Mattias' Daily 340 GL 1.7
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Was dus even vergeten hoe het al al die tijd had moeten zijn! :no: Niet verstandig achteraf gezien, had het v???l eerder al moeten doen, maar nu het eindelijk achter de rug is, ben ik wel gelukkig!
Verder heb ik trouwens de hele naaf moeten wisselen met die van de 360, bij die van de 340, kreeg ik de remschijven er met geen stokken af... Dat zat blijkbaar allemaal zo aan elkaar gekoekt en vast geroest dat zelfs een zware hamer en bankschroef geen uitweg bracht... Ik had dus niet veel meer keuze en heb alles maar over gebouwd...Binnenkort maar is kijken hoe ik de schijven er alsnog af kan krijgen en het geheel terug op de 360 kan zetten. Grrr, het gaat toch nooit zoals je wil he! :crazy1:
Nu resten mij nog enkele jobs: remcilinder achter vervangen (reeds gekocht), schokdempers achter (reeds in bezit) en pakking van oliepomp van het blok vervangen (vloeibare pakking op stock) en eigenlijk dan maar is kleppen stellen...
Het enige waar ik echt tegenop kijk is de pakking van de oliepomp vervangen, omdat ook de hele D-riem er weer af moet dan... Maarja, overal wat olie achterlaten is ook geen doen, dus dat moet dan de komende maand ook maar is ergens gaan gebeuren...
Ohja, ik was trouwens deze week ergens bij de garage langs gegaan om hem te laten uitlijnen, maar de beste man zag het er het nut niet van in! Hij vroeg zich in eerste instantie af wat er aan gedaan kon worden! kan iemand even zeggen wat er af te stellen valt? Kan iemand dat even illustreren met een foto'tje ofzo... want hij had mij gezegd dat we het samen wel even zouden doen als ik wist hoe of wat...
- V300 register
- Verbannen
-
Zijn de remschijven van een 360 hetzelfde als van een 340? Ik dacht dat er verschil in zat, al is dat misschien alleen bij de remvoeringen van de trommelremmen achter.
- V300 register
- Verbannen
-
De spoorstangen, zijn dat die stangen die naar achteren lopen en onder de deuren ergens vast zijn gezet?
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Kon zijn dat je dat allang wist, in dat geval.....:no_comment:
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter76;152636 schreef : Voor wat betreft dat vastzitten van de remschijven Karsten, had je (ruim)van tevoren al de los te halen delen ook ingespoten met WD40?
Kon zijn dat je dat allang wist, in dat geval.....:no_comment:
De bouten loshalen was niet echt een probleem, al heb ik er 1tje moeten afslijpen omdat de kop verkloot was in het verleden en zelfs met goeie doppen en WD40 mocht het niet baten... Dus schijfje erin en klaar...
Maar de remschijven zaten echt vast! De boutjes kon ik zo uit de wielbevestiging krijgen, maar dan schijf van de wielbevestiging krijgen was een ander paar mauwen.. iets voor een andere keer dus!
- V300 register
- Verbannen
-

Lijkt me dat zo'n bedrijf ook wel bij jou in de buurt te vinden moet zijn. Zover een snelle zoekactie oplevert zit er in ieder geval 1 in Terneuzen. Lijkt alsof er in Belgi? geen euromaster bestaat, want verder naar het zuiden is de eerstvolgende pas weer net over de grens bij Rijsel.
Ik vind wel een bedrijf wat adverteert met o.a. 3d uitlijning vlak bij jou in de buurt, nl E.W. bandenservice in Kemzeke (voorhout 81)
- V300 register
- Verbannen
-
Het ding was gewoon dat hij zelf niet echt een idee had wat hij moest afstellen, mede doordat het de zaakvoerder was mss, hij niet op de brug stond en hij geen kenner is van Volvo...
Zal is bij E.W. gaan luisteren! Is lekker dichtbij, dus hopelijk ook wat snel!
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

Dat zijn de reactiestangen. De spoorstangen zitten aan je fuseekogels vast. (en hopelijk ook aan je stuurinrichting... :+)Dendorssers;152633 schreef : De spoorstangen, zijn dat die stangen die naar achteren lopen en onder de deuren ergens vast zijn gezet?
- V300 register
- Verbannen
-
Eigenlijk kwestie van Camber laten aanpassen... Check!
Heb al even geinformeerd bij EW, kost 40 euro... Al moet daar toch nog iets af kunnen, aangezien het enkel mijn voorwielen zijn waar ze naar moeten kijken...