show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2012 23:00 #907816 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985

Maurits Cassee;200003 schreef : Een LPG-ringtank straks :-) maar de Load-Adjusters compenseren dat denk ik wel weer.
Op zich vind ik het niet heel erg als de neus iets lager staat, is veel mooier dan andersom.
En dweiliger dan nu kan haast niet dus wat dat betreft is een beetje lager voor alleen maar gezond.
Kan het zijn dat bij jou de bladveer slap geworden is en daardoor de kont is doorgezakt? Lijkt me stug (:humor:) dat Intrax verlagingsveren hoger zijn dan origineel, dat 1400 heeft er ongetwijfeld mee te maken.

Dweilerig is mogelijk meer een rubber of kogel probleem. Ook type banden en bandenspanning kunnen er aan mee werken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-05-2012 19:55 #908373 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985
Na de sleuteldag bleek een upgrade van de linker voorpoot nodig aangezien er een fikse beschadiging in de schotel zat (bijna een gat), nu heb ik een 'nieuwe' veerpoot op de kop getikt, zit alleen een beetje vliegroest op volgens de verkoper maar als ie deze week binnenkomt weet ik dat preciezer.
Hij was/is voor een 340 maar volgens mij heb ik geen stabilisatorstangetjes op m'n veerpoot en is hij dus vergelijkbaar, altijd mooi. Anders moet het oogje er aan gelast worden. Dan hoeft mijn huidige veerpoot alleen een nieuwe schotel en is ie ook weer straatwaardig. Daarnaast komt deze week een nieuw deurrubber binnen omdat de huidige helemaal 'op' is en suist. Ondertussen ook de antennekabel die van de sloper van de sleuteldag kwam op de mijne geschroefd en mijn ontvangst is veel beter geworden, alleen het volume wisselt nogal eens tijdens het rijden, bij het stoplicht is er niets aan de hand en het scheelt als de radio niet in de sleuf zit maar los op de stoel ligt :d
Nu weer door met die verdomde examens, nog anderhalve week en dan kan ik fulltime aan de slag met m'n bolide, heb er nu al zin an. :)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2012 21:49 #908379 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985
had niet goedgekomen als daar stijvere verlagingsveren tussen gezet werden nee:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-05-2012 19:18 #908671 door V300 register
Ik heb bij mijn 360 vorige week de rubberen stuurdemper vervangen en vond dit een wereld van verschil. Het stuur is er veel strakker van geworden en het dweilerige is bijna weg. E?n van de beste investeringen in mijn 360 op vlak van verbetering/prijs.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-06-2012 17:19 #908829 door V300 register
Dit was een memorabele week voor de 360:
Deze week de 192.000 voorbij zien draaien, dat waren gelijk ook zo'n beetje de eerste kilometers op gas.
Ringtank

Is helaas iets dikker dan de wielbak diep is en dus zit er een bobbel in de vloerbedekking. Ik moet nog een klein hapje uit de mat snijden om de vulslang netjes te laten verdwijnen

Vulpunt achter de kentekenplaat

Schakelaartje

Als er genoeg plek is gaat deze richting handrem, dat is makkelijker af te lezen.

Op dit moment start de auto altijd op benzine en schakelt zelf over op LPG, dat vind ik zelf niet fijn omdat niet helemaal duidelijk is wanneer dat gebeurt, er is gezegd dat het rond de 2000 toeren gebeurt maar dat is precies tijdens de eerste schakelmove naar z'n 2 :snif:
Ik kan bij Van Orsouw een boekje krijgen waarmee de schakelaar om te programmeren is naar alleen handmatig omschakelen, dat ga ik maar doen want hij schakelt heel snel om dus bij het eerste stoplicht even het knoppie indrukken en klaar, ik houd graag zelf de controle :+.

Ook maar even het laatste schroefje losgedraaid, de rest was alvast doorgerot:

Zodra het weer bijtrekt komt er een goede poetsdag om de boel weer een beetje toonbaar te maken. Ik moet even bedenken hoe ik de spoiler straks weer vast ga schroeven aangezien de schroeven in de spoiler zelf ook doorgerot zijn en ik bang ben de spoiler te slopen omdat het voor m'n gevoel verankerd is in het rubber.

Linus;200915 schreef : Ik heb bij mijn 360 vorige week de rubberen stuurdemper vervangen en vond dit een wereld van verschil. Het stuur is er veel strakker van geworden en het dweilerige is bijna weg. E?n van de beste investeringen in mijn 360 op vlak van verbetering/prijs.

Kijk, da's goed om te weten. Ik kon zo snel op internet geen 'stuurdemper' vinden maar het kan zijn dat ik op het verkeerde onderdeel zoek. Ik ga er vanuit dat de 360's met stuurbekrachtiging ook gewoon zo'n demper hebben.
Hij dempt in ieder geval niet de trilling die ontstaat boven de 120km/u :lol:
Banden maar eens laten balanceren, twee soorten banden op de vooras zal ook wel niet helpen :yesyes:.

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2012 17:58 #908832 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Maurits' Volvo 360GLT MKII 1985
Wil je de spoiler er ooit nog eens vanaf halen? Zo nee, dan zou ik 'm gewoon vastkitten met spoilerkit.
Ik heb de spoiler van m'n 940 vast gemaakt met Sikaflex 260, even een kwartiertje-halfuurtje op de spoiler leunen en daarna afplakken met schilderstape en 16-24 uur laten drogen en je krijgt 'm d'r nooit meer vanaf :p

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-06-2012 17:49 #908913 door V300 register
werken bij jouw de lampjes op de schakelaar wel goed? bij mij is 2lampjes aan vol en alle lampjes aan leeg :P

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-06-2012 22:07 #908924 door V300 register
Bij mij waren die lampjes ook al snel van het padje :(

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-06-2012 22:20 #908926 door V300 register
Tot nu toe doen ze het nog, bij aflevering zat er voor ?15 aan LPG in en toen brandje het eerste groene LEDje. Toen ik 'm had volgegooid brandde ze alle 4 en na 150km brandde er nog 3. Dat klopt dus ongeveer wel.
Eerst maar eens deze tank leegrijden dan weet ik wat de actieradius is voor als mijn LEDjes ook naar de eeuwige jachtvelden gaan.
Jullie hebben wel hetzelfde schakelaartje of net een beetje anders?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-06-2012 10:10 #908941 door V300 register
Daarom heb ik die 50 euro bespaard, en rij ik gewoon op de dagteller

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC