Mattias' Daily 340 GL 1.7
- V300 register
- Verbannen
-
Hier is hij dan eindelijk nadat ik er ondertussen weeral enkele maanden mee gereden heb, staat de teller al 5000km verder. Zoals je kan zien is het een rode 340 GL, maar helaas niet de mooiste meer! Maar belangrijker is, is dat hij helemaal hard is.
Van ver ziet hij er nog redelijk mooi uit, maar in het echt valt het toch wat meer tegen. De lak is heel erg dof en staat vol met kleine beschadigingen die door de vorige eigenaar zijn
bijgewerkt met een lakstift.
De voorkant van de bumper heeft in zijn leven toch ook al enkele tikjes gehad, want die is toch ook allesbehalve netjes. Die zou ik ter zijner tijd ook nog wel is willen vervangen voor een iets beter exemplaar, maar dat is nog geen prioriteit!
Een blikje onder de kap. Zoals je kan zien is het dus een 1700 motor. Lekker pittig motortje, maar er zijn nog een paar kleine probleempjes mee. Onder andere lekt de pakking
van de intermediate shaft (ken nu even het nederlandse woord niet). Het is niet dusdanig veel dat hij druppels achterlaat bij stilstand, maar hij is onderaan toch permanent vettig.
Ook zitten er rondom 4 nieuwe Michelin banden onder.
Verder zit er ook in dit voorscherm een paar lelijke deuken met al wat roest op! Deze ga ik binnenkort demonteren, uitdeuken en herspuiten! Denk niet dat ik ze ga plamuren of mss toch om alvast te oefenen voordat ik aan de gouden moet beginnen!
Hier de reeds vernoemde deuk rechts achteraan. De roest zit er wel al wat op, maar dat hoop ik binnenkort toch wat te kunnen herstellen!
Nogmaals een blikje binnenin. De motor is trouwens bij thuiskomst hier helemaal afgespoten met hogedruk, want het was echt een vettig blok. Hij lekte onder andere olie rond de benzinepomp, want daarvan konden de twee moeren waarmee hij vast zit, gewoon 3 slagen vaster. Het blok is bovenop dus nu echt kurkdroog en lekker netjes zodat je niet bij het minste wat je doet vuile tengels hebt.
Tevens zie je hier op het linkervoorscherm ook weer een deuk en enkele krassen!
Kijk is hoe mooi! Kort voor deze foto even de slepspeling gemeten, want meende de kleppen te horen tikken, maar ik kon eigenlijk alleen maar constateren dat hij gewoon nog binnen de marges lag. Nog even verderzoeken waar die tik nu zit!
Interieur is ook wel netjes, geen velouren interieur deze keer, maar gewoon een standaard stoffen interieur... Ook is de lendensteunverstelknop ook bij deze auto eraan, deze ga ik ter zijner tijd ook nog wel vervangen en dan laat ik ineens de scheurtjes in de zetel herstellen door een van de stoffeerders hier op het werk. Wss wissel ik gewoon de stoel integraal even met een andere, dan hoeft het allemaal geen rushjob te worden.
Verder heb ik aan het interieur buiten een grondige schoonmaak nog niet veel gedaan buiten de bestuurdersgordel volledig los gehad om er een krul uit te halen. Bleek dat het halve interieur eruit moest, want hij zat tot in de gordelspanner gedraaid. Fixed! Ook even een setje nieuwe matjes in gelegd, want de oude waren vies en vuil. De auto is namelijk door de vorige eigenaar lange tijd gebruikt als transportwagen voor afval, zond, puin...
Interieurtje is nog best mooi, enkel een setje nieuwe matten om het geheel wat mooier te maken!
Kilometerstand staat nu al rond de 80.000km, dat zijn er al 5000 meer dan vroeger! Kilometertellerkabel moet wel nog is vervangen worden, want daar zit een knik in met trillende naald tot gevolg!
Blikje langs achteren, ook hier al wat kleine schade!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Het interieur is echt nog heel netjes en ook de carosserie ziet er voor zover ik kan zien nog hard uit.
Heb je verder nog plannen met de 340, of gewoon alleen het reguliere onderhoud en verder dagelijks gebruiken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
De kast is verder idd heel degelijk, qua kleur stelt hij niet meer veel voor en in beide voorschermen zitten wel wat deuken en krassen, die haal ik er deze zomer nog uit en die herspuit ik dan nog wel eens... Ook rechtsachter zitten een paar lelijke schaafplekken, maar de motor is verder wel goed.
Morgen de grote update!
PS Poetsen is het laatste stapje ja, eerst mechanisch in orde brengen, nu nog wat remproblemen en versnellingsbakproblemen. Vooral dat laatste begint heel vervelend te worden, want terugschakelen van 2 naar 1 lukt eigenlijk bijna enkel als de motor bijna stationair loopt! Kan dat de schakelstang zijn? kwestie van afstelling!?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Ik gooi maar even een balletje op..
Leuk weer eentje erbij, ben wel benieuwd naar je belevenissen met deze rode rakker tot nu toe!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;145244 schreef : dat is door de enorm korte gearing van de 1e versnelling eigenlijk normaal.
Dit is niet normaal hoor Anjo, had je nou op de BBQ geweest, dan had je het zelf kunnen vaststellen, want dit klopt echt niet!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
schakelstang is bij een handbak compleet vast trouwens, kun je niets aan afstellen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik schakel eigenlijk altijd terug tot in 1ste, beetje de remmen sparen... Heb ik altijd al gedaan eigenlijk...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
hoe gaat het opschakelen van 1>2, 2>3? waar zit het aangrijppunt van de koppeling op je pedaal?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.