf. Die ligt thuis klaar voor behandeling want er zijn 3 van de 4 bouten doorgeroest en afgebroken. Ik zit er aan te denken om de complete achterklep te vervangen aangezien er op dit moment een witte te koop staat en de huidige klep een roestgat heeft dat voor behoorlijke lekkage zorgt. Daarbij komt dat de te koop staande klep een MK3 klep is en ik die klep+voorschermen mooier vind, misschien wordt ie langzaam gefacelift want het linker voorscherm is dusdanig geroest en gedeukt dat dat scherm vervangen gaat worden zodra een goede vervanger zich aandient.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC