Mattias' Daily 340 GL 1.7
- V300 register
- Verbannen
-
Jos360;158884 schreef : Ik zou persoonlijk eens kijken wat de oorzaak van het lekkende rubber is (slecht rubber, roest?). Het zou namelijk niet mogen lekken. Kit vind ik nogal een zozo oplossing eigenlijk.
Waarom mag zo'n rubber niet lekken? Al 25 jaar heeft zo'n rubber het ergste te verduren, regen, vorst, zon, zeepsop... Als het verdroogt krimpt het, als het weer nat wordt zet het weer uit, en na al die jaren dicht het niet meer zo goed af als een vers rubber. Waarom afkitten een zozo-oplossing is zou ik niet weten. Bij beide 340's die ik rij was er geen roest te bekennen, dus waarom zou je dan moeilijk doen en er een nieuw rubber inzetten, vooropgesteld dat je dat nog kan krijgen.
Afkitten is gewoon een prima oplossing. Je ziet er niks van (want kit onder rubber) en je krijgt geen natte voeten meer. Wat zou jij doen, je voorruit eruit halen? Whaha, mij niet gezien

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Vandaag het probleem grondig aangepakt, moest ook wel, want na mijn ritje stond mijn hele voetenruimte blank in het water! Dus bij thuiskomst, alles eruit gehaald an op het eerste zicht buiten veel water helemaal niet veel te zien, twee kleine plekjes... Slijpschijf erbij, staalborstel erop en ja hoor... 2 plekken met gaatjes!
Dus plaatwerk uitgeslepen en nieuwe stukjes in gelast... Ging niet zo goed als ik gehoopt had, eerst bij het lassen, het gas vergeten opzetten (en ik maar foeteren met de instellingen, dommerik), veel wind en niet helemaal droog materiaal... en dat allemaal, ja in de zeikende regen buiten!
Het is in ieder geval helemaal afgelast en staat nu in de zinkprimer, maar helaas wou die vandaag niet meer drogen! Morgen nog de steenslag aanbrengen en kijken of dat wil drogen... Anders zal ik er met de haardroger bij moeten gaan zitten, want ik kan hem nergens binnen zetten! Morgen zal ik wel een foto'tje posten, heb er niet veel, want met die kutregen wou ik het liefst zo snel mogelijk klaar zijn!
Verder ook het pijpje hierboven teruggezet, denk dat ik officieel de laatste 2 pijpjes uit Nederland heb ingepikt, dus in uiterste nood kan ik nog 1 persoon gelukkig maken! Verder nog wat pakkingen voor de versnellingsbak binnen gekregen, een nieuwe km-tellerkabel en toen waren we weer klaar... Tijd om aan het werk te gaan dus. Morgen schilderen en dan groot onderhoud inplannen!
Versnellingsbak er onderuit halen, schoonmaken, pakkingen vervangen, olie verversen en terugbouwen...
Dan motorolie verversen, olielek bij olie- en benzinepomp oplossen, en dan het gewone reguliere onderhoud toen, alla bougies, luchtfilter enz...
Hij is nog niet klaar! grrrr
- V300 register
- Verbannen
-
Natuurlijk bij de gekende plek! De kriksteunen!
Roestplekjes eruit geslepen!
Nieuwe stukjes erin gezet en dicht gelast. Hier staan ze al in de zinkprimer!
Vanuit de binnenkant genomen... Bijna niet te zien!:groovy:
And watch paint dry... met het slechte weer ging dat dus maar heel erg traag!
Vandaag maar de onderkant weer in de bodembescherming gezet! Klaar voor weer wat droge voeten!
Hier nog een betere toplaag aangebracht, deze is natuurlijk net wat harder dan de zinkprimer! Ook hier ging het drogen traag, dus maar even een mobiele electrische verwarming in de auto gezet...:halo: Was opeens zo droog!
Daarna alles weer mooi teruggebouwd, de binnenkant helemaal gestofzuigd en klaar gemaakt voor het regenseizoen. Dat wil zeggen, de hard rubberen vloermatten erin gelegd.
Nu is het een kwestie van de komende dagen rondrijden met de verwarming vol gas op de voeten, want er zit natuurlijk nog wat vocht in de matten die ik niet binnen kon drogen! Nu maar hopen dat alles dicht is!
- V300 register
- Verbannen
-
Met het nieuwe pijpje is ook de motor heel wat stabieler en ook een stuk zuiniger... Volgende keer maar iets voorzichtiger zijn met het demonteren van het luchtfilterhuis!
Is kijken of ik morgen nog iets kan doen!
- V300 register
- Verbannen
-
ik had gehoopt dat hij handvast zat, maar hij zit blijkbaar toch wel heel erg vast... Daar ben ik vorige week al achter gekomen. Dus alle tips zijn welkom!
- V300 register
- Verbannen
-
Is er nou echt niemand die er iets van kent? Damn, dan moet ik morgen zelf weer uitzoeken hoe ik dat kreng schoon ga krijgen!
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Vorige weekend had ik helaas in een nogal vermoeide bui mijn lichten laten aanstaan gedurende een hele lange nacht en helaas was de batterij zo goed als overleden! Met wat hulp van startkabels, is het uiteindelijk na heel wat moeite gelukt om het kreng weer leven in te blazen.
Wat mij toen opviel (toen de kap open was), was dat het niveau van de koelvloeistof heel erg laag was. Na dit even bijgevuld te hebben en geweten te hebben aan een slecht afsluitende overdrukstop, er geen aandacht meer aan gegeven tot gisteren.
Ik had een afspraak bij de kapper, dus ik gauw even de kap open, om toch maar even te kijken! En ja hoor, expansievat leeg! Damn, laatst een ritje van 50km snelweg gereden alla 130km/h... :S
Tja, dus toch een lek! Snel mijn pa zijn auto gepakt en naar de kapper gegaan en een plan van aanpak bedacht, want ik heb de auto maandag nodig om naar mijn examens te gaan. Veel tijd had/heb ik nu niet, want er moet gestudeerd worden voor de avondschool!
Dus eenmaal weer thuis, het vat weer opgevuld en de motor gestart... Na 10 min was die al aardig op temperatuur en kon het zoeken beginnen. Gril was er al af, dus maar begonnen bij de meest logische oorzaak, de radiator... Niets te vinden natuurlijk! In 2de instantie de verbindingen van de slangen.... Ook niets te vinden. Waterpomp mss? What, die ook niet! :crazy1:
En opeens uit het niets, zag ik wat koelvloeitstof wegsijpelen via de carrosserie... yeehaa! Nu nog vinden waar het vandaan komt...
Om een lang verhaal kort te maken, ik was net van plan om de interieurverwarming van naderbij te gaan bekijken toen mijn oog opeens viel op het expansievaatje... Is dat daar nou een nat spoor op die balk. :grr::crazy1:
Hup vat eraf en...yeehaa! Gevonden! Een scheurtje in het expansievatje! Het straaltje was gewoonweg miniscuul, amper te zien zo in het donker om 8u 's avonds, maar het spoot recht in mijn smoel, dus missen kon ik het niet!
Uiteindelijk vaatje maar vervangen, want plakken leek mij onverstandig! Helaas natuurlijk is het vaatje van een 1700 weer anders dan dat van een 1400 of 2 liter, maar je kan wel een vaatje zodanig aanpassen dat het passend wordt voor een 1700. Dat komt er eigenlijk maar op neer om het tweede zijdelingse nippeltje uit te boren en klaar is kees!
Zo meteen de laatste 2 slangklemmen aanbrengen (die had ik niet meer liggen) en dan kan het systeem weer worden opgevuld!
Ben ik even blij dat ik dit op tijd gezien heb, had mooi geweest anders!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-