show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Mattias' Daily 340 GL 1.7
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-01-2011 12:36 #860336
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mattias' Daily 340 GL 1.7
Heb nog een setje nieuwe kabels liggen, van Beru. Maand geleden gekocht
voor E50 bij de onderdelenzaak (heuts) hier. Niet gebruikt, zitten nog in de doos. Als iemand interesse heeft. Voor 27,50 incl verzendkosten mogen ze van eigenaar wisselen. Heb ze niet meer nodig omdat de B14 blijft.
De 92 graden is meestal een winter uitvoering, zou ik niet doen. Ik zou zelf voor de 87 of 88 gaan. Zo koud is dat niet. Koudere thermostaat zorgt in theorie voor iets minder slijtage (= minder vaak kleppen stellen) maar wel een iets hoger verbruik. Gok dat er nu een 89 in zit. In de B14 kun je zelfs een 83 graden zetten en ook bij redblocks is er een 82 graden variant. Toch wel fijn bij rijden op gas.
Ik heb nu een 83 graden in de B14 zitten, duurt wel iets langer voordat de motor warm is (logisch). Rijden op benzine gaat nog prima (ivm carburateur verwarming). Is in de winter hoogstens een beetje vervelend met het opwarmen van de verwarming voor het ontwasemen. Mja 83 is aanzienlijk kouder dan 87/88 en een B14 is geen B172.
voor E50 bij de onderdelenzaak (heuts) hier. Niet gebruikt, zitten nog in de doos. Als iemand interesse heeft. Voor 27,50 incl verzendkosten mogen ze van eigenaar wisselen. Heb ze niet meer nodig omdat de B14 blijft.
De 92 graden is meestal een winter uitvoering, zou ik niet doen. Ik zou zelf voor de 87 of 88 gaan. Zo koud is dat niet. Koudere thermostaat zorgt in theorie voor iets minder slijtage (= minder vaak kleppen stellen) maar wel een iets hoger verbruik. Gok dat er nu een 89 in zit. In de B14 kun je zelfs een 83 graden zetten en ook bij redblocks is er een 82 graden variant. Toch wel fijn bij rijden op gas.
Ik heb nu een 83 graden in de B14 zitten, duurt wel iets langer voordat de motor warm is (logisch). Rijden op benzine gaat nog prima (ivm carburateur verwarming). Is in de winter hoogstens een beetje vervelend met het opwarmen van de verwarming voor het ontwasemen. Mja 83 is aanzienlijk kouder dan 87/88 en een B14 is geen B172.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-01-2011 15:51 #860341
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mattias' Daily 340 GL 1.7
Juist nog even wat grondiger gekeken en volgens Facet (
hun catalogus online
) wordt een thermostaat van 88?C aanbevolen voor de 1.7.
Bij de andere temperaturen stond er niet specifiek bij dat hij voor een 1.7 was (wel in alles varierend van de 200 tot de 700), maar bij deze stond hij dus wel!
Mooi, weer een probleem van de baan en iets voor op de bestellijst!
Bij de andere temperaturen stond er niet specifiek bij dat hij voor een 1.7 was (wel in alles varierend van de 200 tot de 700), maar bij deze stond hij dus wel!
Mooi, weer een probleem van de baan en iets voor op de bestellijst!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 9
19-01-2011 16:07 #860344
door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Mattias' Daily 340 GL 1.7
Als je het geld kunt missen, koop die kabels van Ruben er dan bij! Zijn dingen die vaak overgeslagen worden maar wel erg belangrijk. En voor 27,50 incl verzenden een koopje!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-01-2011 16:09 #860345
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mattias' Daily 340 GL 1.7
Daar heb je wel ergens een punt ja! Mss Ruben straks maar een PB'tje sturen!
Ik heb er voorlopig volgens mij nog heel goeie kabels (was wel wat meer kwijt dan 50 euro geloof ik) op zitten, maar het kan geen kwaad deze op reserve te leggen!
Ik heb er voorlopig volgens mij nog heel goeie kabels (was wel wat meer kwijt dan 50 euro geloof ik) op zitten, maar het kan geen kwaad deze op reserve te leggen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-01-2011 09:44 #860668
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mattias' Daily 340 GL 1.7
Zo zaterdag maar al een beginnetje gemaakt van de Volvo...
Zo heb ik onder andere de koppelingspedaal na een jaar eindelijk is goed gezet, deze zat zo ondertussen bijna in het plafond van de auto, maar zit nu gewoon waar hij hoort te zitten. Is weer even wennen bij het rijden, maar nu het in orde is, is het toch wel een stuk aangenamer rijden!
Geen idee waarom ik het nou eigenlijk zo lang heb uitgesteld, want eigenlijk is het een klusje van niets!
Ook de uitlaatlijn maar is onder handen genomen, had het gevoel dat er ergens bij de fittingen een lekje zat, dus even alles proberen los te halen (wat niet helemaal gelukt is) en dan alles weer gemonteerd met verse uitlaatklemmen!
Verder ben ik er nog achter gekomen dat ik beter de remslangen rondom zou vervangen, want de remvloeistof die er nog maar enkele maanden in zit, ziet er weeral niet meer zo fris uit! Dat zal wel moeten wachten tot na de keuring, want ik heb nu op dit moment toch geen tijd meer en ook de spullen niet in huis!
Heb ook maar even een aankoopje gedaan dit weekend, was het op een gegeven moment helemaal zat om half onder de auto wat verroeste bouten los te leggen en heb maar even een slagmoersleuteltje met accu gekocht!:wtf: Het is een A-merk ofzo geworden, gewoon eentje van PowerPlus , kostte net geen 80 euro, maar je hebt er dan ook wel 3 jaar garantie op... Kon ik eerlijk gezegd niet voor sukkelen! Zeker met het oog op de verdere demontage en montage van de 360...
Hij is niet uitermate krachtig, dus je moet in het slechtste geval nog even een moer of bout een slag los zetten met de hand, maar je hoeft dan in ieder geval geen moer meer over 20mm roestige draad los te draaien. Lang leve de vooruitgang! :y:
Zo heb ik onder andere de koppelingspedaal na een jaar eindelijk is goed gezet, deze zat zo ondertussen bijna in het plafond van de auto, maar zit nu gewoon waar hij hoort te zitten. Is weer even wennen bij het rijden, maar nu het in orde is, is het toch wel een stuk aangenamer rijden!
Geen idee waarom ik het nou eigenlijk zo lang heb uitgesteld, want eigenlijk is het een klusje van niets!
Ook de uitlaatlijn maar is onder handen genomen, had het gevoel dat er ergens bij de fittingen een lekje zat, dus even alles proberen los te halen (wat niet helemaal gelukt is) en dan alles weer gemonteerd met verse uitlaatklemmen!
Verder ben ik er nog achter gekomen dat ik beter de remslangen rondom zou vervangen, want de remvloeistof die er nog maar enkele maanden in zit, ziet er weeral niet meer zo fris uit! Dat zal wel moeten wachten tot na de keuring, want ik heb nu op dit moment toch geen tijd meer en ook de spullen niet in huis!
Heb ook maar even een aankoopje gedaan dit weekend, was het op een gegeven moment helemaal zat om half onder de auto wat verroeste bouten los te leggen en heb maar even een slagmoersleuteltje met accu gekocht!:wtf: Het is een A-merk ofzo geworden, gewoon eentje van PowerPlus , kostte net geen 80 euro, maar je hebt er dan ook wel 3 jaar garantie op... Kon ik eerlijk gezegd niet voor sukkelen! Zeker met het oog op de verdere demontage en montage van de 360...
Hij is niet uitermate krachtig, dus je moet in het slechtste geval nog even een moer of bout een slag los zetten met de hand, maar je hoeft dan in ieder geval geen moer meer over 20mm roestige draad los te draaien. Lang leve de vooruitgang! :y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-01-2011 16:56 #860687
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mattias' Daily 340 GL 1.7
Nou Karsten, ik vind het i.i.g. goed klinken!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-01-2011 13:42 #861349
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mattias' Daily 340 GL 1.7
Dit weekend helaas niet veel kunnen doen, alle onderdelen zijn nu ondertussen bijna binnen, maar zonder een D-riem was het de moeite niet om de oliepomp los te halen en alle keerringen te vervangen aan de voorzijde van de motor! Helaas dus nog even wachten tot de D-riem er weer is!
Wel heb ik zaterdag even de pakking van de brandstofpomp vervangen in de hoop het olielek daar al te stoppen! We zullen nog moeten afwachten op het geholpen heeft!
Verder ook geprobeerd de carterontluchting los te halen, maar dat bleek geen succes te zijn! Dat kreng zit muurvast! Komend weekend maar is even een ketting ofzoiets gelijkaardig meenemen van het werk en proberen hem los te halen!
Kan iemand bevestigen of het ding idd gewoon in het blok geschroeft zit, voordat ik weer iets sloop!
Aankomende vrijdag moet hij ook naar de keuring, aangezien ik geen tijd meer heb om ervoor het onderhoud nog te doen, gaat hij zo naar de keuring, enkel koplampen en CO afstellen... Ik gok wel dat hij er weer door raakt, maar dat moeten we dan maar even afwachten!
Wel heb ik zaterdag even de pakking van de brandstofpomp vervangen in de hoop het olielek daar al te stoppen! We zullen nog moeten afwachten op het geholpen heeft!
Verder ook geprobeerd de carterontluchting los te halen, maar dat bleek geen succes te zijn! Dat kreng zit muurvast! Komend weekend maar is even een ketting ofzoiets gelijkaardig meenemen van het werk en proberen hem los te halen!
Kan iemand bevestigen of het ding idd gewoon in het blok geschroeft zit, voordat ik weer iets sloop!
Aankomende vrijdag moet hij ook naar de keuring, aangezien ik geen tijd meer heb om ervoor het onderhoud nog te doen, gaat hij zo naar de keuring, enkel koplampen en CO afstellen... Ik gok wel dat hij er weer door raakt, maar dat moeten we dan maar even afwachten!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-02-2011 13:18 #861452
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mattias' Daily 340 GL 1.7
Net even wat info gevonden over de ontluchting bij een 1700, blijkt dus niet te verwijderen te zijn! Dus nu blijft de vraag, hoe maak je het kreng dan schoon of mag ik ervan uitgaan dat het niet nodig is!
Ik zal maar even vernoemen dat er aan de opening toch al een lichte ophoping van troep te zien is! Maar kan het moeilijk doorspoelen en de resten van de detergenten en olie zomaar in de olie laten vallen... Toch!
Hieronder het uitreksel van de haynes! ik weet dat hij niet altijd even betrouwbaar is, maar het lijkt te kloppen met mijn vaststellingen dat het niet los te krijgen valt! :snif:
Ik zal maar even vernoemen dat er aan de opening toch al een lichte ophoping van troep te zien is! Maar kan het moeilijk doorspoelen en de resten van de detergenten en olie zomaar in de olie laten vallen... Toch!
Hieronder het uitreksel van de haynes! ik weet dat hij niet altijd even betrouwbaar is, maar het lijkt te kloppen met mijn vaststellingen dat het niet los te krijgen valt! :snif:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 9
01-02-2011 13:56 #861455
door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Mattias' Daily 340 GL 1.7
Carterontluchting 480GT Turbo; in de basis hetzelfde blok:
www.volvo480forum.com/index.php/topic,4348.0.html
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-02-2011 14:09 #861457
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mattias' Daily 340 GL 1.7
Helaas is het bij deze wel nog steeds niet duidelijk hoe je hem uberhaubt wel los kan krijgen! haha
Ben aan het twijfelen of ik niet even zo ga laten! Eerst alle keerringen maar is vervangen denk ik!
Ben aan het twijfelen of ik niet even zo ga laten! Eerst alle keerringen maar is vervangen denk ik!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets